Ik kan maar weinig info vinden betreffende deze autogiro. Het is dan ook al een oud beestje en dan ook nog expirimenteel. Het beetje info dat ik heb gevonden even via 'Google-translator' en wat vernederlandst, en dan krijgen we het volgende:
Info van
AviastarEen eerste model was de TsAGI EA-2 (1931), een model gelijkend op een Cierva C-19, opgevolgd door de TsAGI A-4 (1932).
Dan de TsAGI A-6 (1933), een lichte autogiro, ontworpen op O.O.K. (
nog geen idee waar die letters voor staan?), door Kuznetsov. Dit was de eerste roterende vleugel machine met inklapbare rotorbladen en opvouwbare vleugels. De bouw was gelijk aan eerdere modellen, echter nu uitgevoerd met luchtbanden in plaats van harde wielen met schok-brekers. Gevlogen door Ts. A. Korsinshchikov aan het begin van 1933. De A-6 had buitengewoon goede vliegeigenschappen, veel beter dan A-4. Een van de verschillende onderzoeksprogramma's in de winter 1933 was het testen van een V-(vlinder)staart, de '
A-6 V-tail'.
Technische gegevens voor de A-6
Motor: 1 x M-11
Rotor diameter: 11.0 m
Vleugeloppervlakte: 5.9m2
Lengte: 6,3 m
Hoogte: 3,2 m
Gewicht leeg: 562 kg
Brandstof / olie: 67 kg
Gewicht geladen: 815 kg
Max. snelheid: 142 km/u
Min. snelheid: 53 km/u
Max. vlieghoogte: 2000 m
Vliegduur: 2,5 uur
Benodigde startlengte: 50 m
Benodigde landingslengte: 0 m
Hierna volgden nog de TsAGI A-8 (1934), de TsAGI A-12 (1936), de TsAGI A-13 (1936), de TsAGI A-15 (1937).
René