Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2012 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ziet er al mooi uit, wat ik meestal doe om strakke stukjes draad te verkrijgen (vooral met dunnere koperdraad) is een stukje te lang afsnijden, aan beide uiteinden met een tang vastnemen en eens kort uitrekken. gemakkelijker kan je ze niet recht krijgen.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 aug, 2012 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
en als je een koperdraad met twee tangen straktrekt boven een gaspit doet wordt ie nog makkelijker rechter...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 aug, 2012 22:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Na vakantie en weekendje Friesland weer wat met details verdergegaan. Op de referentiefotos staan veel meer handvatten op de luiken boven bij de ombouw. Deze van fijn ijzerdraad gebogen en vastgezet(foto helaas wat minder ivm slecht licht).
Afbeelding
Ook op deze wijze de kleine mastjes voor de te spannen draad gemaakt. Van de preiser figuren ook al wat geschilderd.
Afbeelding
gr, Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 aug, 2012 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
spiderbrouwer schreef:
.... en weekendje Friesland ....


Waarom niet even langsgekomen voor een bakkie?

Aan de poppetjes te zien, gaat dat een goed gevulde dio worden. Alleen zijn er wel een heleboel kijkers, althans, zo zien ze er uit. Maar wat wil je ook, zo'n mooie kist.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 aug, 2012 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja er was ook een vakantiehuisje vrij tegenover Rene, in de Antony Fokkerstraat met modelbouwtafel compleet met verf airbrush en al. Wat wil je nog meer :mrgreen: .

Ik vind je poppetjes mooi en ook mooi geschilderd, dat gaat er levendig uitzien straks.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Was in Wijkel bij Sloten kamperen, fietsen en geocachen met zoon, dus wel wat zuidelijker ;)anders mooi aanbod hoor.
Vandaag ramen voor met zelfgemaakte rode strips decal wat opgefrist(dit zag ik bij veel UN uitvoeringen en leek me wel mooi)
Ook grondplaat voor diorama aan het maken uit plaat 50x50cm(past daar dan net op met rotor en met spullen erbij) zal overdag wat fotos maken.
gr. Jaap jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Eerst zoals beloofd de zelfgemaakte decalstroken om de ramen heen met laagje P+ erover om te sealen.
Afbeelding
Afbeelding
Ook de trapjes wat gedetailleerd met antislipstroken van zilveren tape en strips aan zijkanten.
Afbeelding
En verder met details, oa markeerlichten met clear rood/groen geschilderd, ook voor op staart zelf licht gescratched.
Afbeelding
Zo zit het er dan op;
Afbeelding
Ook wat kleine antennes en andere uitsteeksels erop waar fotos nog van komen.
Voor diorama eea maar eens op mooie plaat gepast met rotor erop, nog zonder onderstel. Wel groot allemaal. De plaat is 50x50cm.
Afbeelding
En vast wat afgeplakt en met grasstrooisel en houtlijm gestoeid :D
Afbeelding
gr. Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Als ie klaar is kun je 'm maar beter tegen het plafond plakken, daar is vast nog ruimte en het kan bijzonder handig zijn bij heet weer. (flauw van me),

Ik vind de je oplossing met de rode streepjes decal papier erg mooi opgelost, dat wil ik eens gaan proberen om raamstijlen strak te krijgen. De nav lichten vind ik ook machtig mooi gelukt.

Je neemt een stukje doorzichtig decal papier (verkrijgbaar bij de modelbrouwers shop), spuit er de gewenste kleur op, ik denk dat je nu niet meer hoeft te sealen met een glanzlaag zoals je bij het printen van een decal wel zou moeten doen, deze zou je dan in reepjes kunnen snijden en op het frame van een cockpit kunnen plaatsten voor een superstrakke cockpit raam.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Inderdaad, mooie rode streepjes, breekt het witte lekker.

De heli staat nu op een witte grondplaat, dat staat niet. Als straks de plaat donkerder wordt (gras met beton/asfalt), komt deze brute bak nog beter uit de verf.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 23:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@ Jelle, ja zoals je beschrijft met decalpapier kun je heel mooie strakke frames maken. De rode voor deze heli gewoon gemaakt van de rode strepen die op de rand van het decalsheet stonden. Ik gebruik ook wel eens randen van zilverkleurige stickervellen met texten voor wenskaarten maken die ik in sterepen snij (zie geschutskoepels van privateer die ik vorig jaar gemaakt heb).
@Tsjopperbob, als het gras gelukt is wordt de rest van de plaat opgevuld met losse stroken grijs dik karton waar ik deze keer iets van 3D kit voor de naden tussen wil doen voor een mooi effect. Verder misschien nog iets van laag hekje. Hoop het voor brouwersdag klaar te hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement