Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 feb, 2011 12:31 pm
Berichten: 40
Bruce Oomen schreef:
Zimmer, je divisie embleem is van de 7th armoured division (the desert rats) en niet van de 7th armoured brigade. Deze brigade had wel een woestijn rat als logo maar deze was groen en was tot 1944 actief in Birma en niet in Noord Afrika.

Bruce


Klopt, ik had te veel naast elkaar open staan, vandaar dat ik het door elkaar heb gehaald. Danke voor de heads up :)

Citaat:
LRDG en SAS hebben een vergelijkbare taak: het uitvoeren van commandoraids achter de vijandelijke linies. Dit waren op zichzelf opererende eenheden.
7th Armoured Brigade is een reguliere gevechtseenheid en zal dit soort aanvallen (vrijwel) niet toepassen.


Ik dacht dat het mogelijk zou kunnen zijn na het lezen van het volgende stukje;

The normal role of an Armoured Car Regiment was as the ‘eyes and ears’ of the Brigade and Divisional Commanders. To do this each regiment had to maintain a continuous 40 mile observation line, at sight distance, generally 6 miles apart, which depending on suitable high ground, was normally achieved using two squadrons, and one in reserve, plus a HQ Squadron and ‘B’ echelon. When it was necessary to operate over a 70 mile front all three squadrons were used in the forward role.

een stukje verderop in dezelfde bron;

When not being used for an observation, the armoured car regiment could often move forward to make contact with the enemy, sometimes up to 70 miles forward of Division. One such example of this is being detailed to capture prisoners for interrogation, which was generally done with the assistance of attached infantry, artillery, and anti-tank support.
Depending upon what the state of battle was Armoured Car Regiments were allotted ‘aggressive, or harassing’ roles by Division when extremely mobile armour was required, especially behind the enemy formations, cutting their lines of communication, and destroying their supply and fuel dumps, and attacking enemy aircraft operating on forward landing grounds.


Bron: http://www.ian.a.paterson.btinternet.co.uk/useofarms.htm#armouredcar

Ik zal eens kijken wat ik ervan kan maken, in ieder geval bedankt voor de info

Er moet ook nog wat aan het model zelf aangepast worden, deze auto's hadden vrijwel altijd 1 of 2 radio's bij zich, maar HobbyBoss heeft er vreemd genoeg geen een bij geleverd, waar ze wel aan gedacht hebben is een joekel van een antenne.. dat dan weer wel.

_________________
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country. George S. Patton


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 16:30 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Even off topic, die E-100...ziet er erg gaaf uit!! Kan je daar eens foto's zetten bij de gallerij zonder bouwverslag?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 17:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Hou er rekening mee dat je een Scout Car bouwt geen Armoured Car. :wink:

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 feb, 2011 12:31 pm
Berichten: 40
Zo, we gaan maar eens verder. Het model was klaar om geschilderd te worden, maar ik zag op tegen het kwasten, dus uiteindelijk het besluit genomen om de eenvoudige airbrush van Revell aan te schaffen. Na wat oefenen ben ik met de M3 aan de gang gegaan met het volgende resultaat. Moet er wel bij zeggen dat er nog redelijk wat plekjes aangestipt moeten worden zoals de roller en het chassis (En ik heb de banden eraf gehaald, zodat ik ze zwart kan verfen zonder de velgen te raken)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is met revell verf gespoten, vandaar dat het geel wat feller is dan gepland. In levende lijve ziet het er goed uit, en met een wash zal dit nog wat afzwakken. Moet nog wat beslissingen maken over de verschillende nummers en emblemen, maar ik denk dat ik van het historisch correcte afstap dit omdat het vinden van bruikbare en betrouwbare informatie over deze voertuigen lastig is.

_________________
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country. George S. Patton


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 feb, 2012 10:06 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Nou, dat ziet er toch prima uit voor de eerste keer! Een mooie basis om mee verder te gaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 feb, 2012 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 jan, 2012 1:32 am
Berichten: 104
Woonplaats: Zetten, Gelderland
Ik ben het helemaal met eelcog eens, het ziet er netjes uit voor een eerste keer airbrush!
Voor de rest ziet het er als een leuk modelletje uit. Wat ben je precies van plan om nog met de kleuren te doen als ik vragen mag?

_________________
Groeten, Niels!

Vaak ben je te bang!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 feb, 2012 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 feb, 2011 12:31 pm
Berichten: 40
Dat vraag ik mezelf nu ook af eigenlijk, maar ik zal eerst de rest van de onderdelen en decals er eens aan vast maken, dan zie ik wel weer verder. Maar voor ik dat ga doen moet ik dus eerst uit gaan vogelen welke decals erop komen.

_________________
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country. George S. Patton


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2012 18:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 feb, 2011 12:31 pm
Berichten: 40
Daar was ik weer, vlak na de laatste update ben ik gaan klooien met de jerrycan houders, deze bestaan uit 4 delen PE welke geen van allen mee wouden werken. Vandaar een dipje waarin ik wat ben gaan experimenteren met de airbrush en washes van olieverf, het resultaat hiervan staat (hoofdloos) naast de M3A1. Meer foto's volgen.

De pigmenten overheersen nogal op de foto, maar in levende lijve zijn ze precies goed, stoffig, maar niet over done. Er missen nog een aantal onderdelen, en een aantal onderdelen zijn nog niet onderhanden genomen met pigmenten.

Afbeelding

_________________
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country. George S. Patton


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2012 19:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Dat dipje snap ik wel, dat had ik met de Heinkel Uhu. Pe is best lastig soms. Maar mooi dat je hem weer oppakt!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2012 21:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 14 sep, 2010 19:10 pm
Berichten: 71
ik vind op die foto het woestijn geel erg geel overkomen
is dat in het echt ook zo?

Koen

_________________
moge god genade hebben voor mijn vijanden ,ik namelijk niet
george s. patton


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement