Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 15:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Was een populaire motor blijkbaar, misschien brengt een walk-around van 1 van deze ondervermelde types soelaas:

http://en.wikipedia.org/wiki/Shvetsov_M-11

een gedetailleerd resinmodel, wel zonder uitlaten

http://www.neomega-resin.com/vector/rus.htm

foto van een ingebouwd model op een po-2:

http://www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/Po-2.htm

en een model van een 3D kunstenaar (soms handig als referentie, deze keer met knalpijpen):

http://www.turbosquid.com/3d-models/max ... ine/254381

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Thx.

Ik had ook al even een balletje opgegooid bij Kabaalstra, de motor-expert. Dankzij aanwijzingen van hem en de links van jou, moet ik een heel eind kunnen komen. Ik weet inmiddels meer van de 'Shvetsov M-11'.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 2:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Na wat 'Bones' en 'CSI' op de achtergrond, wilde ik de herhaling van 'the Voice' van afgelopen vrijdag even bekijken op uitzending gemist. Die naaiers vragen er €1,30 voor, dan heb ik 2 dagen de tijd om de aflevering te zien. Niet gedaan dus, kon ik mooi even 'pielen' aan mijn 'M-11'.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stoterstangen (dun koperdraad in 0,30 mm gaatjes) hebben niet allemaal dezelfde tussenruimte, maar ik vind het al veel beter dan dat het was. Aan de achterzijde pijpjes ingeboord (0,50 mm) van styreen wat de uitlaat voor moet stellen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Ziet er goed uit, Rene. Met afzonderlijke cilinders werkt toch beter dan een hele motor inbouwen.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 1:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank je Rob.

Ik heb even van tekening gemeten onder welke hoek het hoofdlandingsgestel moest komen. Had ik een malletje gemaakt, kwam ik er achter dat de vleugel licht omhoog stonden. Dus nieuw malletje gemaakt en de poten eronder gelijmd. Achterste steun iets aangepast om hem passend op de romp te lijmen. Er moest een vlak plaatje op een sterk gekromde ondergrond gelijmd worden. Het vlakke plaatje moest ik dus wat bijvijlen.

Motorasje ingeboord en geplaatst uit 1 mm styreen-staaf. Ook een 1 mm staafje ga ik gebruiken voor de rotoras. Daarbij brak de steun voor de hoofdrotoras af van de romp. Het dunne staafje schuin naar voren moest ik daarvoor opnieuw uitboren en daarvoor een nieuwe maken.
Afbeelding

Secondelijm zou toch goed moeten lijmen, maar resin op resin geeft toch wat een bros lijmvlak. Normaal plastic smelt als het ware wat in elkaar en zit veel steviger vast. Het resin-onderdeel breekt relatief eenvoudig af.

Voorzichtigheid geboden dus.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 8:54 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Je bent lekker bezig René. Ik heb zo'n vermoeden dat dit wel wat leuks gaat worden.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 9:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Je bent goed op weg :brouw:

Ik heb wel wat te mierenneuken: Je moet nog even met de uitlaatjes bezig want het zijn buisjes met een knik erin
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 10:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
zitten die stoterstangen nu te ver uit elkaar? als je de uitlaten gaat aanpassen dan heb je nog wel wat werk aan de winkel.

Bij ons vragen ze ook geld voor een herhaling op de commerciële zenders, daar begin ik echt niet aan. als je een hdmi aansluiting hebt op de computer, kun je mooi uitzending gemist zien op je tv.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
@Jelle, de stoterstangen lijken inderdaad ver uit elkaar te zitten (bij mijn model zo'n 1 á 2 mm). Ik heb dezelfde maat aangehouden als de stangetjes boven op de cilinder. Op de foto van Nem zie je dat ze samen uit het blok komen en dan iets uit elkaar lopen naar de stangetjes. Of ik dit aan ga passen?

@Nem, tja, die knik in de uitlaat. Bij de foto die je plaatst, zit inderdaad een knik. Maar wellicht zit die knik erin omdat anders de uitlaat tegen de rompbeplating aan komt. Bij mijn model speelt dat probleem niet. Bovendien is het een prototype en kan er dus veel anders zijn dan een standaard oplossing bij een fabrieksmachine. Ik denk dat ik die knikjes zo laat.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 14:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Op andere foto's staan die knikjes ook dus ik denk dat dat standaard is. Mag je zelf weten wat je met die info gaat doen :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement