Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2012 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Jammer van die raampjes... Rompdelen al tegen elkaar dys dat schiet al mooi op. Hoe past dat grote stuk glaswerk?

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2012 9:45 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Die heb ik nog niet gepast Ronald.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2012 10:06 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Eindelijk na heel wat schuurwerk is er weer eens wat progressie te melden! Ik heb over de gehele romp flink wat bij moeten werken, ook moesten de kappen bij de motoren en het achterste landingsgesteel deel nog bijgewerkt worden. Inmiddels heb ik de zijvleugels er aan geplakt en zal nu even op zoek naar een paar foto's van de rotor ivm de kleur van die rand die er moet komen.

Het glaswerk inmiddels ook even kunnen passen, waar deze op de meeste punten redelijk goed lijkt te passen zal ook hier nog wel wat werk in zitten want een vlekkeloze pasvorm is het niet.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2012 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Grote bak hoor. Hoofdrotorbladen zien er goed uit met die pre-shading erop.

Succes verder met deze built.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2012 20:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dankje René. Het is zeker voor jouw doen wel een grote jongen, maar ik moet zeggen dat het me nog reuze meevalt want hij past zo te zien gewoon in een Ikea vitrinekastje :P

Weet jij misschien wat voor kleur er nog voorop die rotorbladen moet?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Je bedoelt de 'snijrand'?

Heb je hier wat aan?
Afbeelding
Main rotor blades for MI-24V, MI-24P (MI-35; MI-35P) helicopter models: Having all-metal structure, said main rotor blade consists of respective spar, blade butt and tail section. This blade is fitted with electric anti-icing system and with air spar damage warning system.
The blade spar is milled of pressed alloy preform. Tail section of the blade consists of metallic foil filler and skin, made of avial.

Of hier?
http://s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php?showtopic=210978&st=0

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 21:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Gave foto!! Dankje :)

Die link is ook leuk om te zien, goed te zien dat ik niet de enige ben die er een wereld plamuur/schuurwerk van heeft :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2012 20:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vandaag dan eindelijk weer s wat aan de Hind gedaan, aangezien deze voor 1 januari af moet, zal ik er nog wel even wat voor moeten doen, of ik het ga halen??? Het is momenteel erg druk op het werk, extra koopavonden en dat terwijl we ook nog een collega minder hebben ineens.

In ieder geval hier de foto's. Heb alle onderdelen al klaar liggen.

Afbeelding

Had nog wel wat werk van deze onderdeeltjes. Omdat er 1 stukje ontbrak, het voorste gedeelte, moest ik de rocketpods van de 2 buitenste pylons verwijderen. Dit omdat de pylon en de pod 1 geheel zijn. Het is redelijk gelukt al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Nog wat werk aan de pit en een sensor eronder. De kleine raampjes met microset mask afgeschermd en dus hoeft het niet heel erg lang meer te duren. Nu de tijd nog vinden....

Ook heb ik de luikjes nog hun schanierpunten moeten geven, deze stonden in de open-positie. Maar aangezien ik niet zo van het open houden ben heb ik de boel afgesloten.

Afbeelding

Nu begint zo langzamerhand de vraag te rijzen hoe te spuiten, eerst het hele ding geel en daar het bruin over heen, of werden die vlekken er al in de fabriek op gespoten ( zonder gele ondergrond? ).

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2012 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
heico1980 schreef:
Vandaag dan eindelijk weer s wat aan de Hind gedaan, aangezien deze voor 1 januari af moet, zal ik er nog wel even wat voor moeten doen, of ik het ga halen??? Het is momenteel erg druk op het werk, extra koopavonden en dat terwijl we ook nog een collega minder hebben ineens.


Ruim baan voor Heico !!!

Ik zou zeggen, bruin over geel. Lichte kleur(en) eerst. Het gaat om het eindresultaat niet welke kleur ze er in het echt op hebben gedaan.

Knap werk aan je pod/pylon. Succes verder met het vinden van tijd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 dec, 2012 11:39 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Modelbouwtijd is momenteel spaarzaam dus, maar zo af en toe kom ik nog ergens aan toe, moet ik natuurlijk de boel niet laten vallen en mezelf extra werk bezorgen....
De antenne's ( volgens mij ) en de tailskid-support waren allen losgebroken, de skid-support kon ik niet meer vinden dus daar maar een alternatiefje op gemaakt.

Afbeelding

Ook de antenne op het staartvlak was ook afgebroken, ook dit stukje was niet meer te vinden en dus hier ook maar even creatief geweest. Moet nog wel wat bijgewerkt worden als ik zo naar de foto kijken.

Afbeelding

Was er dan ook nog wat goed nieuws te melden Heico? Jazeker wel, de canopy zit er op, al heeft dit ook de nodige moeite gekost omdat hij niet helemaal goed paste. Bv tegen de achterwand waren nog naden te zien, hier eerst met plasticcard opgevuld.
Ook voor was de pasvorm niet helemaal 100% maar het lijkt er op dat alles goed is gekomen.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement