Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 16:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2012 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Zo René, wederom een ieni-mini-model zo te zien! Aparte keuze, kende deze heli niet. Leuk!

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2012 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Op vakantie naar Rusland, een Kamor ruilen voor een fles wodka, Kamov achterop de aanhanger, en naar huis maar weer, als je de wieken wegdenkt past ie mooi in jullie voortuin, maar ik denk ook dat ie mooi staat op de parkeerplaats.

Jouw kennende maak je hier vast weer iets moois van met wat scratch werk erbij

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2012 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Nog even een paar plaatjes en dan ga ik (vroeg) onder de wol. Ik wil morgenochtend vroeg (05:00 uur) lekker wandelen (25 km). Ik heb laatst meegelopen aan de Slachte-Marathon (42 km en 195 m --> wandelen hoor) en dat is me goed bevallen, dus nu wil ik dat wat bijhouden.

Maar goed, on topic maar weer. Romp + canopy als dry-fit met een muntje erbij voor het formaat. Canopy zou overigens niet misstaan op een of andere T-34 tank of zo. Het lijkt wel gepanserd glas als je het omrekend.

Afbeelding

Afbeelding

Cockpit, alleen de voetpedalen zitten vastgelijmd, de rest staat er los op.

Afbeelding

Amodel heeft voor de klokjes een decalvelletje. Dat is niets meer dan een wit of transparant velletje met zwarte rondjes. Die ga ik dus mooi niet gebruiken. Amodel vond het nodig om het plastic redelijk van reliëf te voorzien, dus ik denk met wat basic-kwastwerk dat er best een leuk klokpaneeltje van te maken is. Een decal aanbrengen op plastic met reliëf kan lastig zijn. Wellicht veel SOL nodig en dan nog is het de vraag of het wel in de 'gaten' trekt, dus mooi niet. Het instrumentenpaneel bestaat uit 3 onderdelen: voorzijde (met de klokjes), achterzijde en een soort pootje wat je er aan moet lijmen. Dat pootje zit bij mij een beetje scheef, maar er moet toch nog wat plamuur op om een sinkmark en een lijmnaad weg te werken. Overigens is het dusdanig klein, dat het niet eens opvalt.

Afbeelding

@dave --> Je kent Amodel een beetje. In dit geval, weer helemaal waar. Dik, zacht plastic, plamuur en schuur binnenkort in de aanslag.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2012 1:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Amodel wordt ook vaak Amonster genoemd..
Je hebt nogal wat werk aan het glas zo te zien.. Niet het leukste werk. Succes.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2012 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Kun je het orgineel stuk glas niet gebruiken voor een mal waarover je een stuk warm plastic trekt? waardoor je een flinterdunne windscherm krijgt.

jouw middelste komt net binnen om de oudste mee te nemen voor fietsen... einde DS party haha.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2012 20:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
darka schreef:
Amodel wordt ook vaak Amonster genoemd..


Niet helemaal, darka - Amonster is een aparta tak van Amodel en is door het bedrijf zelf al neergezet als zondaig. Amonster is gereserveerd voor de kits waarvan een deel bestaat uit de glasvezel resin, zoals bij mijn Beriev Be-200. De romp en vleugels bestaan dan uit al aaneengelkijmde glasvezel resin delen, de rest is plastic. Een all-plastic kit is nooit een Amonster. Het "monster" slaat meer op de grootte van het model :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2012 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Sta ik stil? Niet echt. Ik ben van de week bezig geweest met de cockpit. Aangezien ik geen interieur-foto's kon vinden, heb ik de handleiding van Amodel gevolgd. Het instrumentenpaneel zou een decal moeten worden (wellicht wit of doorzichtig met zwarte klokjes). Het plastic was reeds geprofileerd, dus ik ging voor een wit paneel met zwarte klokjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zocht ik vanmiddag even een foto van een flare voor een Mi-8T, vond ik ineens een site met walkarounds met puur Russisch spul. En wat denk je....? Juist ja, het instrumentenpaneel is zwart. Dat ga ik dus wel even aanpassen.
Afbeelding

Leuk detail, riemen hoef ik niet te maken :D , wel kussens voor in de zitting en rugleuning :(
Afbeelding

http://walkarounds.airforce.ru/avia/rus/kamov/ka-15/index.htm

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jul, 2012 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Het 'instrumentenpaneel' is licht bewerkt met wat dry-brush (zilver) en de klokjes zijn voorzien van een druppeltje blanke lak. In de stoelkuipjes heb ik met houtlijm een stukje karton gelijmd wat een kussentje moet voorstellen. Het karton van het 'kussentje' heeft al een afwijkende kleur, dus ik bekijk nog even of het wellicht nog een ander kleurtje krijgt. Vooralsnog heb ik beide romphelften aan elkaar bevestigd met dikke Revell-lijm uit een tube. Vult mooi de naden (hoop ik). Ik laat het mooi een dagje drogen voordat ik alle klemmen ga verwijderen. Dan maar eens zien hoe groot de schade is (lees, hoe groot de naden zijn). Ik ben bang dat plamuur en schuur hier aan te pas moeten komen.
Afbeelding

In de tussentijd dat dit modelletje moet drogen, ben ik een snap-kitje van Revell in elkaar aan het zetten, waar ik vorige week tijdens de bbq @ Bravo104 reeds mee begonnen was. Het is een 1:100 modelletje, niet hoogstaand, maar gewoon leuk om erbij te hebben. De smalle antenne op de hoofdrotor heb ik vervangen door een wat groffere uitvoering (een soort bus), aan de onderzijde van de wapenvleugels zaten lelijke verdikkingen (hier moesten de raketten in geklikt worden). Deze heb ik er af gesneden. Op de vleugeltips heb ik van sprue gepoogd om de AMASE-pods na te maken. Voor de maten heb ik het 1:72 model opgemeten en verschaald (3e foto).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jul, 2012 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Na droging de overtollige lijm eraf gesneden/geschraapt. Het bleek dat er toch nog wel wat plamuur nodig was. Op de foto is ook te zien dat ik de beide uitlaatpijpen uitgeboord heb, staat net even wat echter.

Afbeelding

Afbeelding

Plamuur een nachtje laten drogen en met verschillende 'korrels', droog en nat het plamuur te lijf gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

Het betere hak-en-breekwerk is nodig om hier fatsoenlijke raampjes uit te halen.
Afbeelding

Even eenn dry-fit met de canopy en de staartsectie.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jul, 2012 14:34 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ligt het aan mij of past de canopy nu wel?
Zo ja, heb je er een hoop werk aan gehad of viel het achteraf wel mee?


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement