Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2012 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo,

Een tijdje geleden zag ik deze groepsbouw en aangezien ik enkele heli's in voorraad heb waaronder een aantal Russische kwam het idee om mee te doen. Meestal bouw ik militair en dit is voor mij echt een uitstapje :)

Het model waarmee ik begin heb ik ooit overgenomen waardoor de doos niet helemaal de lading dekt en de inhoud zeker niet ...
Afbeelding

Inhoud
Afbeelding

De uitvoering die het ongeveer gaat worden:
Afbeelding

Wat historie en technische informatie van Mister Craft:
Afbeelding
en een walk-around: http://walkarounds.airforce.ru/avia/rus/mil/mi-2/

Intro af en toen kon het bouwen beginnen. Alle gietramen zijn van een slechte kwaliteit, veel breuken en beschadigingen, dik plastic met flash en andere zooi en dat biedt een vette uitdaging. Verder zitten er wat pe bij van het merk Part en na wat uitzoek werk ben ik begonnen om de lelijkste stukken met pe op te vrolijken zoals de binnenkant die vooral uit gietpunten bestaat en het plastic is niet op alle plekken even dik.
Afbeelding
Hiermee simuleer ik deuren en het bedekt de dunne delen, want de beide body helften zijn op sommige plekken heel dun en dat is vaak waar een lelijke gietpunt zit.

Zonder interieur blijft het saai en niet dat je straks veel zit, maar goed het zit erbij, vooral stukken pe en wat andere onderdelen en de stand van zaken is momenteel dat de binnenkant grotendeels gebouwd is en wacht op verf.
Interieur
Afbeelding
(Foto is overbelicht)
Dashboard of hoe je het noemt ;)
Afbeelding

Het is een aparte kit en echt modelbouw werk, niet dat het erg is, het komt wel goed. Welke uitvoering ik ga maken, geen idee, mede omdat ik veel kleuren niet in bezit heb van de mogelijke opties die de bouwtekening biedt, het kan zijn dat ik iets bedenk wat wellicht kan kloppen en ook niet, ga er vanuit dat het geen probleem is voor de groepsbouw.

Bedankt voor het kijken en reacties zijn welkom zoals altijd.
Gr

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Laatst bijgewerkt door Jogy op ma 31 dec, 2012 14:40 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2012 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, Jogy maakt een uitstapje. Net als andere modellen, zie je dat alle Mi-2's uitdagend zijn. Maar uiteraard heb je dan wel een leuk gebakje in de kast staan. Leuk dat je meedoet. Je weet dat je ze gerust mee mag nemen op 3 november hé?!

Dat PE, zit dat standaard in de doos? En zie ik dat er 2 kits in de doos zitten of heb je meerdere kits hiervan?

En by the way, het dashboard heet hier instrumentenpaneel :D

Nog wat kreten:
Die slagroomkloppers heten hoofdrotor (bovenop) en staartrotor (op de staart).
Die hendel wat lijkt op een handrem is de collective (omhoog/omlaag en motorvermogen)
Die andere hendel is de stuurknuppel (links/rechts/vooruit/achteruit)
De gaspedaal en de koppeling zijn de bedieningspedalen om om de verticale as te draaien (i.p.v. de tracks tegenovergesteld laten draaien).

Mocht je meer willen weten, gewoon vragen....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2012 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Tjee alweer zo'n knuffel heli, dat Pe zie je misschien niet meer, maar het is wel leuk om mee te werken niet dan?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2012 8:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Het kwam op mij een beetje over als een super detail kit, maar dat valt dus mee wat het plastic betreft hè... Daarintegen wel genoeg gietraampjes met onderdeeltjes...
Mooie mogelijkheden met de PE... Wordt daar ook nog wat van aan de buitenkant geplakt?

Ik zie dat je 6 versies kunt maken, welke ga jij maken?

De illustratie op de handleiding en doos doen me een beetje denken aan de Hobby Boss kit die ik heb... :)

Succes, leuk onderwerp!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2012 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo,

He Bob, dank voor de uitleg, zo worden we weer wat wijzer ;) Ik neem het zeker mee de 3de, dan moet het af zijn en anders heb ik nog twee heli's die ik eerder gebouwd heb waaronder een Kamov, wat dat betreft ben ik niet helemaal onervaren in deze tak van modelbouw, toch is het anders dan wat ik normaal bouw en wat variatie is op zijn tijd prettig.

De doos het ik twee jaar geleden op ESM gekocht, ik zocht een aantal decalvellen en toen begon de man achter de tafel te vertellen in komisch Engels (begreep later dat het een Pool was) dat hij wat dozen had staan, leuk vond dat ik ook bouw;) en zo kreeg ik voor een schattig prijsje wat vage dozen en de decals die ik wilde hebben. Thuis zag ik dat hij een aantal modellen had gecombineerd en dat de meeste gietramen van een slechte kwaliteit zijn, maar goed, het moet heel beroerd zijn wil ik er niet van kunnen maken.

Van de PE ga je weinig zien, van de binnenkant, aan de buitenkant komt ook wat en als het goed is wordt dat zichtbaar.
Welke versie weet ik niet, ik moet eerst door mijn verf voorraad graven om te zien welke kleuren ik heb en dan bepaal ik de versie. Na een kleine zoektocht blijkt deze heli in veel landen gevlogen te hebben en in verschillende uitvoeringen, keuze ten over zoals je hier te zien is.

Heb de binnenkant grotendeels af, kan de boel sluiten en dat schiet lekker op.
Veel plezier met jullie projecten!
Gr

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Laatst bijgewerkt door Jogy op za 29 sep, 2012 13:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2012 11:46 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mooi PE werk! :D
Ben erg benieuwd wat jij van dit kitje gaat maken.
Succes,


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2012 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik denk dat het een heli wordt.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2012 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Daar is best een kans op en zelfs op een heli die minder gebruikelijk is, heb zo wat ideeën en hoe het komt dat zal binnenkort duidelijk worden ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Je maakt me wel nieuwsgierig. Pools zoals op het plaatje, met wat infanterie erbij?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Het is niet vaak dat ik de handdoek in de ring gooi, maar deze kit is echt schandalig slecht en na de zoveelste fout ben ik er klaar mee. Helaas een kort optreden in deze groepsbouw, niet dat ik geen heli's meer bouw, denk dat ik een andere rus uit de kast trek, maar een bouwverslag zal eventjes achterwege blijven tot ik zover ben dat ik het idee heb dat het wel iets wordt.

Grt

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement