Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2012 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Jij gaat als een speer zeg... Ziet er echt goed uit allemaal...
Is ie misschien een tikkie door z'n voorste hoefje gezakt? Of hoort het pootje iets naar achter te staan...
Wel goed van je dat de bruine kleur nog even hebt aangepakt, stukken beter hoor...

Benieuwd naar het eindresultaat! :)

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2012 22:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Heel mooi gelukt het herspuiten, geeft een prima resultaat. petje af hiervoor

Daan85 schreef:
@ René: bedoel je de fueltanks? Die vallen mij (ook) op. Op de referentiefoto lijken ze kleiner (kan ook aan de foto liggen).


Hoi, denk dat ze op de foto's van het echte model er niet eens aanhangen, je ziet de klampen waarmee ze vasthingen, maar geen verdikking.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2012 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Bedankt voor de leuke commentaren!

Rene, Jelle, mijn Mi-8 op de foto heeft geen tank, die is er afgehaald, alleen zie je de groene kleur die er onder zat nog, wat een vertekening geeft...... Silenoz zei dat ook al

Mark, voorpoot ziet er wat raar uit, zal ik later vergelijken met wat referentie foto's

Afbeelding

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2012 9:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Dat ziet er toch serieus netjes uit. Ondanks dat je eerste kleur niet de juiste kleur was, stond dit wel. Echter je latere kleur komt beter overeen met de werkelijkheid. Mooi gedaan !
Ging het een beetje met die grote SAR decal ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2012 9:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Het decal plaatsen ging wel goed, de decal heeft vervolgens wel wat decal verzachter nodig, waarna ik met een natte doek en een cocktailprikker (puntje omwikkeld met watten) de decal voorzichtig heb aangedrukt. Wel jammer is dat de decal bij de raam wat minder goed past, dit komt ook doordat de decal daar niet open maar doorzichtig is. Eigenlijk had het raampje van de voren moeten uitsnijden.

Ik denk dat ik dit nog wel wat kan verbeteren.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jul, 2012 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
decal's en wash zit erop, nu komt een mat laagje, waarna wat afgebroken onderdeeltjes plus dingen als nav lichten
er op komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2012 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Vanwege klusserei in het huis, en frustratie in het model, was ik even gestopt, maar door gewoon maar door harken heb ik de plezier weer terug gevonden in het bouwen en schilderen.

Foto van de rotorkop, een rotor is afgebroken, deze zit er inmiddels weer aan, door beiden kanten een gaatje te boren en hier een pennetje in te plaatsen. De 'slangen' van PE zijn ook geplaatst, hier en daar moeten ze nog gebogen worden om ze beter passend te maken. leuke aanvulling van PE, maar met koperdraad kan het ook en misschien wel mooier.
Afbeelding

rotors zijn ook geschilderd. ik weet niet of het de juiste kleur is, maar ikzelf vind het zo het mooist.
Afbeelding

tegen dit klusje zag ik enorm tegenop, het plaatsen van de dunne wissers met seconde lijm, ik was nl. bang dat de lijm vlekken zou geven, maar dat viel mee. De PE ruitenwissers vind ik een geweldige aanvulling!!
Afbeelding
Afbeelding

Ook vind ik dit een geweldige manier om nav lichten te maken mede dankzij het fantastische clear oranje/rood/groen van Tamiya!!
Afbeelding
Afbeelding
hier zitten de ruitenwissers, en nav lichten erop, nav lichten zijn misschien wat te groot en zien er wat uit
als sierraden. maar ik vind het prima zo voor de 1e x.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 aug, 2012 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Die NAV lichten zien er prima uit hoor. Maar heb je ze nu uit het PE raampje gestoken? Met wat voor gereedschap? Het is op de foto niet goed gezien.

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 aug, 2012 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
dat verwijderen van het navagatielichtje van de rest van de plastic was best moeilijk, en ik heb er zo'n 10 nav lichtjes voor moeten opofferen voordat ik er wat handigheid in kreeg. Ik liet het navagatielichtje dus uit het PE steken waarna ik het voorzichtig met een rond mesje afsneed.

Je zou het lampje ook vast kunnen zetten met je vinger waarna je aan de onderkant van het PE met een dremel het overtollige plastic wegslijpt.
dan spat het lampje niet weg als je het met een mes los snijd.

Een natte cocktail prikker, is dan genoeg om om het lichtje in een druppel groene of rode doorzichtig verf van Tamiya (top spul 4 euro per potje)
Waarna ik het lampje aan de punt van een cocktailprikker laat drogen. vervolgens doet een drupje gatorglue zijn werk om het lichtje aan de romp te plakken..

Leuk werk!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2012 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
deze methode voor de navigatielichten kende ik niet, maar is wel interessant. voor de rest... heel mooi toestel aan het worden... ben hier aan het verlangen tot het deel van de verbouwingen die ik deze zomer wilde doen gedaan zijn, zodat ik eindelijk weer eens kan bouwen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement