Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Tja, nu iedereen al druk bezig is met zijn model voor te stellen kan ik natuurlijk niet achter blijven.
Het was wel even moeilijk om te kiezen met welk model ik zou starten. Heb er hier 4 liggen die in aanmerking komen.
Maar het is dus de Challenger van trumpeter geworden in de voor mij redelijk nieuwe schaal 1/35. Ik heb tot nu toe voornamelijk 1/72 gebouwd bij de militaire voertuigen maar ben een paar maand terug overgestapt op deze iets grotere schaal.

Het onderwerp van deze bouw is dus de Challenger 2. Een britsche tank die dus in de laatste golf oorlog heeft gediend. De Engelsen noemde deze operatie Telic. De invasie van irak dus in 2003. Deze missie heeft geduurd tot mei 2011, maar er zijn nog steeds Engelse troepen in Irak. Hoogte punt in deze oorlog was wel de gevangen neming van Sadam Hoessein. De reden waarom ze toen Irak binnen vielen (chemische wapens) is nog steeds dubieus. De wapens zijn nooit gevonden.

De doos waarmee ik deze bijdrage ga maken:

Afbeelding

en daar zit het volgende in:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb verschillende dingen over deze kit gelezen. De een zegt dat ie prima weg bouwt en de ander zegt dat het een mindere kit is.
Over een ding zijn ze het allemaal eens. De kisten aan de zijkant van de turret passen niet goed. We zullen het gaan zien.
Ik heb er alvast veel zin in.
Tot na 1 januari
:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 16:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
leuk ding, vooral ook omdat de britten zonodig 1000 verschillende zandkleurtjes willen gebruiken. is altijd goed:)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Oei oei .. veel succes met deze kit knutsel smurf! Het is echt een enorme draak. Je had beter de Tamiya versie kunnen nemen :wink:
Ben benieuwd of jij er wat van kan maken, de mijne is snel in de spare box verdwenen.

_________________
Jeder zeit, feuer bereit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
hmm, en ik heb nog wel zitten twijfelen tussen de tamiya en de trumpeter kit.
nou ja, we zien wel hoe het loopt. Ik ga er in elk geval mijn best op doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Ik zou ook wat meer geld hebben uitgegeven en voor de Tamiya hebben gekozen maar dat is persoonlijk.
Veel succes hiermee.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2011 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Tja De tamiya zal ongetwijfeld beter zijn. Maar de prijs is ook een stuk hoger. 40 tegenover 15 euro.
Ik zie wel waar het heen gaat met deze kit. Ik ga er mijn best op doen en hopelijk veel lol aan beleven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 12:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Wees maar niet ongerust,
Ik heb deze ook in elkaar geplakt, en het was mijn eerste 1:35 tank. moet hem alleen nog steeds spuiten.... Maar hij past goed, alleen de toolboxes op de koepel van de tank passen zeer slecht, maar ik zou je eigenlijk ook hebben geadviseerd om voor de tamiya te gaan. Passen goed, en er zitten figuurtjes bij.... 8) Maakt een tank altijd een stuk levendiger. Als je mijn brouwverslag wil zien, hij staat wel bij mijn onderschrift.
veel succes,

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jan, 2012 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Nou lekker is dat. Ik denk YAY 1 januari. Tijd om met de Groepsbouw te beginnen. dus ik heel enthousiast de challenger erbij gepakt.
Nu had ik al gehoord van diverse mensen dat het geen eenvoudige kit is. Dat er wat passings problemen zijn bij de toolboxen aan de zijkant van de turret. Dus ik denk heel slim: daar begin ik mee want dan heb ik het ergste gehad,
Nou ze hebben gelijk. En niet alleen de toolboxen. De gehele turret is waardeloos. Het gedeelte waarin de schietbuis komt bestaat uit meerdere plaatjes. En trumpeter vond het een goed idee om ze allemaal een andere afmeting te geven zodat ze niet passen. Dat valt op zich nog mee. Beetje plamuur denk je dan en het is goed. Maar dan pas je het gedeelte in de Turret. Past ook totaal niet. kortom ik ben er al klaar mee. Ik bouw militaire voertuigen om af en toe een afleiding te hebben van het auto bouwen. dan wil ik ook een lekker weg bouwende kit hebben. en dat is deze duidelijk niet.
Het spijt mij dan ook te zeggen als groepsbouw starter dat deze niet af gaat komen. Ik heb geen zin om op een stuk platstic te gaan stressen.
Ik ga natuurlijk wel door met de groepsbouw maar dan met een andere kit.
Welke dat is lezen jullie snel.

Voor degene die mij gewaarschuwd hebben: jullie hebben gelijk, ik zal in het vervolg heeeel goed naar jullie luisteren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jan, 2012 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Of je gaat met deze kit door. Maakt er een mooi model van en kan extra tevreden over jezelf zijn :mrgreen:
Misschien nog even doorbijten :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jan, 2012 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
of je maakt er een vernietigde tank van :D dat ie op dat slechte stuk geraakt is door een RPG of iets in die richting :brouw:
maar ik geef je gelijk, stressen is niet het doel van modelbouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement