Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 mei, 2012 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Hallo allen, ook ik wil graag vast mijn project voor de komende maanden voorstellen. Hier komt hij aangevlogen :wink:

Afbeelding

Ja, toch ook voor de Mil Mi26 gekozen. Ik vind dit echt een ontzettend vette heli. Gelukkig is er boven op de kast nog een vierkante meter plaats waar hij straks kan staan.....

Bij de LHS de laatste kit weggekaapt.
Doos met inhoud;
Afbeelding
Achterzijde:
Afbeelding

Ook was koopspook wat aanwezig. Boek en PE set voor exterieur er maar bij. (Er was ook nog setje voor pit, maar ik weet niet of je daar wel iets van ziet, misschien beter om dan later nog wat voor het vrachtruim te kopen) Ik heb nog nooit echt met PE gewerkt, dus ben benieuwd.
Afbeelding
Boek is wel erg mooi met veel kleurenfotos van de diverse uitvoeringen en details.
Afbeelding

Helaas hadden ze geen Begemot decalset meer zoals Jelle erbij heeft, dus het wordt of een gewone rus of een UN uitvoering.
Omdat het zo'n enorm apparaat wordt, is het misschien slim om hem ergens vast op te zetten.
Ik heb dus besloten om voor het eerst eens iets met een diorama te proberen.
Verdere gegevens volgen wel als ik ermee start volgende maand!
Groeten Jaap Jan.

Afbeelding
fotos van russische site (lang geleden) geleend


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 mei, 2012 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Tussen de foto van jou en die van darka, zit zo'n 10 jaar verwering. Jij maakt hem clean (neem ik aan) en Arjen verweerd. Leuk hoor. Ook een leuk boekje erbij, hoe is je Russisch, of is het 2-talig?

PE is op zich wel te doen, goed lezen, kijken en lijmen met seconde-gel. Gel geeft nog een paar tellen om te schuiven, bij secondelijm moet het direct goed zitten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 mei, 2012 8:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
en weer een zo'n brute :P

succes met de bouw :brouw: :brouw:



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2012 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Hier een link naar Rostvertol, de fabrikant van de Mil bende. Heel leuke site met wat referentiefotos en mooie video's.
Wat een joekel toch....
Veel kijkplezier allen.
Gr. Jaap Jan

http://www.rostvertolplc.ru/en/about/rostvertol/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2012 8:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ja, Ja vandaag de aftrap....
Na het opstaan even de sprue met pitdelen bewerkt.
Ga pit zo uit doos maken. Wel de stoelleuningen maar wat ingekort, deze zijn wel erg lang.
Vandaag verder niet zoveel tijd helaas, nu naar werk en ook nog koopavond werken :x
Succes iedereen met de groepsbouw!

Afbeelding

groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2012 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed zo, flinke vorderingen al :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2012 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Hoi!

dat schiet al op, en een gewaagd begin door de stoeltjes in te korten. Goed dat je de cockpit zo uit de doos bouwt, want van een duur PE setje in de cockpit zie je straks weinig meer van terug.

We kijken uit naar je volgende stap.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2012 16:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ja, ik had je brouwverslag al gezien Jelle. Ziet er mooi uit. Ook destijds bij LHS mee in mijn handen gestaan. Heb toch maar wat PE voor buitenzijde gekocht, dit zie je wat meer :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2012 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
niks verkeerds met wat extra ijzer :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jun, 2012 21:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Dit weekend eerst maar eens het pitje maken. Naast de Zvezda bouwbeschrijving ook die van Revell even gedownload.
Dit is wel handig voor de kleuren en zo. http://manuals.hobbico.com/rvl/80-4645.pdf

Ook even bij Eduard kijken voor de Pe handleidingen in kleur (bij de kit enkel in zwart wit)
http://www.eduard.com/store/Eduard/Mi-2 ... am=mi%2026

http://www.eduard.com/store/Eduard/Mi-2 ... am=mi%2026

Ik kan dan even kijken wat er bij de interior set zit, deze heb ik niet gekocht omdat ik de decals voor de pit gebruik en hem zelf wat opleuk. Voor de rest zit er nog een ladder en wat moois voor de wanden van de laadruimte bij (zie je niets van denk ik)

Afbeelding

Met boek erbij wat kleurtjes erop gekwast. Net zoals ook door andere bouwers al gemeld zie ik veel verschillende kleuren voor interieur.
Enkel voor de pit al drie verschillende kleuren voor vloer en instrumentenachtergrond gezien :D
Dus dat is makkelijk, zelf maar wat moois gemengd.

Stoelleuningen dus ingekort en gordeltjes van geschilderd tamya tape met gespjes van alusticker erop.
Afbeelding
Ook de achterwand geschilderd en stoeltjes opgeleukt.
Afbeelding
En de rest van de pit met kleurtje.
Afbeelding

Overal maar eens de decals opgezet toen de kleurtjes droog waren. Dat ziet er al mooi uit hoor en word ik blij van!
Afbeelding

Dit gaan we later deze week maar eens in elkaar plakken dus. Eerst de grote delen maar eens soppen zodat de basis goed is voor de kleuren en zo.
Afbeelding
Voor interieur lijkt de kleur bij veel MI26 ers wat groenig licht grijs. Heb nadat ik met spuitbus wat primer erop gezet heb maar eens een laagje light sea green erover gekwast.
Dit lijkt goed op de werkelijke kleur. Even wachten todat het goed droog is en dan nog laagje en wat wash erover denk ik zo.
Afbeelding

Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement