Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 17:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2012 9:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Ziet er keurig uit René :brouw: Nieuwsgierig vraagje: Draait de motor rechtsom? Dan hebben die uitlaatpijpjes ook nog een functie: ze werken het motorreaktie koppel tegen.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2012 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Geen idee.

Zo komt de propellor er op. Volgens mij draaien de bladen inderdaad rechtsom (vanaf de pilootpositie dan hé).

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 dec, 2012 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ga je de propeller in hout schilderen? zoals op een van de foto's een pagina eerder?

Een houten propeller vind ik altijd een blikvanger in de wo I vliegtuigen.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 dec, 2012 1:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat lag wel in de bedoeling ja. Heb laatst mogen oefenen op een vliegtuigje (Letov S-231).

Heb vanavond mijn Mi-2 wederom een laagje geel (5e keer, met tussendoor een laagje wit) gegeven. Afgelopen zaterdag een busje geel gescoord in Sneek. Binnenkort kan die in de P+ (2 of 3 lagen) en dan decals. Nu al zin in om die mooie, felle bak te versieren.

Ook heb ik zaterdag een busje Humbrol 149 (mat donker groen) gehaald. Eerste kleur zit op de Cagi. Verf is lekker dun, dus mag mooi ook meerdere laagjes aanbrengen :mrgreen:

Ik heb besloten om deze te gaan kwasten. Onderzijde licht blauw en wat panelen aluminium (of zilver). Ik vind het allemaal wat te klein om af te plakken en ben ook bang dat de tape verf van het model af gaat trekken. Persoonlijk vind ik de hechting van enamels wat beter dan spuitwerk. Al wordt spuitwerk uiteraard iets strakker. We zullen zien wat de toekomst brengt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2012 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook hier een mini-update.

Vleugels (voor en achter) hebben hun 2e laagje Humbrol 149. Dekt mooi. Nu de romp nog met de aluminium/zilverkleurige vlakken en de onderzijde van de vleugels nog.

Vanavond pakjesavond, wie weet heb ik daarna nog even tijd om wat te hobby-en.

Schiet dus ook al op.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2012 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Onder het mom, plaatjes zeggen meer dan woorden, even een 2-tal plaatjes. Door de flits lijkt de kleur wat anders dan dat het in het echt is.

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 dec, 2012 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat begint meer op een vliegtuig te lijken dan een heli. De propeller kun je mooi maken door met een lichte huidskleur de propeller te schilderen (eventueel in 2 tinten om de laagjes hout te simuleren) daarna kun je er een dun laagje donkerbruin roodachtig olieverf op smeren. Het resultaat is erg verbluffend.

Was Sinterklaas goed voor je dit jaar?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2012 1:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Model heeft zijn definitieve kleur (onder en boven) en dat is nog op de old scool manier aangebracht met een kwast, aangezien ik de juiste kleuren niet kon vinden in Vallejo-air en ik wel kleuren had die heel erg leken op wat het moest worden. Model heeft net zijn eerst P+ laag gehad, een 2e laag ga ik nog aanbrengen. Ik heb meer decals dan op het instructievel staan aangegeven. Op het instructievel staat een rode ster op de zijkant van de romp en aan de onderzijde van de vleugels. Verder nog in rood 'A 6', maar waar dit moet? Bij modellen met een staart, staat dit nummer op de staart, maar dit model heeft niet echt een staart.

Afbeelding

Verder ook nog vier Russische tekens, wat het woord TsAGI (Cagi) voor moet stellen. Ik heb de leverancier van het model al even om tips gevraagd, maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Ik speel met de gedachte om de vier Russische tekens op de romp ter hoogte van de cockpit te plaatsen. Het 'A 6' weet ik nog niet.

De wielen vind ik wat robuust uitgevoerd, ze zijn 4 mm dik, dus omgerekend bijna 30 cm dik. Ik heb er niks aan gedaan.

Het samenstellen van de hoofdrotor was nogal lastig. De bladen moesten aan de hoofdrotoras gelijmd worden, waarbij slechts een staafje van 2 mm voor contactoppervlak moest zorgen. Voor de zekerheid heb ik maar een staafje (0.50 mm styreen) ingelijmd. Maar ik denk dat dit heel kwetsbaar is/blijft.

De propellor heb ik in 2 kleuren hout geverfd om een gelamineerd uiterlijk te krijgen. Met wat zwarte olieverf wil ik een en ander nog wat bijpoetsen om hem dan af te lakken (P+).

Bijna klaar dus. En de Mi-2 nadert ook voltooiing.

Ben niet ontevreden over Sinterklaas. Hij had geen modelbouwspul voor mij. Wel leuke muziek en dvd's. O.a. The Pacific-box op blue ray.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2012 1:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Nog maar even een vraagje er achteraan, even apart, anders valt het misschien niet op.

De cilinders van het motorblok heb ik zwart geverfd en licht gedry-brushed met gun-metal en koper. De stoterstangen wil ik zilverkleurig verven en de uitlaad heb ik nu koperkleurig. Die wil ik nog drybrushen met gun-metal.

Zit ik zo op de goede weg voor een leuk motorblok?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2012 1:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Als ik eerlijk ben zou ik die decals achterwege laten, behalve de vier rode sterren zoals de instructie zegt. De rest is voor op het voetstuk, dio, display, kortom: extra. Niet alleen omdat ik persoonlijk die sobere 'look' zoals op de boxart mooier vind, maar ook omdat we hier praten over de Sovjet-Unie voor WOII. In die cultuur zou de naam van de fabrikant of ontwerper nooit op het toestel gestaan hebben. Over je motorblok geef ik wel advies zodra ik tevreden ben over die van mezelf :D .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement