Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Vandaag mooi weer dus maar eens de tuin in om de eindfotos te maken. Gelukkig heelhuids teruggekomen van ESM zonder gebroken rotorbladen deze keer :D
Misschien bouw ik als ik zin heb nog wel eens wat meer op de dioramaplaat zoals zakken hulpgoederen op pallet of laag hekje.
Hier heb ik nu voorlopig geen zin in, wil met nieuw projectje beginnen.....

Deze Zvezda kit is heel goed qua pasvorm en zeker waard om eens te bouwen als je er de ruimte voor hebt. De Eduard PE set voor de buitenkant is nuttig als je wat van priegelen houdt.( Het was de eerste keer dat ik een kit bouwde met PE) Voor het interieur is zo'n set niet echt zinvol, je ziet er niet veel van en een laddertje in hetvrachtruim kan je zelf wel maken. Je kunt je geld dan beter uitgeven aan de prachtige Begemot decalsheet. Ik heb voor de witte UN versie gekozen omdat ik dan de buitenkant met een spuitbusje in een kleur kon spuiten(heb geen airbrush) en het gewoon een mooie uitvoering is!

Nou genoeg gekletst hier de fotos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Een indrukwekkende dio hoor. Gaaf was het om het gister te aanschouwen in Nieuwegein.

Gespoten met een spuitbusje...? Dan heb je en verrekt strak resultaat neergezet. Top!

Wat wordt je nieuwe project?

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Die is heel erg mooi gelukt. Mooie foto's ook. :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 20:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@Daan, eerst NH90 afmaken en dan aparte Amerikaanse heli ipv een Rus.
Gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Ik heb hem gezien gisteren, en hij is echt heel mooi geworden.
Dat wit zit er mooi op, en zeker met een spuitbus ja....
Je zou nog kunnen overwegen een kleine wash en/of filter aan te brengen? Dat zou hem iets meer laten leven...
Aan de andere kant, zoals René gisteren al tegen me zei, ze komen ook een keer schoon en net geverfd uit de fabriek hè...

Mooi gedaan, ik moet het je nog maar eens nadoen! :brouw:

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hij is erg indrukwekkend JJ.

Heb je de hoofdrotorbladen vastgelijmd? Want ik heb de indruk dat het zwaartepunt niet helemaal in het midden ligt. Het viel me gister op dat de bladen iest naar één zijde hangen, heb dat gister echter je niet doorgegeven ( :oops: ). Als je de bladen los wilt houden, moet je proberen uit te vogelen waar dat punt zit. Je kunt dan dat punt aan de voorzijde doen. Hierdoor hellen de bladen wellicht iets meer naar voren, maar dan heb je zijkanten gelijk. Wellicht kun je dan een markering ergens aanbrengen (niet zichtbaar voor de leek). Ik heb het ook bij een Chinook van mij gedaan, in de sparing waar de rotorkop komt een streepje wat correspondeerd met een streepje aan de onderzijde van de rotorkop. Zo heb ik het gemak van het vervoer en als de heli staat, elke keer de bladen in de juiste stand. Als het niet zo is, zit ik er uiteraard helemaal naast.

Ik zoek even een paar leuke foto's uit voor de galerij.

Vage heli, hmmm.... Welke heli zou er dan vaag moeten zijn? :D :D Ik hou je verslag(en) wel in de gaten.

Dank voor je bijdrage aan deze groepsbouw en hou ons nog een beetje in de gaten hé !!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 22:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Gisteren hebben we em even goed bekeken :)
Erg mooi heli, erg grote heli ook, maar wel netjes gemaakt.
Wel jammer dat de witte kleur er wat dik op zit, waardoor je details wat wegvallen. Das zonde, maar voor de rest een heel mooi toestel. Ook de dio geeft wel een leuke toevoeging.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2012 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Prima model geworden. Deze uiteraard even uitvoerig bekeken tijdens de ESM. Net wat Asmodi al zei, de verf ligt er wat dik op en de rode decals vond ik wat slordig zitten hier en daar. Absoluut een blikvanger en voor de rest erg leuke details aangebracht met de Eduard set.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 nov, 2012 17:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Leuk om een witte VN chopper voorbij te zien komen. Grappige foto met dat tegenlicht.
Met die mennekes erbij kan je nog beter zien wat voor enorme afmetingen dit ding heeft.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement