Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 1:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mochten ze doorschijnen, dan kan ik ze altijd nog oververven. Ik hoop dat de decals heel blijven. Ik heb in een ander (Duits) topic gelezen dat de decals uit elkaar kunnen vallen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2012 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay, voorzichtig begonnen met de decals. Het Duitse horror-scenario zorgt toch voor argwaan.

Afbeelding

We beginnen met het lastige deel, de rood-witte kruizen van het aanvulsetje. Je hoopt toch dat jouw decals niet uit elkaar zullen vallen.

De eerste ging redelijk, wel heel erg dunne decals, maar hij bleef heel. De 2e brak in tweëen, maar kon ik zo plaatsen dat het nagenoeg niet opviel. Met de andere 3 had ik meer pech. Door de wel heel erg dunne decals - die overigens wel goed te verschuiven zijn (uiteraard met beleid) en ook goed plakken - braken de laatsten in meer stukjes. Ik moet zo-wie-zo één kruis een beetje bijstippen met wat rood. Ik denk dat ik het witte wel even laat voor wat het is.

Op de foto is het rechter kruis er het ergst aan toe.
Afbeelding

De overige decals van dit aanvulsetje (registratienummer en dunne streepjes voor op de staart) heb ik voor de zekerheid maar ingesmeerd met 'liquid decal fluid' van Microscale. Dit laat ik even een nachtje drogen voordat ik ze ga aanbrengen.

De basisdecals ga ik eerst voor de zekerheid nog maar even inscannen.

Later meer.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2012 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Dan is het toch redelijk goed gelukt vergeleken met dat Duits horror verhaal, en het is geen excuus maar de decals zitten aan de onderkant dus je ziet ze minder.

snucsnes verder


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2012 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Altijd vervelend zulke details die breken. Het geheel fleurt er wel mooi van op met.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2012 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jelle schreef:
en het is geen excuus maar de decals zitten aan de onderkant dus je ziet ze minder.


Het 'blauwige' komt aan de onderzijde. Het meest beschadigde kruis zit toch echt aan de bovenzijde en dus in het zicht :? :?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2012 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
aha ik zie het, wit boven blauw onder, jammer.

Goh toch wel een mooie manier om vervoerd te worden in zo'n knusse 'pod'. Wel een beetje lastig als je onderweg dorst of honger krijgt.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2012 12:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Goed dat ik weet dat de plakkers eerst een rondje decalfilm nodig hebben.
Meteen maar evenn een memo in het doosje van mijn kit gemikt.
Als je wilt kan ik wel even voor je kijken of ik tussen de reserve plakkers iets voor je heb Rene.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2012 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Kan helemaal geen kwaad inderdaad om ook het 'grote' vel te sealen met een laagje decalfilm. De kleine cijfertjes gaat nog wel, maar bij de smalle, donkerblauwe banden ging het wederom fout. De band aan de voorzijde wilde ik gister aanbrengen en deze brak in 3 stukken. Hij zit er op, maar niet naar tevredenheid. Ik ga proberen om met een likje verf één en ander te camoufleren. Voordat ik de strepen aan de zijkant heb aangebracht, heb ik ze gister eerst maar ingesmeerd met decalfilm.

Vanmiddag heb ik de beide lange strepen aan de zijkant aangebracht. Na sealing met decalfilm bleven ze heel. Ondanks dat, heb ik ze zelf maar even in 3 stukken geknipt, waardoor ik vond dat ik ze wat eenvoudiger aan kon brengen. Deze strepen aan de zijkant zitten er wat strakker op dan die op de voorkant. De strepen liggen nu te wachten op het drogen van een laagje SET.

Foto's ga ik later op de avond maken. Ik ga nu verder met het landingsgestel, montage van het staartstuk en de hoofdrotor. Wellicht haal ik met deze zelfs ook nog de ESM.

@dave: Betreffende je aanbod, wat er op zat, is naar tevredenheid hersteld. Dank, maar niet nodig.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2012 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed, we zijn wat later op de avond (en 4 biertjes verder :D ) en ik had wat foto's beloofd.

17 decals alleen al op de staartsectie. De donkere streep op de zijkant ziet er goed uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Links is de normale decal, rechts is met verf hersteld (dat was de beschadigde), uiteraard op macro. Vanaf zo'n 30 cm lijken ze op elkaar.
Afbeelding

Onderdelen van het landingsgestel.
Afbeelding

We pielen verder.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2012 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Nice, je schiet al goed op...

Goeie tip van het sealen van de decals, netjes opgelost toch zo?
Aan de linker zijkant nog een pieterpeuterig macro close up stukje lichtblauw aan de onderkant van de zwarte streep, maar dat zal in het eggie nauwelijks opvallen zeker, en bijwerken wordt er vast niet mooier op...

Hij gaat al mooi leven zo dat vliegje... :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement