Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2012 22:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Zoals gemeld verder met de hoofdrotor. Om eea goed uit te lijnen gebruik ik mijn rotormal. Dit is kartonnen deksel met daarop uitgezet verschillende hoeken om richtlijn te hebben dat het recht zit.
Bij deze MIL is het wel wat prutsen. Ik heb de basis van de bladen eerst gunmetaal geschilderd, lijmvlakken en lipjes waar nodig verf afgekrabt en toen maar gewoon aan een kant begonnen met de trits van acht op de kop te lijmen....
Afbeelding
Steeds weer met miniwasknijper die lekker dun is bladen vastgezet totdat alles erop zit, als laatste afdekdeksel en knop erop.
Afbeelding
Dit nu maar tijdje laten drogen voordat de PE erop gaat.
Ook de plaats waar de zwarte vlakken op de romp moeten komen maar eens afgeplakt.
Afbeelding
Afbeelding
En begonnen om de laaddeuren achter wat mooier te maken. Omdat ik de interieur PE set niet heb moet ik zelf wat verzinnen.
Bij die PE set zitten stukjes met gaten erin uitgespaard voor op de zijkanten van de deuren zag ik in de info op de Euard site.
Zelf heb ik eerst met scherp mesje rondjes gemaakt door punt in zijkant te prikken en dan mes rond te draaien. Er ontstaan nu een soort kuiltjes. Deze heb ik toen opgevuld met grijze verf.
Afbeelding
Afbeelding
(laatste wat wazig, maar hoop dat effect te zien is)
Gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jul, 2012 9:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Gaafski! Wat een bakbeest zeg, ik blijf me verbazen telkens als ik naar de foto's kijk!

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jul, 2012 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
leuk idee van je om de randen van de laad deuren van gaatjes te voorzien, dat ziet er zo stukken beter uit! ik neem jouw idee mee naar mijn mi-26

Gelukkig hebben de rotorbladen heel veel kleur in zicht ander zou het wel een saai geheel worden qua kleuren zeg. Trouwens knap werk hoor de rotorbladen ze zien er prima prima uit!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 jul, 2012 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
groot bakbeest hoor. :shock:
Mooie details heeft u erop gemaakt.

jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jul, 2012 23:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Weer wat verder met de rotorkop. De eerste laag PE eropgemaakt en deze slangen wat beigekleurig geschilderd.
Afbeelding
Als dit droog is komt de tweede laag erop, weer dunne draadjes, de slangen voor aan de bladen zelf.
Ook kon ik het niet laten om de body al wat mooier te maken. Aan een kant de grotere decals erop gezet. Deze wel strak uitgesneden op de rand. Ze zijn mooi dun maar wel wat veel draagfilm die uitsteekt.
Afbeelding
De zijdeuren heb ik er ook weer voorzichtig uitgehaald, deze komen op het dio open te staan. De decal op de randen ervan aanbrengen is een crime :( Toch na kwartier prutsen met mes, sol en tissue wel gelukt.
Gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jul, 2012 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Doet me even denken aan een liedje van Frank Boeijen - zwart-wit.

Je rotorkop wordt steeds indrukwekkender. Knap hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 23:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@Tsjopperb, Deze hoort wel bij ons...(F.Boeijen anders)
Dus verder met laatste laag rotor en deze zwart en met mengsel roodbruinig geschilderd. Nog iets wash denk ik en dan is de rotor wel klaar.
Afbeelding
Ook verder met decals. Om de grote witte vlakken wat te breken hier en daar met scriber wat panellijnen van luikjes bewerkt en toen decals erop.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sorry, sommige iets wazig door inzoomen/camerakwaliteit
Boven ook de deuren van de motorluiken ietsje aangezet.
Afbeelding
Nu nog de andere kant decals erop.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jul, 2012 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ziet er mooi uit die rotorkop, is dat allemaal spul wat bij het PE van eduard zit?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jul, 2012 11:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@jelle, ja het zijn allemaal dunne etssliertjes, waarbij je heel goed moet oppassen waar wat moet komen, anders past er niets van!
Eventueel zou je het ook zelf wel kunnen maken met dun ijzerdraadkern van vuiliszakbinders.

Niet stilgezeten, dus kleine update. Verder met achterkleppen. Decals erop;
Afbeelding
Aan binnenkant kleine ijzerdraadstaafjes op maat gesneden en met superlijm erop geplakt. Ook opgeklapt zitje gescratched.
Afbeelding
Ook ZIL vrachtwagen aan het bouwen voor de dio. Mooi kitje en goede details.
Afbeelding

Deze week verder met wash en de kleine details. Gr. Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jul, 2012 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Even een tip om strakke stukjes ijzerdraad te krijgen. Knip/snij de stukjes ijzerdraad nagenoeg op lengte en leg ze op een hard oppervlak (spiegel of glas) en rol met iets hards over het ijzerdraad (lineaal oid). Je krijgt dan super-strakke stukjes ijzerdraad.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement