He hallo,
Aan het einde van een productief paasweekend nog even een overzicht van de vorderingen.
Vandaag voornamelijk druk geweest met het inbouwen van wielkasten. Deze zitten niet in de kit en het zag er dan ook een beetje lullig en speelgoedachtig uit. Ik heb een sloop Ferrari 288 GTO gebruikt als donor, en met het nodige snij en plakwerk is de basis gelegd. Ook hier geldt dat het nog bijgewerkt moet gaan worden met Milliput
Toen ik eenmaal bezig was met de wielkasten, heb ik gelijk maar besloten de onderkant ook maar te vervangen door wat scratchwerk. Het orgineel moet een beetje lullig vastgeklemd worden en heeft een lomp stuk plastic aan de achterkant nodig om achter vast gezet te worden. Dat lompe stuk plastic is weggesneden en zowel aan de voor- als achterkant heb ik een nieuw stuk ingelijmd.
Aan de achterzijde van de 'voorklep' zat ook nog een gedeelte wat open moest.
De luchtinlaten aan de achterzijde gaan in het echt dieper als de variant van ARII. Dus deze ook maar gescracht
En zoals op de foto van het origineel te zien is, moet er aan de andere zijde ook nog een benzineklep in komen. Ook de rand aan de bovenzijde moet nog wat dikker worden.
bron: http://www.dayerses.comDe luchtinlaten aan de voorzijde weer deels dichtgemaakt met een stukje halfgebogen plastic plaat aan de binnenzijde. Rechts moet nog een extra gat komen. Op de foto lijkt het rechter gat groter als het linker, dit is in het echt niet echter niet zo. Niet helemaal als het origineel, maar het komt in de buurt.
bron:www.uncrate.comTen slotte de eerder gemaakte gaten van de achterlampen weer dicht gemaakt. Deze zullen ook met Milliput worden opgevuld en glad geschuurd, zodat ik de lampen op de juiste plaats (iets naar binnen en meer in het midden (van boven en beneden) kan plaatsen.
bron:www.fastestlap.comOok nu heeft het best weer wat tijd gekost, maar als dagbesteding op een regenachtige paasdag prima te doen.
De volgende stap is weer kleien met Milliput om het grove plakwerk weer een beetje in het juiste model te krijgen en rustig bedenken hoe ik werkende deuren ga maken.
Tot snel
Arjen