Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Welkom bij deze groepsbouw over militaire voertuigen uit de woestijn.

Ik wil graag in dit topic even de regels van deze groepsbouw vermelden, Tevens kan dit topic gebruikt worden door iedereen om vragen en opmerkingen te maken over deze groepsbouw. Zodat de bouwtopics een beetje opgeruimd blijven.

Allereerst een stukje uit het algemene regelement voor groepsbouwen van modelbrouwers:

Citaat:
Hoeveel kits kan ik maken?
De beslissing is aan de initiatiefnemer of het aantal modellen per lid beperkt tot 1 is, of dat het aantal modellen per lid vrij staat. Als het aantal modellen per lid vrij staat is het wel de bedoeling dat je maar één model tegelijk maakt. We willen op die manier voorkomen dat er 3 of 4 modellen tegelijk begonnen worden, maar er maar één af komt.


Wat mij betreft mag iedereen zo veel kits maken in deze groepsbouw als hij/zij wil. Maar ze moeten dus wel na elkaar gemaakt worden en niet tegelijk. Dus het model moet af zijn ( of gestopt omdat deze "mislukt " is) voor er een volgende geplaats kan worden.

Verder heb ik hier nog even de groepsbouw eisen neergezet voor deze groepsbouw "Woestijn"

Thema: woestijn
Soort: militaire voertuigen
Tijd: alle tijden/periodes
Schaal: alle schalen mogelijk
Land: alle landen mogelijk (mits gevochten in de woestijn natuurlijk)
Eindtijd van de Groepsbouw: 30 juni 2012

Het model dient nieuw gestart te zijn. Dus geen modellen die al voor de helft klaar zijn en alleen hier nog even gespoten moeten worden ofzo.

Mochten er mensen zijn die dit topic nu pas zien en mee willen doen. Wees welkom en doe gezellig mee. Hoe meer mensen hoe beter.

Zoals gezegd kan er in dit topic verder door iedereen vragen gesteld worden, opmerkingen gemaakt worden en informatie gegeven worden. Dit zodat de bouwtopics een beetje opgeruimd blijven en puur over de te bouwen modellen gaan.

Rest mij alleen nog iedereen heel veel plezier te wensen met de bouw van hun voertuigen, maak er iets moois van :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Ha, mooi. We kunnen al snel van start. Top geregeld Knutsel. :brouw:

Wanneer wil je dat we de kit bekend gaan maken?
En tot wanneer kunnen mensen instappen? Is dat gedurende de hele looptijd of tot, bijvoorbeeld, maximaal één maand voor het einde van de bouw?
Ook zag ik dat je naam ineens een ander kleurtje heeft gekregen. Jij bent dus nu de verantwoordelijke voor het reilen en zeilen van deze bouw.
Succes man. :wink:

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Iedereen mag wat mij betreft nu al zijn kit bekend maken en ook een eigentopic aanmaken, zolang de bouw maar start op 1 januari (anders heeft een begindatum weinig nut :lol: )
En wat betreft het instappen van nieuwe deelnemers, die mogen wat mij betreft elk moment meedoen zolang ze het model maar voor het einde (30 juni ) afkrijgen. en gezien de bouwtijd van een model denk ik dat het inderdaad geen nut heeft om in de laatste maand nog mee te gaan doen. Dus laten we als deadline om mee te doen 1 juni aanhouden. (dank voor de tip bravo :brouw: )

Dat is me toch ook wat, ben ik ineens geel. Een gele smurf :shock: (een echte desertsmurf dus :lol: :lol: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 13:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
dan moet ik dus snel een kitje gaan kopen! ik heb even op de stapel gekeken, maar niets wat voor de woestijn geschikt is.
maar ik heb al een idee, alleen nog even naar de winkel.

ik hoop dat er veel mensen meedoen, da's alleen maar leuker toch?

succes iedereen, maak er wat moois van! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 13:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 mei, 2011 6:46 am
Berichten: 87
ik zal straks al mijn project voorstellen, de keuze was groot in mijn voorraad :lol:


Laatst bijgewerkt door racejoy op di 27 dec, 2011 7:20 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 13:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het lijkt mij ook wel wat, jammer dat je geen half lopende projecten in mag schrijven, want ik heb 2 erg leuke lopende project qua woestijn.
Al kun je daar natuurlijk heel makkelijk omheen als t moet :lol:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 13:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Een kleine vraag,

Ik heb een trumpeter 1:35 LAV-25 te liggen, en wil daar graag een ondergrondje bij maken met een paar figuren, is het toegestaan dat ik bij de eindfoto's ook het diorama dat ik er bij ga bouwen laat zien, en de figuren die op dat diorama staan.? Ik ga geen foto's plaatsen van de bouw van het dio, en de figuren. Alleen eindfoto's met het dio.

Nog een kleine vraag aan de mods, waarom staat het introductie toppic niet bovenaan, het lijkt nu zo onoverzichtelijk.


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
tuurlijk is dat toegestaan mr.vdh. Lijkt me leuk zelfs.
Dat geeft een model net iets extras. Ik ben nu al benieuwd naar je eind foto's :brouw:

En wat betreft het sticky maken van dit topic, daar wordt aan gewerkt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 14:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Oke, nu nog even wachten op mijn VAB 4x4 en dan kan ik ook een toppic maken,
( de VAB is namelijk al wel betseld, maar het is nog niet binnen.)
Als hij voor 1 januarie niet binnen is, dan begin ik waarschijnlijk met de LAV-25.

DJ. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Psssssst Knutsel, kan ik me nog inschrijven voor deze GB? Ik heb nog een Stuart liggen en dit zou een mooi excuus zijn om die eens onder het stof vandaan te halen :)

See you,
Han

_________________
If it ain't Dutch, it ain't much Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement