Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook al zie je er later niets meer van, het heeft toch wel iets om met PE te werken. Goed dat je nog even aangeeft dat het cockpit raampje een beetje uitsteekt, ik had 'm vrolijk tegen de fugelage geplakt.. :lol:

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 sep, 2012 18:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Progress...

Afbeelding
Het hele ding zit zo'n beetje in elkaar. Op bovenstaande foto zit de rotor uiteraard nog los. De rotor had van mij anders gemogen qua constructie. Vooraf helemaal in elkaar zetten is verplicht zeg maar omdat de bladen ook een deel van de rotorkop bevatten. Veel werk van gehad om alle mouldseams weg te halen op de rotordelen. Ik wil nog wel wat kabels en slangen aanbrengen op de rotorkop om de boel wat te detailleren.

Het raamdeel moet nog worden vastgezet maar dat doe ik als laatste, voor het spuiten. Alle antennes, lampjes en nog een paar handgrepen komen er ook als laatste op, voor het spuitwerk. Dit weekend maar eens een begin maken met de eerste kleuren en eens kijken of we deze voor de ESM klaar krijgen; Geen haastwerk in ieder geval.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2012 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Hallo zeg... ESM is nog een dikke maand, dus inderdaad nog tijd genoeg. Maar 1 maand kan bij mij als stress-vol zijn. Ik moet nodig weer eens wat doen :oops: :oops:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2012 9:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een grijs geheel, je mi-26 schreeuwt om kleur.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2012 10:41 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat is ook nog een flink groot ding voor een 1/72. Ik ben benieuwd naar je kleur-werk!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
@Heico: Ik heb 'm even naast mijn 1/48 MH-53e (ook geen kleintje) gezet: Ze zijn bijna even groot...

Spuitwerk! Na eindeloos elk naadje te hebben zoals ik wil is het eindelijk tijd voor wat kleuren.

Afbeelding
Afplakken van alle clearparts en een stukje spons in het gat waar de rotor op komt.

Afbeelding
Onderzijde. Een eigen mengsel van voornamelijk lichtgrijs en een drupje blauw.

Afbeelding
Basis kleur voor de camouflage. H336 (Hemp) met wat lichtgrijs en wit gemengd. Nadien nog met een flinke hoeveelheid wit gemengd om een klein beetje postshading aan te brengen, niet te veel. Deze kisten zijn op de vele foto's die er zijn te vinden redelijk clean en de nieuwste types worden volgens mij dagelijks gepoetst zo glimmen ze. Het plan is om er een ouder toestel van te maken met een wat lichte kleurstelling en wat verwering. Zoiets:
Afbeelding
Let ook even op de achter/bovenzijde bij de staart, daar komt de primer(?) er al doorheen. Mooi effect om aan te brengen.

Volgende stap is het groen/bruin aanbrengen. De camouflage is redelijk scherp, bijna geen "overspray". Door middel van blue tac ga ik straks het patroon uitzetten om toch een mooie zachte rand te krijgen. Bij de intakes is het wel lastig masekeren, aardig krap allemaal. We gaan het zien de komende week.

Tussendoor de rotorkop nog wat opvijzelen met wat leidingwerk. De staartrotor krijgt eenzelfde behandeling. Niet veel werk en redelijk makkelijk om aan te brengen; Geeft net dat ietsje meerwaarde vindt ik op zo'n ding.
Afbeelding
Aluminiumtape is dat.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hoi Ronald,

Strak gebouwd, dat lukt me nog niet met dit soort modellen, het is duidelijk anders dan tanks enzo ;) De details zien er goed uit, maakt net het verschil. Ik heb deze kit ook liggen en denk dat hij beter bouwt dan het model waar ik nu mee bezig ben.
Het kleurschema ziet er goed uit, veel plezier!
Grtz

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi Ronald. Wordt het een kopie van je foto of zoiets? Indien kopie, denk dan wel om de neus. Zo te zien is deze net wat grijzer dan de 'blauwige' onderzijde.

En inderdaad, die paar detailtjes op de rotorkop doen het hem.

@Jogy, ik denk ook dan ondanks het formaatverschil, je hier minder werk aan hebt dan jouw Mi-2 (tenzij je Ronald heet uiteraard en alle belangrijke paneellijnen opnieuw gaat scriben).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik denk toch niet dat het een kopie van die foto wordt, want deze heeft geen deuren aan de achterkant. De verwering om de staart van de mi-26 zie je wel meer, dit komt zeker door de hete uitlaatgassen

Ga je je nog meer uitleven op de rotor met draden of laat je het hierbij?
Ging de windscherm er een beetje gemakkelijk op? bij mij staat de 'cockpitglas' veel terecht waardoor ik er het misschien in twee x moet op plakken. houtlijm is hier niet sterk genoeg voor.

ik kwam verder nog een leuke foto tegen, wel onduidelijk

Afbeelding

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 7:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Nog een klein beetje gecorrigeerd aan de basiskleur.

Afbeelding

Afbeelding
Foto's zijn wat bewerkt in Lightroom omdat het wat schemerig was tijdens het maken van de foto's. Helemaal 100% is het niet op de foto's maar met daglicht lijkt het goed zo. Een flink stuk lichter toch en op aanraden van een collega bouwer, op een ander forum, een vleugje rose. Goede zet.

De leidingen op de rotorkop is klaar zo. Voor de actuators op de rotor zou er nog een kleine leiding moeten lopen maar laat het hier bij. Alleen de staartrotor nog een paar leidingen.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement