Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 jul, 2012 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank voor je reactie :mrgreen:

Nee het ligt niet aan jou, het is allemaal mijn schuld dat de canopy nu naar believen past.

De eerdere foto was een dryfit, waarbij de onderdelen losjes tegen elkaar zaten, het leek (was ook zo :mrgreen: ) dat de canopy slecht pastte. Ik heb eerst beide romphelften goed aan elkaar gelijmd. Vervolgens het framewerk en het doorzichtige plastic op maat gevijld, net zolang totdat het naar tevredenheid pastte. Met name de voorrand was lastig, omdat dat in 2 sparingen eerts nog 2 kleine raampjes moesten. De bovenkant van deze kleine raampjes moest exact gelijk zijn - en recht - aan het plastic. Half uurtje werk.

Het schuren van de plamuur had ik meer tijd voor nodig. Ik heb bewust hier niet de Aceton-vrije-nagellak-remover voor gebruikt, om eens te ervaren hoe het is om alleen te schuren. In het vervolg ga ik dat dus weer wel doen, scheelt heel veel schuurwerk.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Weer wat verder. Op een walk-around zag ik een flink rooster voor de hoofdrotor.
Afbeelding

Dus maar even scratchen. Het boortje is 1,5 mm, zegt dus iets over de grootte van de kit :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk wil ik er een gaasje in maken hiervan... In de zijkant wil ik ook wat gaasjes maken wat roosters voor moet stellen.
Afbeelding

René.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jul, 2012 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Bijna met vakantie, dus binnenkort even radiostilte van mijn kant. Ik heb nog wel wat gedaan. Ik heb wat roostertjes (zie eerder berichtje) aangebracht. Wellicht iets te grof, maar het lijkt veel beter dan alleen maar een gat in de zijkant. Ook het rooster bovenop vind ik wel geslaagd.

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jul, 2012 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
het ziet er een stuk realistischer uit :brouw:

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 0:17 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Leuk gedaan en inderdaad, het is een leuke toevoeging. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Mooie roosters hoor, weet zelf hoe moeilijk het is om dit netjes aan te brengen. Is straks als geverfd is zeker minder grof effect.
Gr. Jaap jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jul, 2012 10:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Moeten daar de konijnen in? :lol: Flauw.

Mooi opgelost, en fijne vakantie toegewenst.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2012 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Vakantie zit er al weer even op en vreemd genoeg heb ik - afgezien wat topics bekijken en 'becritiseren' - niks aan modelbouw gedaan. Daar moest dus wat aan gebeuren.

Eerst al het glaswerk voorzien van tape (Tamyja), wat nog lastig was, aangezien er nagenoeg geen frame-werk op het glas zat en ik dus een beetje op de gok moest plakken en snijden.

Eerst een laagje Humbrol 87 (steel grey)
Afbeelding

Vervolgens de ziekenvervoerbakken in elkaar
Afbeelding

Na droging en wat bijwerken - de ziekenvervoerbakken waren van een veel zachtere plasticsoort wat lekker wilde lijmen en het liet zich ook gemakkelijk schuren - kon één en ander voorzien worden van een wit jasje. Op de foto's lijkt het wat grijs, maar het is toch echt wit. Er zitten nu 3 sproeibeurten wit op (elke sproeibeurt bestaat uit een aantal dunne laagjes wit om de kleur langzaam op te bouwen). Ik ga zo-wie-zo de romp en de staart nog een keer doen. Dit was grijs plastic en de ziekenvervoerbakken waren wit, dus licht kleurverschil zou wel eens kunnen ontstaan. Wellicht had ik beter een donkere achtergrond kunnen kiezen, dan komt het wit op de foto beter uit. Dan doe ik dat na één of twee volgende lagen wit. Wat wel opvalt is dat de paneellijnen nog mooi uitkomen, en die waren al zo dun.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2012 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Hoi,

Afplakken van de raampjes is altijd een delicaat iets.

maar wat een verschil als de eerste verflaag erop zit. Je gaat vooruit

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2012 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Mooie vorm dat kloppertje met de fijne panellines! Ben benieuwd hoe het glaswerk er onder de tape vandaankomt.
Apart die bakken voor ziekenvervoer hoor, lijkt me niet echt comfortabel voor de gewonden :lol:.
gr. Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement