Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 11:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 jul, 2012 23:22 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
tsjopper bob schreef:
Of dit....
The (external) changes compared to the Ka-27 are visible mostly in the forward section of fuselage. It is widened, with changes to the nose profile including a five piece flat windscreen and bluntened nose. The Ka-29 also features a small radar thought to be for missile targeting, and an electro optical sensor under the nose, thought to be a combined TV/FLIR unit.


Dat zijn ze inderdaad, die zwarte puist is de Radar, en dat apparaat ernaast is de TV/FLIR pod. Deze laatste heb ik ook op de Hind zien zitten.
Bedankt voor de hulp, René! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2012 10:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Vreselijk rustig in de straat het lijkt wel een scene uit 'De beproeving' van Stephen King!, bij de c1000 altijd een parkeerplaatst zonder dat ik veel hoef te lopen, maar ook in de groepsproject Russische Hel's is het rustig. nah ja over 4 weken zal het wel weer aantrekken.

Jouw containers zijn leeg en staat weer achterhuis Bob! :mrgreen:

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Geachte bouwers.

Ik heb inmiddels alle (inactieve) bouwers een berichtje gestuurd, tenminste de bouwers waarbij recent geen update is geplaatst en ook de bouwers die al wel hadden toegezegd om mee te doen, maar nog helemaal niet hebben gereageerd (Rhoube, Thon98, Gewo). Mocht iemand ze kennen, spreek ze even aan, ze reageren in ieder geval niet op pb-tjes van mij.

Die personen die al wel hebben gereageerd zijn allemaal nog positief en zullen binnenkort met updates komen. Een enkeling is druk om een model voor a.s. zaterdag (Brouwersdag) af te hebben om daarna bezig te gaan met de 'Ruskie'.

31 december duurt nog even, maar wacht niet te lang.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2012 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Voor de Kamov bouwers

Leuke film gevonden met heel bijzondere stukjes uit de Kamov geschiedenis. Is niet makkelijk te vinden en kwam er achter via een russische site, of had iemand anders hem ook al?

Groetjes,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 1:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb je ook een link? Je maakt me (ons) nu wel nieuwsgierig.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 1:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tsjek, je had het linkje geplaatst in het Cagi A-6 topic. Ik heb het hier even naar toe verplaatst.

http://video.yandex.ru/users/pp19569/view/737/

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2012 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
We hebben gister een leuke bijeenkomst gehouden in Hurdegaryp (voor een verslag lees HIER.

Wat me later eigenlijk opviel, 5 van de heli's welke meedoen aan deze groepsbouw lieten zich van hun beste kant zien. Bij deze even de foto's:
Afbeelding
Ronald's Mil Mi-26

Afbeelding
Van links naar rechts: Kamov-Ka-15 (tsjopper), Mil Mi-2 (mr.vdh), Kamov Ka-27 (jug), Mil Mi-8(jelle)

Ook nog even mijn bijdrage aan de groepsbouw watervliegtuigen:
Afbeelding
Bell OH-13 US Coast Guard

Van Jogy kreeg ik haar 'vernaggelde' Mi-2 in de schoot geworpen. Maar even zien of ik hier nog wat van kan maken. Nu allen maar weer snel aan de slag om de Russen voor 31 december af te hebben.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2012 12:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Bij mijn zoektocht naar referentie-foto's, stuitte ik op deze site. HEEL VEEL FOTO's !!

http://www.eurodemobbed.org.uk/aircraft.php?s=e&type=image

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2012 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay bouwers.

Bijna tijd om alles aan de kant te gooien. Op moment van schrijven is het 18 november. Nog zo'n 40 dagen voordat deze groepsbouw sluit. Wat is de score tot nu toe.....

41 topics (en dus ook modellen) aangemeld.
12 topics klaar (ik moet nog even eindfoto's maken en plaatsen van mijn eigen Ka-15).
10 topics waar de laatste maand nog activiteit in is geweest.

Blijft dus over 19 topics die (actief) stil liggen. Ik hoop dat er op de achtergrond nog stiekum wordt gebouwd, want de einddatum nadert.

Op voorhand was ik blij verrast over de grote hoeveelheid deelnemers. Je aanmelden voor een groepsbouw is één, je model afmaken voor de einddatum is twee. Uiteraard kan ik jullie (de 19 bouwers die er nog tegen aan moeten) niet verplichten om het model af te bouwen (er kunnen altijd redenen zijn waardoor je niet kunt bouwen), maar neem dit wel even mee als je je weer enthousiast aanmeld voor een groepsbouw.

Ik heb bij mijn verzonden berichten zelfs van 3 deelnemers helemaal niks gehoord na mijn oproep op 9 september om er even stevig tegen aan te gaan of zelfs om een topic te kunnen openenen.

Eind november / begin december ga ik de inactieve bouwers nog even een aansporingsberichtje sturen en wellicht ga ik de topics ook even 'spammen' met aanmoedigingsberichtjes.

Voor zover het nog niet gebeurd is, zouden de bouwers die klaar zijn, dit in hun titel willen aanpassen door het stukje [klaar] toe te voegen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2012 1:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Als het je dan toch niet meer lukt om een model mooi af te werken, wellicht hier dan wat inspiratie.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement