Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2012 10:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Dat ziet er zeker apart uit, ik heb dit ook nog nooit gezien trouwens...

Alleen je loop, is de verf er daar van af gekomen of hoort dat witte eronder? Ik vind het er namelijk een beetje raar uitzien...

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 16:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hoi Arjan, dat loopje hoort zo. Kijk maar naar het plaatje van de bouwbeschrijving.

Ik ben weer een stukje verder nadat we hier de zolder even flink schoongemaakt en opgeruimd hebben van het weekend. Daarbij zijn zo'n 15 kitjes de kliko in verdwenen en naar de buurjongetjes gegaan die dolblij waren. Tevens werd ik geconfronteerd met mijn schandalig grote hoeveelheid dozen die ik nogmoet bouwen... Tot ergernis van mijn lieftaligge ega. Het zijn er maar 55 en laat ik net de deurbel gaan...postbode....pakje... 56... Ok, koopstop!!

De camo is bijgewerkt en de kleine dingen zijn geschilderd. Maar eerst een werkplek die in geen 2 jaar zo schoon geweest is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn er nog lang niet...

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Eelcog schreef:
We zijn er nog lang niet...

Eelco


Nee maar het ziet er wel goed uit zeg! En toen je het zei en ik even bij de bouwbeschrijving keek zag ik dat het loopje wit hoort... Persoonlijk vind ik het heel niet zo mooi, ik had het denk ik weggelaten maar jij bent misschien wat meer historisch correct aangelegd...

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2012 14:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Historisch correct ben ik helemaal niet maar vind het wel leuk staan. Het breekt de boel. Vandaag ben ik even bezig geweest om de boel wat diepte te geven door de binnenvlakken wat op te lichten. Dit deed ik door de de basiskleur wat op te lichten met een lichtere kleur. Bij het groen heb ik de desert yellow genomen en bij het desert yellow wit. Daarna heb ik de onderkant buff gespoten om het een wat stoffige look al te geven. Zo krijgt hij een laagje glanslak.
Afbeelding

Afbeelding

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2012 14:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Sjiek de friemel, dat ziet er mooi uit!

Historisch correct, tja, mij boeit dat nooit zoveel, als het er maar leuk uit ziet, dan ben ik al blij... En in het veld werden er ook tig aanpassingen gedaan, dus wie zegt jou dat het niet kan?


Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2012 19:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Kijk, met een laklaagje trek je alle kleuren mooi naar elkaar toe.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu had ik eerst de tank groen gespoten en het bewerkt met maskol en een sponsje. Ik heb de maskol weggehaald en dit is het resultaat. Dit moet nog een beetje bijgewerkt worden maar het ziet er niet verkeerd uit!
Afbeelding

Afbeelding

De decals gaan erop. Nu ga ik niet de decals gebruiken die bij deze specifieke camo horen. Die zijn een beetje saai, ik neem iets met zo'n geel of blauw rondje. Nog wat meer kleur zeg maar!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2012 23:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik zie een behoorlijk totaalbeeld, al zou ik straks toch nog wat 'schade' aan de lak toebrengen voorop. Het lijkt nu nog een beetje gemaakt, maak het iets 'willekeuriger'. De rest mag er gewoon wezen!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2012 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Hoe heb je dan al die maskol dan weer verwijdert? In het begin dacht ik, dit is niet echt een mooie camo, maar nu met de lak erop is hij wel heel mooi en apart!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2012 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Ha Eelco. Goed bezig jong :) Even een vraagje puur uit belangstelling: waarom maskol er tussen en geen haarlak? Heb je met haarlak niet meer controle over het chippen denk je? (ik heb het nog nooit met maskol geprobeerd, vandaar mijn vroag)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2012 21:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Nou, omdat ivm. de tijdsdruk. Bij de haarlaktruc had ik het geel, groen en wit in één keer moeten doen en die tijd heb ik niet. Ik weet niet hoelang die haarlak zo blijft dat je het kan manipuleren maar ik was even bezig geweest met de camo. Snap je? Misschien dat iemand het weet? Tevens vond ik het wel eens iets anders om te proberen of het wat is.
@Militairtje, die maskol is een soort vloeibaar rubber wat zacht opdroogt zodat je het er heel makkelijk kan afpeuteren met een tandenstokertje of voorzichtig met je vinger er langs te gaan.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement