Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2012 10:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Een draak van een kit als ik het zo zie...
Maar je weet er toch weer iets moois van te maken hoor... Lekker knallende uitvoering!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2012 12:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Je hebt de kleurtjes er nu al op zitten, maar ik heb hier nog plakkertjes voor een Irakese uitvoering...

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2012 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Uit een ander kitje heb ik die laatst weggegeven aan mrvdh. De uitvoering die ik wil maken is dus van een aftermarketset. Die heb ik niet voor niks gekocht, nu kan ik ze eens gaan gebruiken. Maar je hoeft ze niet weg te gooien hoor, we komen elkaar vast wel weer eens tegen, neem je ze dan maar mee. Dank voor het aanbod.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zondagavond update:

Vanmorgen laag 2 aangebracht, echter ik was niet tevreden. Ik wil eigenlijk dat het model knalgeel wordt, zo geel dat je nog net niet de veren ziet. Er wordt wel eens gezegd om rood als onderlaag voor geel te gebruiken. Ik ben van mening dat je dan een veel warmere kleur geel krijgt en dat wil ik dus niet. Bovendien was na herstelwerk een deel van de primer weggeschuurd. Zelfs na 2 lagen geel was dit nog heel duidelijk zichtbaar (kleurverschil).

Vanmiddag daarom een laag wit aangebracht, van vaal-geel, werd het een wit vogeltje. Qua dekking zag dat er al veel beter uit.

Vanavond wederom met geel aan de slag geweest en ik begin nu tevreden te geraken. Wellicht nog één laagje (meer kan ook niet, want dan ben ik door m'n geel heen) en dan hoop ik met de (basis)kleur klaar te zijn. Pas als ik daarover tevreden ben, ga ik er wat P+ overheen smeren. Wellicht 2 of 3 lagen om het model goed glad te krijgen voor de decals.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Altijd moeilijke kleur dat geel, en je moet zoveel laagjes spuiten en dat gaat soms ten kosten van scherpe details.

Je bent al aardig ver en wit is wel een mooie ondergrond voor geel, al heb ik de indruk dat je dan wel een fletse kleur geel krijgt (eigen ervaring), maar dat los je zo op met een heel klein beetje rood door het geel.

zelf ben'nik ook weer lekker aan de gang met mijn Mi-26, ik zat zo te focussen op de dingen die niet goed gingen, na een maand stilstand heb ik 'm weer van de kast gepakt, dus die zal wel klaar zijn voor de jaars wisseling.

Heb je geen zin om een Hobby Baas mi-2 te bouwen, die steekt vast beter in elkaar.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jelle schreef:
Heb je geen zin om een Hobby Baas mi-2 te bouwen, die steekt vast beter in elkaar?


Ik heb altijd zin om een 'andere' heli te bouwen. Het ontbreekt me alleen aan tijd en ik heb niet alle merken en typen in huis.

Succes met je 'Halo'.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 2:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, weer een laagje geel verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(mijn grote voorbeeld :D :D )

Ik ben nu door mijn geel heen. Ik laat het even drogen (is het stiekum al, want Vallejo droogt redelijk snel). Bij daglicht maar even kijken of het genoeg is. Zo niet, dan maar even een nieuw potje geel zien te scoren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 9:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Praktisch dat alles geel is aan deze mi-2, de antennes, landingsgestel etc. Het is verder duidelijk te zien dat de Halo en deze Mi-2 familie zijn.

Ruitenwisser is prominent aanwezig ga je die ook maken?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Die zit mooi meegegoten op het voorruit :evil: :evil:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
er af schrapen en polijsten lukt zeker nu niet meer? heb ik bij mijn (ahum :oops: ) mi-8 ook gedaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement