Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 19:58 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nu ben ik zelf geen mod ter land, maar in de lucht, maar ik ga namens de moderators toch even ingrijpen.
Nu is het verschil van unitmarkeringen met tanks een stuk kleiner dan met vliegtuigen. Bij tanks is het meestal niet meer dan een klein embleem en een nummer (correct me if I'm wrong). Nu vind ik overigens wel dat als men (en zeker de GB verantwoordelijke) zegt dat dit voertuig niet in de Ardennen heeft rond gereden, en zij dit kunnen toelichten dat degene die het voertuig heeft gebouwd moet aantonen dat het voertuig weldegelijk in de Ardennen heeft rondgebanjerd. Aangezien er hier een hoop mensen zitten (om alleen Marchant al te noemen) die zich enorm hebben ingelezen in dit soort materie, mag je er toch wel vanuit gaan dat zij geen onzin verkopen.
En ik ben het met de heren eens dat als er niet staat dat een bepaald voertuig in de Ardennen heeft gereden het zeer aannemelijk is dat dat voertuig daar ook niet gereden heeft. Ik ga er namelijk niet vanuit dat dat soort info 'vergeten' wordt om erbij te vermelden...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 20:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Ja sorry dat ik geen uitgebreid vooronderzoek heb uitgevoerd.Maar dit was meer een projectje ter afsluiting in sneltreinvaart.Was eigenlijk alleen maar een soort oefenmodel om te experimenteren met de haarlak techniek.Maar om ons zo druk te maken hier ie toch wel heel erg.En er hebben honderden van deze in de Ardennen rondgereden.Met of zonder markeringen.Maar Marchant kan ook wel wat rustiger reageren.OK


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Tja dat MarChant gelijk heeft dat zou wel kunnen. Maar de manier waarop die het aangeeft mocht van mij best subtieler zijn. Dit komt nog best hard aan. En zeker als een trotse bouwer snap ik best zijn reactie zou ook niet veel anders reageren. Vind het al een hele prestatie om een model binnen 2 dagen te bouwen. Laten we dat eerst eens prijzen, ik doe soms een half jaar over een model :oops: . En laten we daarna discuseren daar over de decals. Als hij er nou een kwak modder op doet wordt die dan wel goed gekeurd dan?

Succes met je volgende projecten

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Of, je maakt er een tank van die gejat is door de amerikanen tijdens het ardennenoffensief, met witte sterren erop ipv de embleempjes die nu dus niet kloppen, of is dat ook tegen de regels?
Van de decals is jammer, maar marchant had het ook iets subtieler mogen zeggen, ook al heeft hij wel gelijk.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 23:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Dat laatste idee is niet realistisch, dat is niet gebeurd. Ik ben het eens dat de feiten moeten kloppen. Los het eenvoudig op! Maak ff nieuwe foto's en klaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 nov, 2012 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Mod-bericht

Heren;

Normaal gesproken kom ik niet in deze hoek en laat ik het over aan de GB-verantwoordelijke tot hij bij mij aan de bel trekt maar nu werd ik op deze onaangename discussie, of beter gezegd ruzie,gewezen door Juggernaut.
Ik wordt hier, als ik dit zo lees, niet vrolijk van en ga me er dus mee bemoeien.
Normaal gesproken loopt dit via PB maar nu moet het maar even openbaar en ik wil er ná mijn post géén woord meer over horen.
Degene die hier tóch over doorgaat krijgt van mij een PB mét consequenties.

-------------------------------------------------------------------------

Daar gaan we dan............

@ Marchant:

Citaat:
Mods: als ik hier een ban voor krijg, accepteer ik die met liefde,


Nee hoor, ga ik niet doen. Ik zie geen enkele reden en zou dus totaal niet weten waarom jij een ban zou moeten krijgen.
Je toon is misschien wat scherp maar je bewijst man(s) genoeg te zijn door een post aan te passen en sorry te zeggen.
We gaan dit gewoon oplossen als gróte jongens die graag met plastic spelen. :wink:

@ Angelo:

Marchant heeft misschien in een eerdere post wat hard van leer getrokken, is daar vervolgens op aangesproken door Pelle en heeft daarna zijn post aangepast en zijn toon gematigd.
Alleen houd hij, terecht, vast aan het standpunt dat je een voertuig hebt gebouwd dat NIET in de GB thuishoort.

En als je er nu met allerelei kunst- en vliegwerk toch een GB voertuig van wilt maken is dat;
a: Niet de insteek van de GB
b: Zonde van het werk
c: Doorduwen en toch je gelijk willen hebben.
Je hebt een voertuig gebouwd en je daarbij niet aan de regels van de GB gehouden. Leg je daar bij neer.

Daarnaast mis ik een daadwerkelijk bouwverslag waardoor m.i. je Stug hier zowieso niet thuis hoort. Maar die beslissing is aan Pelle.

Vervolgens is er geen enkele reden meer om te discusieren maar dan stook jij het vuurtje nog eens op:
Citaat:
Wat een drama weer zeg over een verkeerd decal.Geef eens een keer echt opbouwende kritiek.
En dan ben ik ook nog eens degene die als kind wordt neergezet.Dit gaat echt nergens meer over.
Ach ja de beste stuurlui staan altijd aan wal.


Verwacht je nu echt dat men dit over zijn kant laat gaan?
Er wordt bewezen dat je niet gelijk hebt en eigenlijk geef je dat zelf ook toe, maar als Marchant afsluit met een nette post en jij reageert dan op zo'n manier, dan kun je een boos antwoord verwachten.
Marchant hééft je lof gegeven over de bouw en het eindresultaat, is niet iemand die de dingen zomaar uit zijn mouw schud en klaarblijkelijk gedegen vooronderzoek heeft gedaan en ook zet hij je niet neer als kind maar wijst je op gedrag.
En als er dan ook nog wordt nageschopt door het te hebben over stuurlui aan wal etc. dan ben je bij hem, maar ook zeker bij mij, aan het verkeerde adres.
Excuses naar hem toe zijn zeker op zijn plaats en daar is een PB-knop voor.

Dit geschreven hebbende hoop ik duidelijk te zijn geweest en dat hiermee de kous nu af is.

Dus nogmaals: Degene die hier over doorgaat krijgt van mij een PB mét consequenties.

----------------------------------------------------------------------------------




P.S. Voor info over afdelingen, voertuigen, brigades etc voor toekomstige verslagen:
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/inh ... chnis1.htm

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2012 18:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Nou ja gezien de groepsbouw is afgelopen en ik de einddatum niet heb gehaald zal je hem straks wel weer een keer voorbij zien komen bij de diorama's.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement