Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2012 17:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
@ Scooby: Juist resin kun je door verwarming weer terug in zijn eigenlijke vorm krijgen, zolang het maar goed uit de mal is gekomen.

@Ingzager: Die civiele versie wil ik ook nog een keer bestellen en bouwen, ik hoop dat je van de jouwe een bouwverslag maakt. De prijs vergeet je inderdaad meteen als je begint te bouwen. Hij valt bijn a als vanzelf in elkaar.

@Bravo104: Waar schrok je dan zou van? :?
Alles onder de veerpakketten zit nog los dus dat zou geen probleem moeten zijn.

GJ


EDIT door Bravo:

Afbeelding


GJ+

ALs ik naar de foto, kijk en dan de stand van de banden zie heb ik echt zoiets van, hmmmmmmmmmmmmm.
Maar als ik eerst het plaatje kijk en daarna pas de post lees dan klopt het weer.
Ik schrok puur om het plaatje Geert Jan. Door de tekst werd het mij duidelijk. :wink:

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 12:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Citaat:
Als je zoveel moet rotzooien om een paar moergaten dicht te maken en dan de rest weer goed te verdelen, waarom dan zoveel moeite doen? Ik weet niet in welke periode jij je truck bouwt maar kun je geen na-oorlogse versie bouwen die civiel is geworden?
Een overgenomen voertuig, zeg maar.

Ik zal verder dit topic niet bevuilen maar het is nogal erg gemakkelijk om af te wijken van een origineel :? .
Als het een fantasiemodel was dan zou dat kunnen, ik heb alleen te maken met een replica en tja ik ben daar nogal pietluttig in. En het is wel even iets meer dan een paar moergaten vullen want er zijn compleet nieuwe banden en velgen nodig omdat een 6 moers kleiner (35 mm) is dan de 10 moers (39 mm) wielen en waarschijnlijk zit er onder de militaire versie een nog wel groter wiel.
Maargoed, wij blijven dit even volgen.

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 15:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Motorblok in elkaar gezet. De Bedford wordt RUDD gebouwd dus ik ga het blok niet verder detaileren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 17:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Beetje interieurwerk gedaan, hendels en pedalen.

Afbeelding

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Aha, je laat het dus een rechtsstuur.
Erg veel witmetaal zit er bij de motorkit en ook best wel goed gedetailleerd. Eigenlijk jammer want je ziet er straks niks meer van omdat de cabine niet kantelbaar is (tenzij je een dio maakt van het ding met de wielen omhoog 8) )
Had zo een paar pond in prijs kunnen schelen.
Maar ik hang aan je lippen :mrgreen:

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2012 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
De Britten hebben zowel links als rechts sturend gebruikt in de Golf. En ik vind de kit "net" iets te duur om te verprutsen met proberen er een links sturend van te maken, daar zit verder ook niks voor bij.

Voor wat betreft het moterblok: Ik denk dat het precies genoeg is gedetaileerd. Minder had, denk ik, opgevallen en meer is ook weer niet nodig.

Enige punt van verbetering zou in de beschrijving van de onderdelen zitten. Een paar goede foto's van de verschillende onderdelen met de nummers erbij zou prettig zijn.
Verder ben en blijf ik nog steeds heel tevreden over de kit.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2012 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Even vals spelen om te kijken hoe het eruit komt te zien. Bijna alles zit nog los.

Afbeelding

Gister nog de deurgrepen binnen en buiten, de trekhaken voor en achter en een paar dingen onder achterop de cabine erop gelijmd.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jan, 2012 14:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Gisteravond nog wat met PE bezig geweest.
De kist in de cabine is al eerder gedaan maar stond nog niet (goed) op de foto.
Wat slecht te zien op de foto, de opstapjes net voor de spatborden.

Afbeelding


En zo prullen we rustig verder. Voor het zicht lijkt het nu niet zo hard meer te gaan maar dat valt in werkelijkheid wel mee. In het klein spul gaat nu wel wat tijd zitten maar als het eenmaal op en aan het chassis wordt gehangen is dat zo een heel ander gezicht.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jan, 2012 14:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Had mijn 1:72 bedford ook maar zoveel detail...
Die PE ziet er erg goed uit,
veel succes,

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jan, 2012 15:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Ergens niet zo vreemd natuurlijk dat deze beter gedetaileerd is als die van jou. Je hebt 27 :shock: van jouw kitjes nodig om hetzelfde volume te hebben als deze. :D
Succes met de jouwe. Ik heb de Airfix versie ook wel eens gebouwd en er is best iets leuks van te maken.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement