Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2012 17:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Ja deze gaat zeker goed komen.Moest even een paar keer goed kijken maar naar mate je verder vorderd gaat ie helemaal goed.Wel jammer dat de interesse in deze groepsbouw een beetje uitblijft.Of komt dat door de discussie op mijn tijger :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2012 20:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Citaat:
Wel jammer dat de interesse in deze groepsbouw een beetje uitblijft.Of komt dat door de discussie op mijn tijger
Ja deze gaat zeker goed komen.Moest even een paar keer goed kijken maar naar mate je verder vorderd gaat ie helemaal goed.Wel jammer dat de interesse in deze groepsbouw een beetje uitblijft.Of komt dat door de discussie op mijn tijger :lol:

Nee joh! Maar ik vind het ook jammer dat het zo rustig is. Lijkt wel of niemand wat meer wil of durft te zeggen.

Citaat:
Ja deze gaat zeker goed komen

Ja duhu! :wink:

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2012 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Tsja, ik denk ook dat het ligt aan het feit dat sommige mensen bijna nooit in deze afdeling van het forum kijken.... Bij de afdeling "militaire voertuigen" zou je nu al veel meer reacties hebben gekregen. Ik had dit ook een beetje met mijn Bren Carrier. Reacties krijgen helpt toch ook weer mee aan je zelfvertrouwen, vooral als dit positieve reacties zijn, en als je geen reacties krijgt, ben je (nou ja, ik dan in ieder geval :mrgreen: ) toch wat onzekerder... :|
Ik vind je tank verder steeds mooier worden. Het groen vind ik niet te fel, ik vind het wel iets hebben. Lekker robuust en in het oog springend. :) De sjip-sjippies zijn mooi, je hebt ze ook een mooie dieptewerking gegeven met die witte randjes. De regenstrepen/vuilstrepen vind ik ook mooi geslaagd, ik ben heel benieuwd hoe dit koningstijgertje er uiteindelijk uit gaat zien!
Wat ik wel nog zag zijn verfspetters op de roosters, kun je die nog wegwerken?
Citaat:
Afbeelding




Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 okt, 2012 8:53 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Citaat:
Wat ik wel nog zag zijn verfspetters op de roosters, kun je die nog wegwerken?

Natuurlijk, die dat doe ik pas als alle laagjes erop zitten anders blijf ik prikken. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 okt, 2012 14:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Mooi man, duidelijke foto's zo stap voor stap! Hier kan ik wat van leren! Alleen de strepen, naar mijn idee zijn die af en toe nog een beetje duidelijk en zouden ze wat verder doorgetrokken mogen worden, of ligt dit aan mij?

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 okt, 2012 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooi,echt mooi gedaan!
Maar die regenstrepen lijken me ook iets te grof, ik denk dat je die nog wat af moet zwakken
Maar voor de rest heb ik niets op aan te merken!

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 okt, 2012 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
mooi onderwerp Eelco, ik vind de camo vooral heel erg geslaagd. Eén zaak die ik persoonlijk een beetje minder vind (maar is niet onoverkomelijk) is de 'streaking' op de horizontale vlakken: niet echt logisch aangezien het vuil enzo niet echt kan aflopen op een horizontaal vlak. Vaak is het beter om bv als je de oil dot methode gebruikt om de olieverfvlekjes te blenden zodat je een realistische vuil/stoffig oppervlak krijgt.
Anywhoo, toch vind ik het nog een leuk Tijgetje :brouw:

wat betreft rust in dit subforum: twee zaken: de blogs zijn niet superactief in hun progressie, en er is ook niet veel reactie, maar dat komt volgens mij inderdaad omdat dit subforum minder gekend is of bekeken wordt. Maar ik vind het ook algemeen, alhoewel er heel wat blogs zijn over de verschillende fora vind ik MB een beetje een statisch forum, er wordt veel gekeken, weinig gereageerd :)

Ik kijk alvast uit naar volgende update

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 okt, 2012 23:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb de indruk, geef commentaar en je zal commentaar terugkrijgen. En laat je niet tegenhouden om ook nieuwelingen aan te spreken, ik heb de indruk dat ik sommige mensen haast in mijn eentje vooruit moet helpen en dat het alleen de jonge nieuwkomers zijn die daarop een uitzondering vormen.

De Kingtiger ziet er al mooi uit maar je ziet toch hier en daar dat het met het penseel gedaan is; probeer misschien de roosters terug wat vrij te maken waar ze dichtzitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 okt, 2012 9:35 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Eelcog schreef:
Citaat:
Wat ik wel nog zag zijn verfspetters op de roosters, kun je die nog wegwerken?

Natuurlijk, die dat doe ik pas als alle laagjes erop zitten anders blijf ik prikken. :wink:



Laat dit dan een antwoord zijn.... Staat een klein stukje boven jouw reactie ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 okt, 2012 11:19 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ugh Chief Heico, hij heeft gesproken. Dat klopt wat hij zegt, ugh. ;)
Ja, dat penselerig hoop ik nog wat meer weg te krijgen tijdens het proces, de verweringsstreepjes zijn ook wat meer ingeblend in het geheel en het zal er anders uit gaan zien dan eerder op de foto's.

De chipping kost veel tijd! elke avond heb ik een uurtje de tijd om snel even wat gele verweringplekjes te maken zodat ik de dag daarna die weer wat ingekleurd kunnen worden met donkerbruin. Daarna kunnen er nog verschillende kleuren washjes overheen om de chips wat in te blenden en er wat variatie aan te geven. De romp is nu wel klaar en nu volgen nog de sideskirts en de turret.

Onderwerp "reageren op topics": om het bij mezelf te houden, ik kan me ook wel vinden in de woorden van Steven. Zelf kan ik ook meer bijdragen, dat is het afgelopen jaar een stuk minder geworden. Maar dan kom ik op het punt van Wouter, het is erg statisch en dat is een tendens van de afgelopen 2 jaar. Dat vind ik erg jammer want daardoor zijn er groepjes bouwers weggegaan.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement