Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ok ik zal mijn inbreng in deze groepsbouw maar eens voorstellen echt beginnen bouwen kan ik nog niet (wegens iets te veel lopende projecten) mar dat zal spoedig verandering in komen.

zie hier mijn inbreng :

Kamov Ka-52 alligator
Afbeelding
dit is de echte
wat informatie (aangezien de alligator een versie van de ka-50 is is er een deel info over de ka-50 mijn excuses hiervoor)
De Kamov Ka-50 Tschjornaja Akula (Russisch: Ка-50 Чёрная акула; "zwarte haai") (NAVO-codenaam: Hokum) is een Russische aanvalshelikopter ontwikkeld door Kamov en gebouwd door Sazykin. De helikopter wordt op kleine schaal gebruikt door het Russische leger.

Tijdens de ontwikkeling was er buiten de Sovjet-Unie vrijwel niks bekend over de helikopter. Dit heeft tot gevolg dat het precieze verloop van de ontwikkeling niet helemaal duidelijk is. Bekend is wel dat de ontwikkeling werd gestart in 1978 na een opdracht van het ministerie van defensie in 1977 om een opvolger te ontwikkelen voor de Mil Mi-24 Hind. Gedurende dit ontwikkeltraject was de helikopter bekend onder de naam V-80. De ontwikkeling vond plaats in de vorm van een competitie tussen de V-80 en de andere deelnemer, de Mil Mi-28.

Het meest kenmerkende aan de Ka-50 (en de meeste andere helikopters van Kamov) zijn de contraroterende hoofdrotors. Dit systeem heeft als voordeel tegenover een systeem met staartrotor dat de snelheid in alle vliegrichtingen maximaal is. Ook is de stijgsnelheid van de helikopter hoger en is deze wendbaarder.

Ook is de Ka-50 de eerste operationele gevechtshelikopter met slechts één bemanningslid. Normaal heeft een gevechtshelikopter twee bemanningsleden omdat de werklast anders te hoog geacht wordt. Verder is de Ka-50 ook de eerste helikopter die uitgerust is met een schietstoel. Bij het gebruik hiervan worden eerst de rotorbladen en bovenkant van de cockpit met een explosieve lading van de helikopter afgeschoten waarna de schietstoel in werking treedt.

Behalve de originele variant zijn er nog twee andere varianten van de Ka-50. De eerste is een tweezitsvariant ontwikkeld voor het Russische leger genaamd Ka-52. Deze versie wordt gebruikt voor trainingsdoeleinden en missies waarbij twee personen nodig zijn. Verder is nog de Ka-50-2 Erdogan ontwikkeld voor Turkije. Deze variant die mede ontwikkeld is door Israël nam deel aan een bieding om Turkije te voorzien van nieuwe helikopters. De bieding werd uiteindelijk gewonnen door de AH-1 Cobra.

Er bestaan ook geruchten dat Iran eind jaren 1990 geïnteresseerd was in de Ka-50, Mi-24 of de Mi-28.[1]

veel meer over de alligator vind ik niet

zo nu die kit
Afbeelding
doosje
Afbeelding
decals
Afbeelding
hoe maak ik een koffiemolen voor dummies
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
vier zwarte sprues die 1 alligator moetten gaan vormen
Afbeelding
en 1 clear sprue voor de cockpit

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Laatst bijgewerkt door krimh op za 06 okt, 2012 21:25 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Lijkt een goed gevulde doos te zijn.

Heel veel succes met deze krokodil.

Wist je vast al, maar naast de Alligator, is er een Black Shark en een Werewolf. Als je die alle 3 naast elkaar zet :shock: :shock:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
black shark en werewolf zijn dezelfde, er is enkel een paar jaar verschil tusssen ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2012 16:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
tsjopper bob schreef:
Lijkt een goed gevulde doos te zijn.

Heel veel succes met deze krokodil.

Wist je vast al, maar naast de Alligator, is er een Black Shark en een Werewolf. Als je die alle 3 naast elkaar zet :shock: :shock:

René


nee dat wist ik niet.

ik heb nog een ka- 58 liggen maar ik ga achter die black shark en werewolf zoeken dan heb ek de set :p


bon update tijd :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ben wel een foto vergeten te nemen van het achterste deel van de romp zonder het cockpit gedeelte eraan

groetjes
Krimh

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2012 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Al flink opgeschoten. Ik weet niet of er van elk type een model is of decals van zijn hoor, maar veel succes met de zoektocht.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2012 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
hey medeslagroomklopperbrouwers update tijd

ik ben al flink op geschoten met deze mixer zonder al te veel problemen.

ik kan niet echt zeggen dat ze vanzelf in elkaar valt dat doet ze niet.


maar aangezien plaatjes meer zeggen dan droge tekst zie hier mijn mixer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dit was het plakgedeelte (ik weet het enorm veel foto's)
hij heeft de eerste laag anthraciet (revell zegt die kleur) al gekregen
Afbeelding
Afbeelding

zou ik hem in deze kleur houden of toch maar in het zwart doen zoals ik eigenlijk eerst van plan was?

Groeten
Krimh

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2012 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De eerst geplaatste foto nijgt inderdaad niet echt zwart, dus antraciet zou best wel eens kunnen.

Ziet er imposant uit hoor, wrede bak.

Wat ik op zich wel vaker zie, een geheel model wordt eerst in elkaar gezet om dan later nog gespoten te worden. Ben je niet bang dat door alle uitsteeksels/vleugels/wapens e.d. niet overal verf kan komen?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jul, 2012 7:04 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik zou het persoonlijk ook op antraciet houden of liever nog nèt even wat lichter, ook al is het origineel echt zwart. Als je een model zwart gaat spuiten is het al snel 'te', en kan je eigenlijk geen kant op met washes e.d.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jul, 2012 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
@tjopper bob ik denk dat ik inderdaad een beetje te rap ben geweest met de rotors en de schietijzerser aanvast te hangen maar dat zal mij wel lukken

@juggernaut van washes heb ik geen kaas gegeten ik snap er de ballen van.

en nog een vraagje voor tsjopper bob ik heb nog een mil mi 2us hoplite gunship variant liggen zou ik die eventueel ook in de groepsbouw mogen draaien als deze af is ?


M.V.G.
krimh

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jul, 2012 9:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
krimh schreef:
...en nog een vraagje voor tsjopper bob ik heb nog een Mil Mi-2us Hoplite gunship variant liggen zou ik die eventueel ook in de groepsbouw mogen draaien als deze af is ?


Uiteraard, geen enkel probleem om meerdere modellen te bouwen (doe ik ook), als ze maar voldoen aan de groepsbouw. Dus een Russische helikopter of een variant welke inlicentie gebouwd is door een ander land.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement