Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
krimh schreef:
krimh schreef:
ik heb geen plamuur

dus kan ek moeilijk gaan liggen plamuren! mischien bij het volgende model als dat er ooit nog van komt!



Sorry Krimh, maar je zal toch echt even beter moeten lezen. Natuurlijk snapt iedereen dat je nu geen plamuur op je Kamov gaat smeren. Dat is logisch en dat staat dan ook gemeld. Het was ook als tip bedoeld voor een volgend model. Niets negatiefs, alleen maar positief bedoeld;

Biggles schreef:
Je Kamov is verder netjes gemaakt en gespoten, maar bij een volgend model zou ik toch zeker aanraden om eens wat te gaan proberen met plamuur en schuurpapier. De lijmnaden die je nu overal ziet halen het model namelijk behoorlijk onderuit, terwijl het verder toch netjes gemaakt is. Tip voor de volgende keer zeg maar.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ik verwacht helemaal niets ben het eigelijk gewoon .... ik kan niet plamuren als ik geen plamuur heb en ik probeer zo min mogelijk in een winkel te komen anders zit da stom koopspook weer op mijn schouder!

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 19:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
krimh schreef:
mischien bij het volgende model

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Duidelijk. En nu lekker verder bouwen op het forum. :wink: Ik zag bij het koopspook nog een Rus voorbij komen. Laat je niet ontmoedigen en gewoon weer een verslag plaatsen. Succes!

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
als ik vragen stel over hoe of wa word het ni beantwoord...
ik heb ooit is in een topic gevraagd hoe camo te schilderen (met een penseel heb geen airbrush) krijg ik alleen maar te horen hoe het gespoten moet worden voor de rest nix en in de tips en trics vind ik ook nix wa oor mij behulpzaam is tis men 2de model dak schilder sorry dat amateuristisch is niet iedereen heeft talent en als er 1 ding is wa ik absoluut ni graag doe dan is het schilderen ik kan da ook ni zoals te zien is op mijn arado... ik doe mijn best meer kan ek ni doen!

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Het verfwerk op de Kamov vind ik er ook strak uitzien hoor. Dacht zelfs dat het gespoten was. Zelf mag ik ook graag kwasten. Erg leuk om te doen en helemaal niets mis mee. Er zijn hier op het forum meerdere bouwers die juweeltjes van modellen laten zien zonder dat er een airbrush aan te pas is gekomen. Een airbrush is dus ook echt geen must.

Zelf verf ik vooral met Humbrol enamels omdat ik dat persoonlijk erg fijne verf vind. Beetje verdund met thinner rechtstreeks vanuit het blikje. Als eerste neem ik altijd de lichte kleuren omdat deze vaak minder goed dekken en meerdere lagen nodig hebben. Daarna opbouwend naar de donkere tinten omdat deze vaak beter dekken. Voorbeeld van mijn Potez 63-11 met een 4 kleurig schema; http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=126&t=21420&start=70

Afhankelijk van het camouflage patroon verf ik het soms vanuit de hand, soms met behulp van afplaktape. Voor je zelf moet je gewoon uitvinden wat het beste werkt. Welke verf, hoeveel verdunning en wat voor soort kwasten, etc. Gewoon veel doen en veel oefenen. Maar zoals ik al zei, op je Kamov zit het verfwerk er strak op.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ik ga binnekort iemand opsturen naar de winkel voor een paar valejo kleuren en plamuur

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Voordat het allemaal moddergooien wordt. We proberen alleen maar te helpen.

Ook in mijn ogen ziet het verfwerk er strak uit. De puntjes die voor verbetering vatbaar zijn, die zijn uiteraard nu niet meer te herstellen (al zijn er wellicht bouwers die het overdoen). Geloof me, zo ben ik ook begonnen. Nadeel (of wellicht een voordeel) van modellen die je post op dit forum (en misschien ook op andere fora) dat wij bouwers jou wijzen op de schoonheidsfoutjes van je geplaatste model zodat je er om gaat denken bij een volgend model, zodat je steeds strakker gaat bouwen. In mijn kast staan ook niet allemaal strakke, naadloze kitjes hoor.

Tip voor de plamuur: Alebastine autoplamuur.
Afbeelding

Kost ongeveer 4 á 5 euro (volgens mij), dat is dus de prijs van zo'n 3 verfpotjes en als je een beetje zorgvuldig je kitjes in elkaar lijmt, heb je er per model niet zo veel van nodig en doe je zo 5 jaar met zo'n tube, dat is dus zo'n 1 euro per jaar. Als je dan ook nog zorgt dat je bij de lokale drogist (heet dat ook zo in België) een flesje nagellakremover - Aceton-vrij !!! (2 euro) en wat wattenstaafjes (2 euro) scoort, scheelt dat ook weer schuren. Acetonvrij is wel belangrijk, omdat nagellakremover MET Aceton je plastic aan kan tasten.

Door langs het te plamuren deel wat tape te plakken, voorkom je dat je heel veel plamuur weg moet schuren. Als je met nagellakremover gaat werken, laat de plamuur even opstijven (1 á 2 minuten) en haal dan het meeste weg door een wattenstaafje in de nagellakremover te doen en hiermee het meeste plamuur weg te halen. Alabastine autoplamuur is snel hard, dus indien nodig kun je stel een 2e of zelfs 3e laag aanbrengen, waardoor je modellen in het vervolg naadloos worden. (check maar even bij mijn Kamov Ka-15).

Je schreef trouwens eerder dat je in België geen buitenfoto's kunt maken. Waarom niet. Ik zou toch maar gewoon die foto's weer plaatsen, het maakt toch niet uit. Mij gaat het om zoveel mogelijk verschillende modellen en afgezien wat schoonheidsfoutjes is jouw model een aanwinst voor deze groepsbouw. Voor jou is het ook progressie, je volgende wordt beter en dan weer beter en dan weer ..... etc.

Oh en by the way, probeer iets meer aandacht aan je typewerk te besteden, je laatste berichtjes zijn toch wat lastig om te lezen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
krimh schreef:
.....ik doe mijn best meer kan ek ni doen!


En daar gaat het om !!

Als jij je best doet, is dat genoeg. Ik (wij) proberen je alleen maar te voorzien van tips (okay, als je elders tips vraagt en niet krijgt, kan ik ook niks aan doen) om je nivo omhoog te krijgen. Ook ik (wij) zijn onderaan begonnen.

Ik weet van mijzelf dat er heel wat bouwers zijn, die het beter doen dan ik. Maar het gaat er om dat IK plezier er in heb en hou. Dat wil niet zeggen dat ik tips / kritiek niet meeneem naar een volgend model.

Als je regelmatig post en foto's plaats, kan men je op tijd voorzien van tips / commentaar zodat je vroegtijdig dingen kunt aanpassen / oplossen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
tsjopper bob ik bedoel dat ik niet met mijn model in de gietende regen ga staan om er foto's van te trekken

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement