Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2012 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
bravo104 schreef:
Is het wat????

Ja da's zeker wat! Wat een verschil toch altijd he met een likkie verf erop!

bravo104 schreef:
Iemand enig idee wat het moet worden?????

Humor, doe er dan ook een parapluutje bij :) Ik dacht aan iets heul anders :oops: Zo'n scorebord op een paaltje, links een duitse helm voor de verdigende thuisploeg, rechts een britse helm voor de aanvallende gasten, en dan daaronder het aantal casualties als 'score', 45-2 voor de Britten :lol: Zat ik dus mooi mis! :cry:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2012 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Ik ben af en toe zo'n ontiechelijke stomme l*l, dat hou je echt niet voor mogelijk. :evil: :evil: :evil:

Ik had dit:
Afbeelding

Ik wilde een laagje verf en lak over de voorkant (de neus) doen en daar verder gaan opbouwen zodat dit ook klaar is en ik met de achterkant door kan.
De verf ging uitstekend en droogde mooi gelijkmatig en glad op. Dus dan maar de laklaag en voor de zekerheid de cabine ook maar een laagje mee gegeven want er moest nog e.e.a. in en dan is mijn werk in ieder geval goed beschermd. Baat het niet, schaden zal het zeker niet.

Zonder goed te kijken en na te denken pakte ik de Tamiya flat Base.
En dan krijg je dus dit:

Afbeelding

%@^$#&*__&&#^^%$@*(&(*$&)(*_*(_.

STOMME L*L.

Ik WEET dat dit potje niet het goede is en toch pak ik het.

Snel de boel sproeien met ruitenwisservloeistof in de hoop dat het meeste ervan af gaat.

Afbeelding
En het lijkt te gaan werken.
Maar helaas.............

Afbeelding

Nu ligt alles te dobberen.........
Afbeelding
En maar hopen dat de witte zooi ervan af gaat.

En anders dan is het einde voor de Carrier. Tenminste, als ik er geen ander doel voor kan vinden.

Zo. Nu weten jullie het. Ikke ben een beetje dom geweest.

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 13:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Als de verf er niet helemaal goed af wil, kan je ook altijd nog ''mr. muscle'' alles reiniger gebruiken.
Carrier even in een zak doen, volspuiten met mr.muscle. zak dicht doen, een dag laten liggen, en dan kan je de verf er zowat af blazen. En het beschadigd het plastic niet. Alleen is het wel aan te raden om nadat je de verf er af hebt gehaald, je model even goed schoon te maken met water en afwasmiddel.

DJ. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 13:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 mei, 2008 20:37 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Rotterdam
Mr bravo hoop dat het lukt met de verf! mischien nog een paraplu maken voorbij de engelse bolhoed?
Mr vdh werkt dat met alle soorten verf met mrmuscle?

Gr Ton


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 14:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
mr.vdh schreef:
Als de verf er niet helemaal goed af wil, kan je ook altijd nog ''mr. muscle'' alles reiniger gebruiken.
Carrier even in een zak doen, volspuiten met mr.muscle. zak dicht doen, een dag laten liggen, en dan kan je de verf er zowat af blazen. En het beschadigd het plastic niet. Alleen is het wel aan te raden om nadat je de verf er af hebt gehaald, je model even goed schoon te maken met water en afwasmiddel.

DJ. :brouw:


Dan moet er alleen geen PE opzitten. Ik heb altijd begrepen dat PE niet tegen Mr Muscle kan.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Luitjes;

Ik weet hoe ik de verf eraf kan krijgen. En de PE zal wel blijven zitten, daar ben ik niet zo bang voor. :wink:
Op zich was hetgene er is gebeurd ook geen probleem en had ik gewoon opnieuw begonnen.
Maar de boel zit in elkaar gelijmd en ik kan er dus nooit meer goed bij, krijg het dus ook niet meer zoals het was en dus niet naar mijn zin.

Dat is waarom ik hier zo van baal.

Ik gooi deze dus even op hold, moet er een andere setting voor verzinnen en kom terug met deze kit. Want hij wordt gewoon binnen deze GB afgebouwd.

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Jammer man! 't Zag er net zo smakelijk uit. Het zou mij ook precies zo kunnen gebeuren :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Tsja, het is nu eenmaal gebeurd en ik vind wel een oplossing voor de Carrier. Moet me even gaan verdiepen in de winteroorlog in de woestijn en dan eens kijken of ik er een beetje vrieskou mee kan simuleren.
Ik weet wel dat het kan vriezen in de woestijn maar moet er achter zien te komen hoe veel en of daarbij ook rijp voorkwam.
Als dat zo is, kan ik de carrier in die setting gaan plaatsen en anders wordt het iets drastisch anders.

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2012 16:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
tonvdlinden schreef:
Mr vdh werkt dat met alle soorten verf met mrmuscle?


Bij mij lukte het zowel met enamel kleuren als met acryl kleuren, alleen waneer je het met een spuitbus hebt gedaan wordt het minder.

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2012 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Dankzij een tip en hulp van Drammie is het hele voertuig weer schoon en zijn er een aantal delen van elkaar losgekomen zodat ik weer opnieuw kan beginnen. :brouw:

De Tip:

Het hele voertuig is in de ultrasone gegaan en die is gevuld met Dasty van de Jumbo. De verf vloog eraf en na 10 minuten was hij helemaal schoon. Wel een beetje na moeten schrobben en hengelen naar PE stukjes maar dat mag de pret niet drukken.
Dus binnenkort ga ik weer opnieuw verder.

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement