Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2012 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Dank u Mr. :mrgreen:

Inmiddels heb ik mijn stofhappertje in de matte lak gezet. Wat een enorm verschil is dat toch altijd in vergelijking met de tank in de glimlak!
De kleuren komen nu wel overeen met hoe ik het hier zelf zie. Heb er voor de plaatjes even een daglichtlamp boven gehangen, dan wordt het niet zo gelig.

Voor de oplettende kijkert :mrgreen: Ik ben 1 terugloopwiel kwijtgeraakt. Het komt wel een beetje achter de spatborden te zitten maar weglaten kon niet. In de voorraadbak had ik nog een loopwiel van een 1/72 Stug III liggen. Precies dezelfde afmeting :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Next (nog steeds): nog wat schilderwerkjes zoals het affuit en het hout, en wattenstaafpluisjes opruimen, en dan ga ik chippen en de M3 verder afwerken. Ik ben nog niet zeker hoe.... Subtiel (wegens net door de Germanen overgespoten), of extreem (wegens... zandstormen e.d. die als schuurpapier op de overgespoten tank werken). Ik ga nog verder op zoek naar referentie foto's, en misschien hebben jullie er een idee over??


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2012 22:05 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zet je hem eerst in de matte lak en daarna de sjipjes? Ik doe het andersom, dan trekt de matte lak alles nog mooi samen vind ik.
Ik zou je kitje lekker wat verweren, kan me niet voorstellen dat de Duitsers de moeite namen om het nog een keer te verven. Niet?

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2012 23:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
In sommige gevallen werd de verf er gewoon zo over heen gekalkt inderdaad. Dus je kunt je een beetje voorstellen dat dat niet al te goed hecht :) .

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 feb, 2012 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Zwaar versleten heeft inderdaad wel iets :) Maar hoe reëel dat is, ga ik wel uitzoeken. En het is al duits geel over engels geel trouwens. wat voor primerkleur er onder het engelse geel zit weet ik niet :?:

ik chip trouwens liever op mat. dat geeft me meer 'overzicht' dan op zo'n spiegelende laklaag. maar da's ook maar mijn voorkeur :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2012 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Hey, leuk tankje! Ziet er al lekker verweerd uit :)
Misschien mosterd na de maaltijd:
Afbeelding
Graag gedaan :)

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2012 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Ha Nicky, thx voor het meedenken :) Die had ik inmiddels ook gevonden op http://beute.narod.ru/Beutepanzer/us/M3 ... stuart.htm Interessante site trouwens voor allerlei beute-panzers :)

Ik heb nog weer even met van alles aangeklooid. Hij staat inmiddels op z'n pootjes al was dat nog wel een beetje een klus. Die zijspatborden zaten zo in de weg dat ik de getande wielen er niet meer tussen kreeg. Dus, het pinnetje waar ze overheen moestn passen heb ik afgeknipt en het spatbord naar buiten gedrukt met een metalen staafje omdat het spatbord eigenlijk teveel naar binnen stak. En toen paste het ook nog maar net. Maar het zit op z'n plek!

Afbeelding

En verder heb ik nog een beetje gespeeld met filters en een washje hier en daar. Lastig te zien, maar er zit wel een redelijk verschil in de voor- en na-foto's als ik het nu zo terugkijk. De sleepkabel zit voor en achter vast en ik moet de rest nog op de goede manier op de tank vastzetten.
Afbeelding

Afbeelding

Next, nog steeeeeeeeeds het chippen :S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2012 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
Han,

Waarschijnlijk weet je het al wel, maar veur d'zekerheid. Je voorste bogies staan wel erg ver naar binnen toe.

Greetz

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2012 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Bedankt voor het meekiek'n en nog even laten schrikken :mrgreen: Ik was heel even bang dat je gelijk had, maar ik vrees dat het een gevalletje gezichtsbedrog is door de schaduwtjes en die lelijke spatborden die schuin aflopen. Wegens ik heb er nog snel even een lineaal tegenaan gehouden.....

Afbeelding

Je input wordt uiteraard zeer gewaardeerd 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2012 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
Het viel me vooral op deze foto erg op :

Afbeelding

Maar de luleaal bewijst het tegendeel :D

Ik ben zoals je weet erg weg van jou bouw- en schilder/verweerstijl! C'est super!!

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2012 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Ziet er heel erg netjes uit :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement