Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Helemaal duidelijk, als het regent ga ook ik niet naar buiten. Denk er ook om dat je het niet bij harde wint doet (er is in het verleden wel eens een modelletje weggeblazen, zonde).

Maar met buitenfoto's bedoel ik gewoon dat je een geschikt moment pakt, als de zon lekker schijnt. Zorg voor een rustige achtergrond, zodat je mooie scherpe foto's van je model krijgt. Licht is erg belangrijk.

Er is tijd genoeg. Probeer nog wat puntjes bij te werken (o.a. wielen), hij hoeft morgen niet af.

Denk je dat je nog wat aan je canopy kunt doen? Als het vastgelijmd is met een houtlijmachtige lijm, dan zou dit eenvoudig op te lossen kunnen zijn, aangezien de kleefkracht van die lijm niet zo hoog is. Indien vastgelijmd met modelbouwlijm wordt het wat lastiger, bij CA (secondelijm) wellicht niet te doen zonder schade aan je model aan te brengen.

Ken je deze ook: http://rotortoni.blogspot.nl/2007/05/kamov-ka-52-aligator-walkaround-01.html, misschien kun je er nog wat mee.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
die is vast gelijlmt met uhu lijm dus zal ni echt meer los komen vrees ik

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2012 1:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Je kunt toch een paraplu gebruiken? :wink:

Ik ga er vanuit dat je dit leest na een nachtje erover te hebben geslapen (zo niet, naar bed lummel, het is al ver na middernacht! :mrgreen: ).
Misschien komt de kritiek hard op je over maar zo is het niet bedoeld: Niemand valt jou als persoon aan. We zijn allemaal begonnen zoals jij: Je had mijn eerste modellen moeten zien, dat waren klonters lijm waar je met moeite een vliegtuig in kon zien :lol: Je wist van tevoren ook wel dat je niet alleen 'oeh' en 'ah' kon verwachten - dit is internet tenslotte. Daarom heb ik respect voor je dat je je werk wél met ons deelt.

En nou ik toch als een Chinese wijsgeer aan het tikken ben, deze mantra moet je leren voor modelbouw: Geduld, geduld, geduld.
Dit kan je ook lezen als, schuren, schuren, schuren of plamuren, plamuren, plamuren. En dit zeg ik niet om het erin te wrijven hè! Dat is simpelweg iets wat inherent is aan deze hobby en ik heb dat zelf ook moeten leren - en ik heb er nog steeds moeite mee soms.

Je zult voor jezelf mettertijd waarschijnlijk hetzelfde krijgen als mij: Als je over een tijd naar je oudere modellen kijkt zie je meteen de minpunten, maar herinner je je ook het plezier dat je had aan het bouwen. En dat laaste, daar gaat het om, en dat wil niemand hier voor je verpesten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2012 12:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ik verwacht ook geen ooohs en aaahs helemaal niet.
geduld is iets dat niet in mijn woordenboek staat het moet vooruit gaan

die naad kan ik nu niet meer herstellen en de cockpit ramen zitten zo vast als maar kan dus ik krijg ze er niet meer af zonder dat mijn model naar de maan gaat en het een enkeltje vuilbak krijgt.

ik ga binnekort iemand naar de winkel sturen voor een paar kleuren van vallejo of humbroll en plamuur en nagellakremover als ik het zelf doe kom ik met veel te veel modellen terug en ook de modelbouwwinkels in belgie zijn enorm dun gezaaid en vooral ook nog eens duur

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2012 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
hey allemaal

ik heb geprobeerd mijn kamov een beetje te verbeteren waar dat ik nog kon zo heb ik de wieltjes opnieuw in het zwart geschildert evenals dat grte kanon aan de zijkant

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik hoop dat je het verschil ziet


maar nu kan ik mijn mil mi2 hoplite gunship niet meer bouwen in deze groepsbouw aangezien ik deze eigenlijk afgerond had terwijl er nog verbeteringen konden gebeuren ben ik daar al aan begonnen.

groet
Krimh

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2012 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wielen zien er inderdaad beter uit.

krimh schreef:
maar nu kan ik mijn mil mi2 hoplite gunship niet meer bouwen in deze groepsbouw aangezien ik deze eigenlijk afgerond had terwijl er nog verbeteringen konden gebeuren ben ik daar al aan begonnen.


Hoezo kun je je Mil Mi-2 niet meer bouwen? Je mag best meerdere heli's binnen de groepsbouw maken hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2012 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ben er al aan begonnen voor dat deze echt klaar was dus jah nu even wachten op geschikt weer om buiten foto's te nemen voor de eindfoto's

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2012 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
na lange tijd stil gelegen te hebben zijn hier eindelijk de eindfotos van mijn kamov

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
krimh schreef:
.... nu even wachten op geschikt weer om buiten foto's te nemen voor de eindfoto's


:D :D Mooie buitenfoto's :D :D

Ik zet ze erbij in de galerij.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 11:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
sorry het gingen doorregende nachtfoto's worden dan

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement