Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 11:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Denk erom dat als je een hete naald gebruikt, dat dan het gat wel eens te groot kan worden. De hete naald 'drukt' het zacht geworden plastic heel gemakkelijk weg. Probeer het eerst eens zonder warmte. Een klein gaatje is vaak al genoeg, beetje secondelijm (ca) erin en het zou vast moeten zitten. Ik heb het vroeger ook op deze manier gedaan, maar ik heb inmiddels een borensetje (0.3 mm - 1.6 mm) met een Tamyia (hand)boorhouder erbij. En ik moet zeggen, daar heb ik al heel veel profijt van gehad.

Voorzichtig gaatjes maken dus met een hete naald !!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 12:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Hoi René,

Helemaal gelijk, dat moet heel voorzichtig. Ik heb het zojuist uiteindelijk met een spelt gedaan, die is nog iets dunner, en dat ging allemaal goed... geen slobgaten gelukkig... :)
Misschien moet ik ook eens zo'n handboortje aanschaffen met van die ultradunne boortjes.... Heb je toch iets meer controle... Ik ga eens op zoek.
Maar gelukkig is het goed gegaan, ik heb er eerder nog geen slechte ervaringen mee gehad eigenlijk...
Fototje volgt bij de volgende update... Thanks voor de tip!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Milt79 schreef:
... Ik ga eens op zoek ...


Je moest eens weten wat ze op de ESM allemaal verkopen, niet alleen kits, ook heel veel materiaal.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2012 12:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Hey Milt79
Goed werk op je canopy !! Ziet er prima uit hoor.
Het is even eng om te doen, maar als je het eenmaal hebt gedaan, durf je gelijk voor de toekomst iets meer.

Voor de rest kan ik zeggen dat je lekker bezig bent.
Succes met de verdere bouw !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2012 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
tsjopper bob schreef:
Je moest eens weten wat ze op de ESM allemaal verkopen, niet alleen kits, ook heel veel materiaal.


Klopt ja... Er staat ook een Engelsman die allerlei tools en prul verkoopt, misschien heeft hij wel wat... :)


@ Asmodi: Thx... Ik ben er blij mee, dat is in ieder geval geen obstakel meer in de toekomst...

Ik zal snel eens foto's plaatsen van de vooruitgang wat betreft het schilderwerk.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 okt, 2012 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Zo... even een schilder update...

Ik ben bezig de romp te voorzien van wat kleurige tintjes, en ik ben bezig de rotorbladen boven en achter af te maken (op washes e.d. na) zodat ze in elkaar gepeuterd kunnen worden (de hoofdrotors dan). Het is de bedoeling dat ik nog wat leidingwerk wil toevoegen.

Zie hieronder wat foto's die gemaakt zijn tussen de verschillende stappen door...

Preshading
Afbeelding

1e laag Humbrol 148, dekt nog niet voldoende...
Afbeelding

2e laag, ook voorzien van post shading...
Afbeelding

Afbeelding

Staartrotor en hoofdrotorbladen aftapen en voorzien van de laatste kleurtjes...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ai... klein randje te veel Alclad, kijken of ik dat nog kan bijwerken...

Zo... na de ESM weer verder, ik kijk er naar uit om de modellen for real te zien zaterdag! Hopelijk tot dan....

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 okt, 2012 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ziet er goed uit Mark.

Pre-shading en post-shading is dat niet wat dubbel op?

Wellicht tot zaterdag.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2012 9:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Hier wordt serieus goed werk geleverd, pre en post shading is niet dubbel op daar wordt het alleen maar nog mooier van :brouw:

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2012 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ziet er goed uit en met kleur gaat het model veel meer leven.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2012 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Thx!

Wat betreft de pre- en post shading, ik vind het - zeker met de lichtere kleuren - wel wat hebben om de lichtere verf slijtage weer te geven d.m.v. de post shading, maar ik wil tegelijkertijd ook de paneellijnen en 'lekkage' achtige plekken wat donkerder laten zijn.
Misschien een omslachtige manier, maar ik ben er tot op heden nog steeds tevreden over, ik heb het bij mijn laatste projectjes ook toegepast. Ik ben overigens niet, of waarschijnlijk zelfs nooit, klaar met experimenteren op dit gebied, en elke keer leer ik weer dingen die ik de volgende keer toch iets anders ga doen. Dat maakt het ook heel leuk overigens... :)
Uiteraard lees ik graag in andere verslagen (hier in de groepsbouw, maar ook algemeen) hoe anderen dat doen, en wat ik nu doe is eigenlijk een soort mix van vanalles wat me aansprak in die verslagen :).

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement