Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2012 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Dat ziet er goed uit so far, ondanks de strubbels.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2012 7:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Milt79 schreef:
Aan de linker zijkant nog een pieterpeuterig macro close up stukje lichtblauw aan de onderkant van de zwarte streep, maar dat zal in het eggie nauwelijks opvallen zeker, en bijwerken wordt er vast niet mooier op...


Ik ben het met je eens dat in macro stand, je wat wit ziet. 'Lichtblauw' bijwerken gaat lastig worden, aangezien het een eigen, gemengde kleur is. Met het blote oog is het uiteraard haast niet te zien, maar wel scherp opgemerkt. Aangezien ik de voorste rand toch ook nog iets bij wil werken met een donkere kleur (ik hoop dat ik een kleur heb die de donkere kleur kan benaderen), zou ik hier ook even een likje overheen kunnen smeren.

Heb gister nog de voorste wielen aangebracht. Die hebben vannacht lekker kunnen drogen. Nu de achterste wielen nog en dan hoop ik dat hij een beetje fatsoenlijk op 4 wielen gaat staan. Bij 3 wielen staan alle wielen altijd op de grond (al moet je uiteraard er wel even om denken dat je model er recht op staat), maar bij 4 wielen, wil er altijd wel eentje een beetje zweven.

Maar ik ga zo de deur uit (mijn zoon moet basketballen en ik ben chauffeur) en vanavond ga ik films kijken, dus een volgende update komt later pas.

Zoals Nem al schrijft, we strubbelen door.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 okt, 2012 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay, eerst even reageren op dat witte, dat wat doorschijnt door het donkerblauwe (reactie van Milt79). Het is inmiddels gecamoufleerd met een donkere kleur. Zit je er met de neus bovenop, dan zie je het kleurverschil, maar van iets verder af, valt het niet op.

Bij deze plaats ik even een foto van een stukje van een originele Ka-15 (achteraanzicht van de staartboom), zo strak hoeft het dus ook weer niet.
Afbeelding

Goed, het begint steeds meer op een heli te lijken. Ik moest eerst heel erg wennen toen het landingsgestel gemonteerd was, het steekt nogal uit. Maar hoe langer ik er naar kijk, hoe trotser ik wordt.
Afbeelding

Ook begonnen met de puzzel van de hoofdrotor. Dat valt toch wel tegen hoor. Hierij de bovenste rotorbladen en een aantal onderdelen van die om de as moeten. Alle stangetjes moeten nog, waarbij ik overweeg om ze allemaal te vervangen door 0.5 mm styreen staaf. Deze hebben dezelfde diameter, maar zijn perfect rond. Ik moet ze alleen wel exact op lengte maken.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 okt, 2012 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Knap werk Rene. Blijf me verbazen over hoe klein het allemaal is en mooi je het weer maakt.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 okt, 2012 21:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ja, ziet er al heel mooi uit in die frisse kleurencombinatie! Gewoon stug monteren die rotorkop, als het in de goede volgorde zit, kun je altijd nog kijken of het goed staat, succes met het gepriegel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 okt, 2012 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank je Ronald. Heb ook met bewondering naar jouw '26' gekeken. We weten inmiddels dat de '26' net iets groter is dan mijn gebakje. Wellicht op de ESM even naast elkaar ter vergelijk?

Rotorbladen hebben een eerste laagje Revell SM 371, laat ik even goed drogen en dan nog een 2e laagje. Vind de verf nog iets te stug, volgende keer nog iets meer verdunnen.

@spiderbouwer - Gelukkig heb ik een aantal hele mooie foto's via een walkaround die me er hopelijk doorheen slepen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 okt, 2012 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Toch fraai opgelost dat randje hoor! Niks meer aan doen... :)
Met het onderstel er onder laat hij even zien hoe klein hij wel niet is... Ik vind het knap...
Wiekjes met een droop er in gemaakt? Nice touch!

Bijna klaar! :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 okt, 2012 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
mooi gedetailleerd helikoptertje hoor
hoe groot is hij eigenlijk
kleiner of groter dan een mil mi 2 :lol:

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2012 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Even van wiki:

Mil Mi-2: lengte 11,90 m (met rotor 17,42 m) / hoogte 3,70 m (zonder staartrotor)
Kamov Ka-15: lengte: 6,26 m / hoogte: 3,35 m
Afbeelding

Aanzienlijk kleiner dus.

Ik heb hem in Ureterp even naast de '26' van Ronald gehad. Ik denk dat die moeiteloos 10 van die dingen kan vervoeren.

Mini-update: Deel van de rotorbladen zit voor de tweede keer in de verf, wordt al beter. Heb 2 extra stangetjes aangebracht op het model, zijn steunen voor de achtervleugel. En ik heb boven op het dak 2 uitsteeksels aangebracht waaraan de navigatielichten (groen en rood) aangebracht worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2012 9:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
dat is echt heel klein :shock:

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement