Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Wat een beesten die gunpods...
Die vind ik wel gaaf, die GUV-8700 zit ook bij mijn Hind in de doos, maar ik twijfel om die er op te plakken omdat ik eigenlijk niet echt foto's kan vinden van die exoot met dat knalspul er onder... Dat is een voordeel als je een Rus maakt, dan heb je vaak veel meer mogelijkheden..

Wat betreft de foutjes van de kit, zo heb ik ze nog niet gezien bij ÁL mijn Hobby Boss kitjes die ik in elkaar geplakt heb... (1 en een beetje :) )
Wel jammer, maar gelukkig niet onoverkomelijk..

Ziet er goed uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 10:18 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Milt79, bedankt! :brouw:
Oh, als je foto's zoekt van een Hind met de GUV-8700, kijk nog eens goed naar het wieltje op de foto die ik heb geplaatst. :wink:
En anders heb ik deze foto's gevonden op dezelfde site:
Afbeelding
Afbeelding
Dus kan je ze zonder problemen eronder hangen. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Thx voor de (gave!) pics..
Ik heb i.d.d. ook al foto's gezien van dat geweld onder de vleugels van een Hind, ik zoek me alleen rot naar foto's van een Angolees... :)
Als het even kan wil ik er iets onder hangen wat ook echt bij die luchtmacht van toepassing is. Het is echter niet makkelijk om überhaupt foto's te vinden van de Angolees...

Als ik tegen de tijd dat ik er aan toe ben (kan dus ook best nog even duren mezelf kennende :) ) nog steeds niks wijzer ben, is de kans groot dat ze eronder komen te hangen...

Thx voor de info en goeie referentiefoto's!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 11:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Juggernaut schreef:
Dat middelste 'blokje' zou tegen de staartboom moeten zitten...
Toevallig maar waar heb ik dit zelfde probleem ook gehad met een Ka-27 van Zvezda. Het blok kwam zwevend onder het toestel.. Ik heb het blokje vast gemaakt aan de romp en de spijlen opnieuw geplaatst (of vervangen met Evergreen, ik weet het niet meer) aan de hand van foto's.

Voor de rest ga je erg lekker. Als bewapening zou een combinatie van gunpod en rocketpods niet misstaan. Ik ben benieuwd wat jouw keuze gaat worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 16:48 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Milt79, over een Angolees durf ik niets te zeggen, maar het zou me niets verbazen als zij ook wat van dat knalspul hadden aangeschaft.

@ Asmodi, ik heb de spijlen ingekort zodat de boel goed past. Het zit nu op z'n plek en daar die ik nu niets meer aan.

Intussen hebben we wat meer vooruitgang geboekt en zodra ik erachter ben hoe ik die bolle ramen moet afplakken zou ik binnenkort kunnen spuiten.

In een vrij uurtje voordat ik werd opgehaald om naar de bbq van Red Arrows van afgelopen zondag te gaan heb ik de rotorkop(pen) in elkaar gevrot.
Afbeelding
Nú kan ik me een stuk beter voorstellen waarom de meeste fabrikanten het Sikorsky systeem aanhouden. :lol:

Gisteren ben ik verder gegaan met onder andere het kanon, daar scheelde ook het één en ander aan.
Afbeelding
Daar gaan we wederom niet intrappen. Dus even de Miliput erbij gepakt en voila!
Afbeelding
Nu nog een schuurpapiertje erover en ik ga hem mooi vinden.

Gelijk maar even een paar drolletjes plamuur gelegd over een aantal naden:
Afbeelding
Dit zal goed op te lossen zijn met nagellakvrije acetonremover, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over.

Nog een idee voor de bewapening:
Afbeelding
Waarschijnlijk absoluut niet waarheidsgetrouw, maar wel leuk voor 'crowd control'. :lol: :twisted:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
:lol: crowd control kan je daar zeker mee. Lees: crowd neutralising. Deze guns zijn er stiekem ook voor uitgevonden, wanneer die gasten op het Rode Plein echt niet willen stoppen met demonstreren :lol:

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Wat betreft de Angolees ben ik er uit, dan ga ik voor de UPK-23, die jij ook op je foto laat zien, samen met 2 B-8 rocket pods uit de kit die jij gebruikt want die kloppen beter dan die van de Hobby Boss Hind (te weinig tubes).
Ik heb een site gevonden, waarop van verschillende wapensystemen de gebruikers te vinden zijn... Hij staat hier onder de referenties... :)

Wat betreft het afplakken van bolle raampjes weet ik 2 manieren waarop het mij aardig gelukt is.
Je kunt hele dunne stripjes tape snijden om de raampjes t.p.v. de romp strak af te plakken, en vervolgens wat over blijft in te soppen met liquid mask o.i.d., of je kunt gewoon 6 mm breed tape oprollen zodat een rolletje (met de plakzijde aan de binnenkant) precies over de bolle raampjes valt, om vervolgens de binnkant van het rolletje wederom vol te plempen met liquid mask.
Het rolletje wel redelijk strak om de raampjes plaatsen en tegen de romp aan duwen, t.p.v. de romp zal het wel om het raampje heen 'uitdijen'... :)
Je kunt het ook gewoon met alleen liquid mask en een vaste hand doen, maar ik vind het moeilijk om dan een mooie strakke rand te krijgen...
Misschien heb je er wat aan...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Bolle ramen is lastig om af te tapen (had ik ook last van bij mijn UH-60J. Liquid mask is wellicht veel eenvoudiger, niet te lang laten zitten vanwege 'infreet'-gevaar op het plastic (just to be sure).

Ik zou nog wel even een scherp mesje over de rotorkoprandjes halen. Die zijn heel erg duidelijk zichtbaar in je macro-foto :mrgreen:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jun, 2012 0:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Citaat:
http://sobchak.files.wordpress.com/2010/09/guv8700_2.jpg?w=950


beestachtig deze gunpods... en mooie vorderingen.

Klein vraagje, waar is de vlammendemper van het kanon naartoe?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jun, 2012 6:48 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik vermoed dat die eraf is gehaald voor de foto of onderhoud.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement