Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Er moet nog een raampje in de ziekenvervoerbakken. Ik heb er geen interieur in gemaakt, raampje was 'zo' klein :mrgreen: :mrgreen: In ieder geval comfortabeler als bij de Bell heli van M*A*S*H, daar had je alleen een kap om je kop.

Ook ik ben benieuwd hoe het glaswerk er onder vandaan komt. Vanavond weer een laagje wit aangebracht, maar even goed bekijken bij daglicht of het wit genoeg is. Ondertussen ben ik (intern) aan het brainstormen betreffende de kleur aan de onderzijde. Volgens de beschrijving moet er Humbrol 89 (middle blue) op. Ik heb het potje wel, maar dan moet ik het kwasten. Ik denk dat ik eerst even ergens een proefstukje ga verven om te zien hoe dun het is. Wellicht kan ik benaderen door wat blauw en wit te mengen, dan kan ik met de airbrush aanbrengen. Ik heb nog nooit enamels in de airbrush gedaan, ben er wat huiverig voor. Het Vellejo-spul wat ik nu gebruik, laat zich erg goed schoonmaken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2012 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, iedereen wat aangemoedigd om er fanatiek tegen aan te gaan, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. Ik was blijven hangen bij het blauwige van de onderzijde. Ik wilde blauw mengen met wat wit om het wat lichter te maken. Op advies van Ronald is het wellicht verstandiger om ipv wit, er wat (licht)grijs doorheen te mengen.

Airbrush klaar, cleaner klaar, modelletje klaar om afgetaped te worden.... en dan zoek je het basisingrediënt voor de onderzijde, blauw. Nu was ik in de veronderstelling dat ik die kleur wel had... niet dus. Daar moet ik dus even werk van maken.

Sorry dan maar voor deze wazige update. Later meer... Gelukkig werk ik aan nog een model, check mijn Cagi.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2012 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk he? ik had je eventueel wel uit de brand kunnen helpen.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2012 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Haal me vanavond dan maar even uit de brand. Het liefst Vallejo.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2012 12:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Bij Hoekstra verkopen ze geen Vallejo, en je laat ook geen potje aanrukken uit Almere met 10 euro verzendkosten.

ik heb van model Air 71.004 Blue.

model color 70961 sky blue
903 intermedia blue
904 dark blue grey
899 dark prusia bue


zie maar of er wat bij zit.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 okt, 2012 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nogmaals dank voor het aanbod Jelle. Inmiddels heb ik een potje basis-blauw dus van Jelle in huis. Dat was de enige van Vallejo Air. De anderen waren met de witte dop, dus voor de koewast.

Wat moest er nog gebeuren? Aftapen. Ik heb even een kopie van de decals gemaakt. De donkere streep (overgang tussen wit en blauw-grijze onderkant) uitgeknipt en even op het model gelegd om ongeveer de overgang te visualiseren zodat het afplakken wat eenvoudiger gaat. Na alles afgetaped te hebben, tenminste dat hoop ik, ook nog de onderdelen van het landingsgestel uit het frame gehaald. Deze moeten ook die kleur hebben. Al met al, allemaal bij elkaar toch een uurtje werk.

Afbeelding

Vervolgens de kleur. Volgens de beschrijving moest ik Humbrol 89 (Middle blue) toepassen. Volgens mij een oude(re) kleur, want op de nieuwe lijst van Humbrol komt hij niet meer voor. Omnummering naar andere kleuren heb ik niet kunnen vinden. Ik spuit met Vallejo, dus daar wilde ik de kleur van gebruiken. Echter de juiste kleur had ik niet. Middle blue, mijn gevoel zei: blauw met wit mengen, geeft licht blauw. Op advies van Ronald (Ronald1903), kon ik beter wat grijs gebruiken. Het is eigenlijk een mengelmoes van 4 kleuren geworden. Op een proefstukje had ik met de kwast wat Humbrol 89 aangebracht. Vervolgens ben ik begonnen met dark sea grey als basis (10 drupjes). Vervolgens 2 drupjes wit en 2 drupjes blauw en voor een beetje glim er nog een drupje zilver doorheen. Goed roeren en uiteindelijk heb ik er nog een drupje wit en 2 drupjes blauw doorheen gedaan.

Toen begon het spuitwerk. Ik had net niet genoeg om alles goed dekkend te krijgen, dus aan het eind heb ik nog wat aangemaakt en om kleurverschil zo veel mogelijk te voorkomen heb ik alles nog eens gespoten met het nieuwe 'papje'. Links op de foto het proefstukje, rechts de kleur op het model.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben tevreden over de kleur, aangezien het lijkt op Middle blue van Humbrol en omdat het lijkt op het plaatje van de box-art. Ik heb geen foto van de echte heli, dus ik geloof het wel.

Ik hoop dat er geen rampen onder de tape vandaan komen. Spannend.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 0:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Tape is er zonder schade af gekomen.

De heli heeft nu 2 lagen P+ erop zitten. Ik wil er nog 2 lagen opdoen om een goede basis voor de decals te hebben.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Pakketje uitgepakt, 3 lagen P+. Die 3e laag ging al heel moeilijk over de vorige lagen, enkele delen namen de P+ niet meer op. De P+ laat ik even uitharden, alvorens ik de decals ga plaatsen. Ik zou gewoon door kunnen gaan met de assemblage van de hoofdrotor.

Vooralsnog even een 3-tal plaatjes van hoe het modelletje er nu bij staat. De overgang van wit naar het blauw/grijzige lijkt en is wat ruw en wat oversprayig, dat weet ik. Maar precies op die overgang komt een decal van zo'n 2 á 3 mm breed zodat dit bedekt wordt (tenminste, dat hoop ik).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2012 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Zelf kleurtjes mengen, je moet er maar oog voor hebben, knap werk.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2012 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Nice.... dat wordt al een lief klein bromvliegje...
Schijnen de decals niet door dan denk je? Zowel dan kun je er niet veel meer aan verhelpen... Of heb je nog wat trics in je mouw... :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement