Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 22:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 2:34 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Jelle, even een kort vraagje...
Hoe heb je die bolle zijramen bij de cockpit afgeplakt? Ik heb ook zulke ramen bij de helix en ik heb zo 1,2,3 geen idee hoe ik dat het beste aan zou kunnen pakken.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 9:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
He Hansie, bedankt voor de info, begrijp niet waarom hobby baas zwart aangeeft :?

Juggenaut, in dit geval heb ik gebruik gemaakt van de mask van Eduard, maar voor andere bolle raampjes zoals bij mijn mi-26 gebruikte ik met een zeer goed resultaat "parafilm" parafilm kun je over je bolle raam heen trekken en vervolgens kun je raam frame er met een scherp mesje uitsnijden.

parafilm is te koop bij modelbrouwers, en anders heb ik nog wel paar stukjes voor je, zelf gebruik ik para film tot nu toe alleen maar voor dit soort bolle ramen.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Nou, dat is nu ook grappig, 'mijn' Mi-8 de No. 93-09 staat gewoon ergens geparkeerd in Nederland tussen Marknesse en Kraggenburg.
Of staat ie nu ergens anders?

Afbeelding

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 10:36 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Dat is toevallig zeg! :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 16:31 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Bedankt Jelle, ik heb nog een ideetje wat ik wil proberen, en anders ga ik kijken of Parafilm inderdaad werkt.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 16:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Mooi werk tot nu toe, ik gebruik de foto's van jouw cockpit maar even als voorbeeld voor de mijne.

Waarom plak je de raampjes niet gewoon af met het vloeibare spul?? Dat is juist bedoeld voor ingewikkelde bolle raampjes zoals deze.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2012 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
De randjes bij de Bolle ramen zijn vast heel moeilijk om af te plakken, maar ik had er een masking setje van Eduard bij gekocht, die past precies en is makkelijk aan te brengen, wat over is (het bolle gedeelte) heb ik gemaskeerd inderdaad met dat ruber spul.

Zo ik gebruik voor de foto's nu eens het album van modelbrouwers, omdat mijn stukje geheugen op het net maar beperkt is. En dat mijn oude verslagen dan foto loos en 'waardeloos'raken.

Foto van de 'kont' met dunne repen afplak tape, kun je mooie strakke bochten maken in je afplak werk.
Afbeelding

tjeemig wat een overspray....
Afbeelding

De mi-8 in z'n nieuwe jas. Ik zit er wel flink naast wat de bruine kleur betreft, gisteren was ik er nog
overtuigd van dat ik er redelijk in de buurt zat...... nou ja. :roll:
Afbeelding

gelukkig is er niet al te veel PE plaatjes mee los getrokken bij 't verwijderen van de masking spul.
Afbeelding


Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2012 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Wauw, ziet er goed uit! Ik neem aan dat je de boel nog een laagje 'weather' gaat geven?

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2012 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Als het dezelfde moet worden als die iets eerder geplaatste foto, dan vind ik het bruin wat te donker. Wellicht ga je daar nog wat aan doen? Wel al lekker op weg hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2012 21:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Ik vind de kleurencombinatie toch wel mooi ook al is hij iets te donker. Misschien kun je er een licht wash overheen doen.
De laatste weken heb ik heel veel fotos van verschillende russische heli's bekeken, bij de meeste zijn de kleurscharkeringen verschillend, dus echt niet alleen de interieurs. Verder geven de PE delen bij jou mooie accenten, bij mij is eea minder goed te zien na het lakken.
Gr. Jaap jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement