Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 13:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2012 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Pas met kleurenschema's altijd op met gerestaureerde voertuigen. Je weet niet hoe natuurgetrouw deze zijn.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2012 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 feb, 2011 12:31 pm
Berichten: 40
Geert-Jan Meeuwissen schreef:
Pas met kleurenschema's altijd op met gerestaureerde voertuigen. Je weet niet hoe natuurgetrouw deze zijn.

GJ


Klopt, daarom neig ik ook naar dit schema toe;

Afbeelding

Voor de kleuren heb ik gekeken naar de andere voertuigen die de Britten gebruikt in Noord-Afrika. vond tijdens de laatste strooptocht nog een hele mooie foto;

[img]http://img355.imageshack.us/img355/5809/73352549ox8.jpg

Bron:http://www.g503.com/forums/viewtopic.php?f=66&t=131161 (Forum met heel veel mooie kleurenfoto's, zeker even checken!)

_________________
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country. George S. Patton


Laatst bijgewerkt door bravo104 op zo 15 jan, 2012 22:29 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
2e foto omgezet naar link vanwege te groot


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2012 11:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 mei, 2007 13:19 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Oost Groningen
Deze ziet er beter uit, dan zijn neefje van Revell.
Al bouwde deze ook wel lekker weg.

Succes. :brouw:

Fred

_________________
Als je het niet probeert, zal je nooit het resultaat weten

in de planning:
Junkers Ju 87 Stuka 1/48 revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2012 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
De Revell kit was, zover ik weet, een rebox van het oude Italeri model. En het Italeri model was volgens mij al een rebox, van de nog oudere Max Peerless kit. Daarmee zit je al gauw in de jaren 70, als het niet de jaren 60 is.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2012 18:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 01 sep, 2009 16:07 pm
Berichten: 348
Woonplaats: Breda
Geert-Jan Meeuwissen schreef:
De Revell kit was, zover ik weet, een rebox van het oude Italeri model. En het Italeri model was volgens mij al een rebox, van de nog oudere Max Peerless kit. Daarmee zit je al gauw in de jaren 70, als het niet de jaren 60 is.

GJ



Om het rijtje compleet te maken:

Max-Peerless-Airfix-Italerie-Zvevda-Revell.


Bruce


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 feb, 2011 12:31 pm
Berichten: 40
Ik heb nog in de handen gestaan met de revell kit, maar ben uiteindelijk toch maar voor de HobbyBoss kit gegaan, ook al was deze duurder. De kit valt goed in elkaar, en op momenten dat hij dit niet doet komt het toch echt door de onervaren bouwer.... Zo zit er een klein spleetje tussen de motorkap en de grill unit waar ik me nogal aan erger.

Na wat research over het gebruik van deze autotjes heb ik besloten een versie te maken van de 7th Armoured Division (UK), deze gebruikten een markering van een rood muisje met een naar beneden gekromd staartje in een witte cirkel, welke weer in een rood vierkant geplaatst was. Veel heb ik niet kunnen vinden over de plekken of grootte van deze markeringen, dus zal ik maar wat uit mijn duim moeten gaan zuigen. Ook heb ik de beslissing genomen om eerst het hele voertuig in Oliv Drab te spuiten, en daarna een laag dark yellow over de bovenkant van de auto, met een glooiende lijn als overgang tussen te kleuren (het interieur blijft hierbij oliv drab).

Het betreffende logo van de 7th Armoured Division

Afbeelding

Omdat ik vond dat ik toch maar een keer de volgende stap moet zetten in deze hobby heb ik besloten er een klein diorama van te maken, als het niks wordt kan ik de m3 altijd nog los in de kast zetten. Het idee was dat de 4 berijders vast komen te zitten in het zand tijdens een van de vele zoek tochten naar die Duitsers, hiervoor maak ik gebruik van een setje figuren voor een LRDG, ze dragen voor zover ik heb kunnen achterhalen britse uniformen. Dan nu maar de foto's.

Er ontbreken nog wat onderdelen om het spuiten wat te eenvoudiger te maken (en de deur, hierover heb ik nog niet besloten of hij open of dicht moet), ook zit de rails waarover de bewappening gegleden werd nog los, dit vooral omdat ik nog aan het vechten ben om het passend te maken. En ik zie net dat ik het bescherm rooster van de linker koplamp ben vergeten.

Afbeelding

Afbeelding

Hier de eerste opzet voor het diorama, het terrein rond de M3 wordt nog aangepast, daarover meer de volgende keer.

Afbeelding

Afbeelding

Ik verbaas me er ook elke keer over hoe groot dit voertuig wel niet is, een vergelijking met mijn E100;

Afbeelding

_________________
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country. George S. Patton


Laatst bijgewerkt door Zimmer op wo 25 jan, 2012 15:53 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 14:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Het brigade embleem hoort links-voor op het spatbord en links-achter te zitten.
De figuurtjes vind ik wat minder passen. LRDG was behoorlijk los voor wat betreft de kledingvoorschriften, de jeepcrew figuren die je hebt passen beter denk ik.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 feb, 2011 12:31 pm
Berichten: 40
Geert-Jan Meeuwissen schreef:
Het brigade embleem hoort links-voor op het spatbord en links-achter te zitten.


Kijk, daar heb ik wat aan :).

Citaat:
De figuurtjes vind ik wat minder passen. LRDG was behoorlijk los voor wat betreft de kledingvoorschriften, de jeepcrew figuren die je hebt passen beter denk ik.


Dit ga ik opzoeken, op de foto's die ik tot nu toe heb gezien draagt de bemanning geregeld verschillende kleding onderling, misschien een gevolg van het wekenlang onderweg zijn? (Voor zover ik heb begrepen hebben de LRDGs een zelfde soort functie; het vooruit rijden om achter de vijandelijke linie sabotage te plegen en bewegingen van de vijand in kaart te brengen, en bij een terugtrekking het achterop rijden.)

_________________
No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country. George S. Patton


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 15:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
LRDG en SAS hebben een vergelijkbare taak: het uitvoeren van commandoraids achter de vijandelijke linies. Dit waren op zichzelf opererende eenheden.
7th Armoured Brigade is een reguliere gevechtseenheid en zal dit soort aanvallen (vrijwel) niet toepassen.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 15:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 01 sep, 2009 16:07 pm
Berichten: 348
Woonplaats: Breda
Zimmer, je divisie embleem is van de 7th armoured division (the desert rats) en niet van de 7th armoured brigade. Deze brigade had wel een woestijn rat als logo maar deze was groen en was tot 1944 actief in Birma en niet in Noord Afrika.



Bruce


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement