Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 mei, 2012 10:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook direct maar even m'n 2e model plaatsen die ik wil bouwen. Van de fabrikant Kamov. Kamov staat bekend om het coaxiaal rotorsysteem, twee rotorsystemen boven elkaar, die tegen elkaar in draaien. Hierdoor ontstaat er geen torsie en is een staartrotor overbodig. De moderne versies van Kamov hebben het traditionele systeem (o.a. Kamov 62).

Even een plaatje van de box-art, altijd leuk gedaan bij modellen van Amodel.
Afbeelding

Wat algemene info. Ga op i-net nog wel even wat meer info opsnorren, eerst dit maar even...
Afbeelding

Bouwbeschrijving, decals en spues.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ruim voorzien van extra plastic, kan mooi in de spare-box :D :D
Afbeelding
Afbeelding

Het glaswerk en extra plastic voor de ambulance-versie, dit is volgens mij een aanvulling op een normale Ka-15 variant.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Laatst bijgewerkt door tsjopper bob op zo 18 nov, 2012 21:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2012 7:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
o wat schattig, zo'n lief klein helikoptertje met veel flash :x

ook deze succes met de bouw :brouw: :brouw:



Gr,
karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 22:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
die kamovjes zijn altijd vrij herkenbaar.
Erg leuk en wederom zit er een leuk model verstopt in het plastic.. Je moet er alleen even aan knutselen, maar dat komt vast goed.

niet stiekem beginnen he..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 mei, 2012 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nee hoor, ik begin ook pas na 1 juni. Heb eerst nog een hele kluif om de Bell OH-13 van de US Coast Guard (groepsbouw watervliegtuigen) af te krijgen. Wilde vanavond weer lekker bezig, maar kreeg 2 patiëntjes (de middelste en de jongste) over de vloer. De jongste had een beetje last van 'Ludwig', dan gaat het bouwen niet zo vlot.

Ik ben al wel mijn bijtels aan het slijpen om dat plastic te bewerken :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 mei, 2012 7:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
een ketting zaag wil ook wel helpen :P



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 mei, 2012 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Prachtig Rene, een heli met winkelkar wielen, en met twee ontsnapping-pod's aan de zijkanten. Nou ja net of m'n Mi-26 zo'n beauty is maar daarom is het zo leuk toch?

Mooi ding!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jun, 2012 17:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed, de Cagi A-6 ligt even te wachten (als ik geen reactie krijg van Kora, dan moet ik gaan scratchen), dus dan pakken we deze er maar bij. Ik was gebleven bij het feit dat ik wat meer info zou zoeken betreffende de Ka-15 dan wel de Ka-15M.

Van Wikipedia: De Kamov Ka-15 (Russisch: Ка-15) (NAVO-codenaam: Hen) was een Sovjet-Russische tweezitshelikopter met coaxiale rotors, gebouwd door Kamov. De Kamov Ka-15, die voor het eerst vloog in 1952, was de voorganger van de Kamov Ka-18. Het toestel was uitgerust met de M-14 motor, geschikt gemaakt voor helikopters. Het is vooral gebruikt voor patrouilles boven bossen, agrarische taken en visserijcontrole.

Van Helis.com: Een voor meerdere doeleinden geschikte 2-zitter, ontworpen in 1952, hoofdzakelijk voor de Russische Marine (vandaar ook een uitvoering met drijvers). In 1955 pas bekend buiten Rusland. De civiele versie was de Ka-15M.

Specificaties:
Bemanning: 2 (aangepast, op wiki staat 1, maar het is een 2-zitter. Wellicht kun je één stoel verwijderen, dan is het wel een éénzitter :mrgreen: ).
Lengte: 6,26 m
Hoogte: 3,35 m
Rotor diameter: 9,96 m
Leeggewicht: 968 kg
Max. startgewicht: 1.460 kg
Topsnelheid: 155 km/h
Bereik: 520 km
Plafond: 3.500 m
Motoren: 1× Ivchenko Al-14V radiaalmotor, 188 kW

Bekend van Russische heli's, dat men ze erg aan hun lot over laat, getuige deze foto.

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2012 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gisteravond en vanochtend wat gedaan.

Even een dry-fit van de romp-helften met de bodemplaat+achterwand van het interieur. Na wat passen en meten blijven er aan de buitenzijde toch nog wel wat kiertjes over. De kiertjes zijn wel iets kleiner als ik er flinke klemmen op zet hoor. Er moet dus flink wat lijm tussen en ik verwacht toch echt wel dat ik plamuur en schuur nodig ben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook één van de stoelen ontdaan van wat overtollig plastic. Het randje aan de voorzijde heb ik wat verlaagd, anders is het wel een hele flinke kuip, wat ook zo een badkuip zou kunnen zijn.
Afbeelding

Opvalt dat A-model inderdaad veel 'extra' plastic levert. Het plastic is erg grof en dik, maar laat zich op zich prima bewerken.

Betreffende het interieur, de kleuren dan, ik denk dat ik een heel eind mee ga met de handleiding en als ik een kleurtje niet heb, dan zoek ik een kleur die in de buurt komt. Er is weinig info te vinden over het interieur (zie ergens het verzoek van iedzjee), dus een beetje free-wheelen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2012 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
de ene is nog niet klaar of de volgende ligt al weer op tafel :brouw:

wederom een apart geval. Leuk. ben erg benieuwd wat je hier van maakt..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2012 11:33 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Met deze kit nog op voorraad ben ik errug benieuwd naar je bevindingen van deze kit.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement