Hij doet het weer. Nou had ik speciaal voor deze GB een kitje aangeschaft wat een redelijke kans had niet 2 of 3 keer gebouwd te worden.
Ik had nog een Hind, maar die was al een paar keer genoemd. En dus weer een A-model, in de hoop dat een zuiver plastic kitje beter is dan de A-monsters.
Fout gedacht. Dat wordt weer lachen.
In dit geval gaat het om deze:
De doos heeft maar 1 versie, dus ik hoef niet lang te kiezen. De inhoud zit in een zakje, met het glaswerk apart:
Niet zoveel onderdelen, da's mooi. Maar helaas:
Niet zo heel veel detaillering, maar wel een lading flash, en wederom geen locatiepinnen. En deze valt toch echt niet in de short-run categorie....
Niet zoveel onderdelen betekent ook een spaarzaam interieur. Als in: absoluut en geheel niemendal. Gezien de hoeveelheid raampjes
zal er dus e.e.a. bedacht moeten worden, maar je hebt best kans dat ik er gewoon wat kisten in prop als lading.
Decals. Ze zien er best aardig uit, maar helaas is de witte band in het rood-wit-blauw niet echt wit.
Aangezien de hele kist wit wordt moet ik daar wat mee, want die band moet ook wit zijn. misschien is het de makkelijkste oplossing om de rode/blauwe banden
apart uit te snijden, en de witte band weg te laten. Maar dat wordt ook weer een akelig karwei. Daarbij komt dat de blauwe band dezelfde kleur heeft als de
blauwe ring om de staartrotor - probeer maar eens de exacte kleur blauw van de decal te vinden. Dat geeft 2 opties: helaas pindakaas en jammer dan, ofwel
de blauwe band moet gespoten gaan worden, in welk geval je net zo goed de rode mee kan nemen. Dat wordt weer lachen dus......
Vraag me af waar ik dat masochistische trekje vandaan heb
De instructie is vergelijkbaar met die van de A-monster. Weinig plaatjes, heel veel actie per plaatje en weinig in het kader van aanbevolen bouwvolgorde.
Gelukkig ben ik niet de enige met een A-model kitje
Citaat:
De Kamov Ka-62 is de civiele versie van de Kamov Ka-60 Kasatka (Orca). De Ka-60 is ontworpen als vervanger voor de Mil Mi-8, en vliegt sinds December 1998.
Van de militaire versie zijn twee civiele versies afgeleid: de Ka-62 voor de Russische markt, en de Ka-64 voor de export. Deze laatste heeft ook een 5-bladige
rotor in plaats van een 4-bladige.
In tegenstelling tot de contra-roterende dubbele rotor die we gewend zijn van kamov heeft deze kist een enkele rotor, en dus ook een staartrotor in verband
met de stabiliteit.
lengte: 15,60 m
rotor diameter: 13,50 m
motoren: 2x Turbomeca Ardiden 3G
topsnelheid: 300 km/h
kruissnelheid: 275 km/h
actieradius: 615 km
plafond: 5.150 m