Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2012 16:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
De vraag:

Wat voor kleurtje zouden jullie de mariniers geven die ik op het diorama wil gebruiken?

De pixel variant,

Afbeelding

Of met Bdu camouflage, zoals op de boxart?

Afbeelding

Graag even via de pol stemmen, om te voorkomen dat het toppic overstroomt word met antwoorden.


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2012 17:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hangt er van af, het pixel cammo zoals you het noemt heet overigens ACU. Die is nog niet zo heel erg lang in gebruik...
En nog nieuwer is het Marpat ( http://strikehold.files.wordpress.com/2 ... ations.jpg ) patroon, al lijken die 2 wel op elkaar...
De BDU is ook mijn keus uit deze 2 maar ik ben er niet zeker van wat de mensen in zo'n voertuig dragen.
Chocolate Chip ( http://www.touge.co.uk/ekmps/shops/toug ... -315-p.jpg ) is er ook nog, maar nogmaals, ik weet niet wat ze op armour dragen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2012 19:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ik wist dat er nu ook inderdaad een Marpat patern is, de lav is al een tijdje in gebruik, hij was er al in 1991 bij desert storm , en hij is er nog steeds, alhoewel hij hele gouw vervangen wordt. Maar aangezien hij al een tijdje ingebruik is kan ik zowat elk camouflage patern gebruiken, de Chocolate chip, de bdu, en ook wel de ACU camouflage paterns, alleen de eerste valt zo bij zo al af want daar zijn mijn figuren voor bij de LAV te modern voor, officieel zouden de figuren de Bdu camouflage moeten krijgen, alleen vind ik de pixel camopuflage patern ook erg mooi, en die zou ik ook wel op deze figuren kunnen gebruiken, daarvoor zijn de wapens en bepakking modern genoeg voor. De bestuurders hebben meestal in het begin waneer er net een nieuw patern uitgevonden is meestal nog de oudere camouflage pakken aan, eerst de infantrie en daarna pas de bestuurders. Ik denk echter wel dat waneer ik voor de ACU camo kies, dat ik dan zo bij zo de bestuurder ook acu camo geef. Staat dan wat beter, anders heb je een bruin voertuig met bruine figuren maar alleen in het luikje een bestuurder met een heel ander pakje.


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2012 20:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
En toch heb ik op het BDU gestemd :)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jan, 2012 16:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ik heb de LAV-25 nu zo goed als klaar, het lijmwerk bedoel ik dan, er moet allen nog het een en ander plamuur en geschuurd worden.
de foto's:

Afbeelding

Het best wel gedetaileerde chassis, ik het moeilijkste en langduurendste klusje bij deze kit. :roll: 4uren...Het gietranden verwijderen meegerekend..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vetrouwde trumpeter wieltjes:

Afbeelding

Ze zitten nog los, daarom zit er een naadje tussen velg en band.

Afbeelding

De tools, zitten ook nog los, verft wat beter.

Afbeelding

De voorkant:

Afbeelding

Lampjes, zonder de spiegeltjes, zaten niet bij de kit. Worden waarschijnlijk ook niet gebruikt in oorlog situaties.

Afbeelding

Jerycans, geschikt voor de amerikaanse grootverbruikers... In totaal 6 op de hele wagen.

Afbeelding

Mooie holle uitlaat:

Afbeelding

De achterkant, zat geen interieur bij de kit in, en ik had ook geen zin om er zelfs een te maken, dus de deuren gaan mooi dicht.

Afbeelding

De schroeven... Vind ik nog wel een van de leukste dinen aan de lav, zijn amfibie functie.

Afbeelding


En dat was het voor eerst dan weer even, hopo hem hele gouw eens te kunnen voorzien van een laagje verf. Tot die tijd ga ik bezig met diorama, figuren en de rijke bepakking voor op het lavje die ik in gedachten heb.


DJ. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2012 16:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Het verschil tussen ACU en MARPAT is niet dat het nieuwer is, maar door wie het gebruik wordt!
ACU staat voor Army Combat Uniform en is uitgevoerd in een grijs/wit tonige pixel camouflage. Dit patroon wordt ook alleen gedragen door het US Army.
MARPAT staat voor Marine Pattern en wordt gedragen door het USMC. Hier in heb je de desert variant met zandkleurige tonen en natuurlijk de woodland versie met zwart/groen/tan en bruin.
Dan hebben we nog BDU zoals het noemt, heet eigenlijk 3CD oftewel Three Colour Desert.

Welke camouflage je wil toepassen hangt af van het tijdperk waarin je ze wil plaatsen.
Het verstrekken van ACU is begonnen in April 2005, en de Amerikaanse landmacht heeft vrij snel iedereen er van voorzien.
MARPAT zijn ze gaan verstrekken vanaf 2002 en de voltooing er van was klaar in 2004.

_________________
Jeder zeit, feuer bereit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 16:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ohhh, oke marpat is van usmc.
Een kleine mededeling er bij, ze worden in de BDU of beter gezegt 3CD, ik had eerst de marpat versie geprobeerd, alleen dat is een beetje mislukt, dus worden ze mooi 3CD.

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 18:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Weer even een updatje, hij staat in de premier. Ben ook al begonnen met de verweringen, alleen ben nog niet helemaal klaar.

de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik denk dat ik deze week nog wel even een paar foto's van de eerste verweringen kan plaatsen.

DJ. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 19:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
De kleur zit er zo te zien netjes op. Alleen zou ik wel eerst alles in kleur zetten ( periscopen en lampen etc ) voor je begint met verweren.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2012 19:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ja precies. Eerst even alle kleurtjes, laklaagjes en decals en dan kan je beginnen met pinwashes, etc.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement