Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 18:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 17:28 pm
Berichten: 674
Hoi iedereen,

Ik ben van vakantie gekomen, en heb van m'n zusje een doosje gekregen. :D
Dus een nieuw bouwverslag (moet ik weer mijn ondertitel veranderen :? )
In het doosje zit; 1 officier, en drie soldaten die je kunt om toveren (schilderen) tot sergeant. Veel wapens en bepakking :brouw: En het is een Gen 2 gear setje.
De foto's:
Afbeelding
Voor de gene die het niet door hebben: voorkant doosje :wink:
Afbeelding
Dan de achterkant.
Afbeelding
De standaard Gen 2 gear rekjes.
Afbeelding
Rekje met de rest.

Zoals je kunt zien, zijn er een paar onderdelen weg. Da komt omdat ik al ben begonnen met de officier. Daar komen later foto's van.
Op deze figuurtjes wil ik nieuwe verf technieken gebruiken. Daarom zijn alle tips, technieken, commentaar en noem het maar op welkom.

Floris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Jaja, een heel leuk setje, zoals ik al zei bij het "kopspook":oops:
De meest rechtse figuur op de doos sprak mij het meeste aan, de pose is echt geweldig met die MP40 onder z'n arm.

Ga je nog conversies maken ? (armpjes van de andere figuren gebruiken, lichaamsdelen verschuiven, wapens veranderen, koppies veranderen)

Trouwens, bij Scaleworld hebben ze mooie uniformdecals voor 1/35 Waffen SS figuren van Archer, die zijn zeker de moeite waard om eens naar te kijken en e.v.t. te bestellen :wink:

http://www.scale-world.nl/e-store/113/6496/?sphrase_id=16614

Ze staan allemaal op deze pagina van Scaleworld:
http://www.scale-world.nl/e-store/products/113/?category=ARCHER%20FIGUREN

Verder veel succes met de paintjob en als je vragen hebt over schilderen kun je ze altijd stellen! :D :brouw:

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 17:28 pm
Berichten: 674
Pelle, die uniformdecals hoef ik niet te kopen. M'n vader doet ook aan modelbouw, en heeft echt alles van decals :mrgreen: En da's voor mij erg voordelig :brouw:

En waarschijnlijk ga ik tussen de 2 rechtsen wat aanpassingen doen.

Floris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Ben benieuwd wat het wordt, nog een vignette erbij?

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 21:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 17:28 pm
Berichten: 674
Hoi iedereen,

jurjen schreef:
Ben benieuwd wat het wordt, nog een vignette erbij?

Waarschijnlijk komt er een vignette voor de 2de figuurtje van links. De andere bewaar ik voor als ik een ander idee krijg.

Ik ben verder gegaan en kwam meteen al wat fouten tegen bij de bouwtekening. Er waren verkeerde nummers bijgegeven en een poppetje stonden 2 nummers gegeven voor één been, terwijl er maar voor ieder figuurtje 2 beentjes zijn. Toch iets wat we niet gewend zijn van Dragon. :?
Maar verder past alles goed, en is alles erg goed gedetailleerd. (dat verwacht je wel van een Gen 2 gear setje toch :?: )

Eerst de officier;
Die ga ik gewoon maken als de bouwbeschrijving zegt, alleen ik vervang de plastic kaart door eentje van internet. Bij de 2de foto zie je een grote spleet tussen de arm en torso, wie wordt opgevuld met lijm. :brouw:
Afbeelding
Afbeelding

2de soldaat van links;
Deze heb ik veranderd, door zijn MP40 munitie te verwisselen door die van een K98K. Ook krijg hij geen holster van de MAUSER (toch een van de coolste pistolen van de WW2). Het schepje laat ik ook weg. Zo komt het figuurtje simpeler over, en dat heeft wel iets, vind ik. In plaats van een helm krijgt hij ook een petje. Het figuurtje ga ik gebruiken voor een dio/vignette. (maar die blijft nog ff geheim)
Afbeelding
Afbeelding

Floris (die hard aan het werk is)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Ziet er al leuk uit

FlorisOV schreef:
terwijl er maar voor ieder figuurtje 2 beentjes zijn.

hmm dat is raar, 2 benen voor 1 figuur.

Toch nog wat commentaar, haal je mes eens lang de onderkant van de etensbak (?), daar kan nog wel wat meer van af. En misschien is het beter om het op te vullen met putty dan met lijm. Ik raad je dan om 'plastic putty' van vallejo te gebruiken, want het werkt goed om gaten op te vullen. Je moet een gat vullen met putty, en dan meteen je vinger/doekje/oorschoonmaakding er over heen halen, dan krijg je een mooi resultaat. Hiermee kan je de gaten opvullen tussen de twee delen van de broek bijvoorbeeld, maar ook tussen de schouders

gr,
jurjenh

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 17:28 pm
Berichten: 674
jurjen schreef:
FlorisOV schreef:
terwijl er maar voor ieder figuurtje 2 beentjes zijn.

hmm dat is raar, 2 benen voor 1 figuur.


In de bouwtekeningen stond dat een figuur 3 benen had, maar dat waren er 2 :P

Bedankt verder voor de tips, zelf was ik al van plan om alle kiertjes op te vullen.

Floris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Hey Floris dit ziet er al leuk uit en ik ben erg benieuwd naar de figuren!

Alleen op de 2e foto zie iets glinsteren ik denk dat het lijm is maar het kan natuurlijk ook aan de foto liggen. Maar als het lijm is doe er voorzichtig mee want met het verven zie je het zeker terug.

Succes verder Floris.
Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Hoi Floris,

Ik zag op deze foto een klein foutje;
Afbeelding

Namelijk de veldfles: deze hing met een leren riempje aan de broodtas, maar bij jou hangt ie scheef en zit hij te hoog. Maakt niet erg veel uit, maar als je het realisich wilt houden hoef je maar een kleine correctie te doen. Of stond er gewoon hele harde wind die dag dat die duitser buiten stond? :P

En nog even een tip: Armpjes in posities als deze (ze de foto hieronder) kun je beter apart schilderen, want nu maakt de hand contact met de heup en kan het gebeuren dat je tijdens het schilderen een beetje huidskleur op het uniform morst...
Afbeelding

En de K98 amunitiontasche zitten wel erg krom op dit model (zie foto hieronder), ik weet dat Dragon ze zo maakt maar ze moeten in het echt wat rechter. Een goede truc daarvoor is om ze van elkaar los te snijden en ze dan op de riem te plakken. Dan kun je ze goed positioneren. :)
Afbeelding

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt! :D

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 22:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 17:28 pm
Berichten: 674
Hoi iedereen,

Eerst: iedereen bedankt voor de reacties!
Gewerkt aan een figuurtje, ook met de tips van Pelle de munitie tasjes anders gemaakt, veldfles zit nog het zelfde. :wink:
Afbeelding
Basis laagje voor het kraagje.
Afbeelding
Achterkant. Uit de tips kon ik opmaken dat het geschilderde deel een broodzakje was? Weten we da ook weer. :brouw:

Voordat ik het vergeet: dit figuurtje wil ik voor een dio erg smerig maken, door modder en zand over zijn uniform te ''strooien'' Ook een sigaartje of pijp in zijn mond of hand. :roll:

Floris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement