Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 mei, 2012 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Achter de schermen wordt flink gewerkt om mij als moderator op te laten treden voor deze groepsbouw.

Ik heb onlangs alle potentiële deelnemers aan de groepsbouw 'Russische Helikopters' een berichtje gestuurd, betreffende deze groepsbouw. In het kort even het tijdschema:

Start 1 juni 2012
Eind 31 december 2012

Iets uitgebreider:

Daar het topic nu reeds is aangemaakt, kun je een topic openen en daarin je model aan ons voorstellen welke je gaat bouwen.
[edit 05 mei]
Als je een topic opent, begin dan even met merk kit, schaal, type/uitvoering
Bijvoorbeeld: Amodel 1:72 Kamov-Ka-15M Ambulance

[einde edit 05 mei]

1 juni is de officiële start van de groepsbouw. Vanaf dan mag er pas actief gebouwd worden aan je model. Informatie verzamelen is uiteraard geen probleem.

Voor 15 juni (dus 2 weken na de start van de groepsbouw) moet bekend zijn welk model je gaat bouwen (schaal, merk en type helikopter). Maak dus voor 15 juni een topic aan. Uiteraard geldt dit niet voor deelnemers die later pas instromen. Deelnemers die later instromen, dienen direct te 'knallen', dat is het nadeel van later in de rij aansluiten :D

Voor 1 juli wil ik dat de eerste bouwvorderingen getoond zijn. Waarom? Omdat de ervaring leert dat er aan het eind van groepsbouwen toch heel veel afgehaakt zijn. Door mensen in het begin te stimuleren hoop ik dat aan het eind heel veel afgebouwde Russiche Helikopters afgeleverd zijn.

Vooralsnog wens ik alle deelnemers heel veel plezier om over een tijdje lekker te freubelen aan een Russische Helikopter.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 8:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
T-minus

3

days- and counting.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
T-minus

2

days- and counting.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2012 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
T-minus

1

days- and counting.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2012 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
And lift off.

[youtube]haNLuTX2TpA&feature=fvst[/youtube]

Iedereen heeft groen licht om een 'mooie' Russische Slagroomklopper te bouwen. Kom maar op.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
We zijn al een mooi eind heen. De meesten die zich bij voorinschrijving aangemeld hebben, zijn keurig begonnen. Wellicht dat ik binnenkort het lijstje nog even langs ga om een enkeling nog even aan te sporen. Het was de bedoeling om na 1 juni zo snel mogelijk te beginnen om aan het eind zoveel mogelijk afgebouwde modellen te hebben.

Voor nieuwe deelnemers, het staat je vrij om je op elk moment aan te schuiven. Toestemming vragen hoeft niet. Maak gewoon een topic aan en laat je kunsten zien. De groepsbouw duurt tot en met 31 december van dit jaar.

Lekker bouwen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Geachte bouwers.

Net als bij heel veel andere groepsbouwen is het zo dat als de groepsbouw begint, er heel veel zijn die een topic openen en daarvan een paar die vrij rap al een kitje in elkaar hebben.

Dan komt het 'interbellum', de periode tussen het eerste snuffelen aan de doos en de eindfase. Hierin is het vaak wat rustiger.

En we hebben dus de eindfase, waarbij een aantal toch nog proberen om het model af te krijgen voor de einddatum (31 december) en een aantal komt er achter dat het toch wat te krap is.

Voor die laatste groep geldt dit bericht het meest. Pak je kit erbij en ga lekker je heli in elkaar bouwen. Het is nog een dikke 3 en een halve maand, dus nog geen reden om je project af te blazen.

Op de ESM is het de bedoeling om wat ruimte in te ruimen in de Brouwersstand, om de modellen die klaar zijn - mag uiteraard ook in aanbouw zijn - te showen.

Ik ga de bouwers van de 'inactieve topics' even een pb-tje sturen. Alle topics welke geen update meer hebben vanaf 01 september, worden even 'aangeschreven'.

Voor de topics die klaar zijn, graag even in je eerste topictitel aangeven dat je model klaar is, door er [klaar] achter te zetten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 nov, 2012 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
24 november 2012

Nog 5 weken te gaan. Voor een aantal geldt nog steeds dat ze er nog even flink aan moeten trekken. Neem je verantwoordelijkheid en maak af wat je jezelf hebt voorgenomen. Bouw die 'mooie' Russische helikopter. We hebben nu een score van slechts 13 van de 41 aangemelde modellen. Slechts 30% dus nog maar.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement