Heb ik net een heel verhaal zitten typen, weg!
Nou ja... proberen we het nog een keer.
Het interieur is intissen gespoten en lag er al snel zo bij:
Het is even zoeken geweest, maar deze kleur vond ik het best staan in deze kist. De kleur die ik heb gebruikt is RLM 65 van Gunze.
Nadat het interieur gespoten was ben ik gaan kijken naar de uitlaten, de bouwer kan kiezen uit 2 soorten...
De 'gewone':
En deze:
Als ik moest gokken zou ik zeggen dat deze uitlaten waren ontwikkeld om de hitteuitstoot van de motoren te beperken, maar als iemend het zeker weet hoor ik het graag.
Nu vond ik de onderste uitleten wel gaaf, en op het kleurenschema van de uitvoering die ik wilde maken waren die uitlaten ook te zien. Deze uitlaten hadden echter één klein probleempje:
Als je ze zo zou monteren keek je door de ene uitlaat naar binnen, en door de andere weer naar buiten...
Gingen we niet in trappen, natuurlijk, dus heb ik de 'gewone' uitlaten bewerkt zodat ik ze kon gebruiken om de 'speciale' uitlaten van binnen dicht te maken.
Dat ging als volgt...
Stap 1) Kortwieken:
Stap 2) kwastje met Gunze 'Steel' er doorheen:
Stap 3) Op elkaar plakken:
En tadaa!
Omdat de uitlaten waren aangepast moest inderstaand onderdeel ook aangepast worden...
Dit is het onderdeel waar de 'gewone' uitlaten op gemonteerd zouden worden en waar ook de rotor op gemonteerd word. De gewone uitlaten zouden in de rechthoekige uitsparingen gemonteerd worden, maar omdat de uitlaten wat verder naar binnen zouden komen moest ook dit deel wat aangepast worden:
En toen gingen we maar eens kijken hoe de hele boel eruit zou zien als dryfit:
Het deurtje in het tussenschot heb ik in een open positie gelijmt omdat hij gesloten niet helemaal lekker paste (kiertjes), en zo ziet het er net even wat levendiger uit.
Dat was 'm voor nu.
Danny