Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2011 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Ha die brouwers ,,,

Ik had nog een opdrachtje liggen voor iemand wat me was ontschoten , een mini diorama van de gemini 12 mission ,,, de laatste generale repetite vlucht voor de bemande apollo vluchten ... naar de maan , het was de langst durende vlucht en ik denk meest complexe .. een ruimtewandeling voor buzz aldrin die ook voor het eerst een raketstoel uitteste .. en dan nog een koppeling maken maken een agena doel raket ...

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

voor meer info deze link ... http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemini_12

Wat betreft het model gebruikte ik voor de capsule als basis de 1/48 schaal revell duo kit met een mercury en gemini capsule ..

Afbeelding

Toch wel een moeilijker model om dat het klein is en bv de conische schacht van de capsule bestaat drie delen ..
en zeer veel kleine delen .. het in elkaar zetten en spuiten was na drie dagen klaar .. maar nog niet geheel ...
verder had ik nog een mini gemini astronaut liggen het was kapot en had het eens gekocht voor een eurie ,,, een nieuw paint laag erop en hij is als nieuw ...
verder heb ik nog 2 1/48 upgrade setjes gekocht van realspace ...

de eerste voor de capsule ..

hier het doosje met inhoud ...

Afbeelding Afbeelding

en dan heb je nog de Agena doel raket 1/48 een modelletje op zich ... maar die is nog niet klaar , maar hier het doosje met inhoud ...

Afbeelding Afbeelding

als base had ik bij deze ook twee driehoek afval stukjes hout tegen elkaar gelijmt en afgewerkt met chrome bol voetjes en een gemini pin logo ... de totale lengte zal 25 cm worden en 7 cm breed

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tot zover ....

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Laatst bijgewerkt door bubblegum op ma 17 jan, 2011 23:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2011 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Hee Bubble,
Leuk model, een zeer goede en vakkundig uitgevoerde klus. Maar je genoemde feiten kloppen voor geen kant. De AMU die zou worden uitgetest met Gemini 9A, Cernan en Stafford's tocht werd door oververhitting van Cernan tijdens de ruimtewandeling afgeblazen. Lovell en Aldrin hadden mede daardoor géén AMU mee aan boord, alhoewel Buzz er wel mee heeft geoefend tijdens de training. Aldrin heeft wel een drietal lange ruimtewandelingen gemaakt waar hij zich terdege op had voorbereid naar aanleiding van het gebeuren rondom Cernan's mislukte uitstapje. Hij was de eerste die gebruik maakte van het mede door hem ontwikkelde natural buoyancy lab, een groot zwembad waarin de handelingen getest konden worden, zoals nu standaard is geworden. (let wel: Cernans EVA was pas de tweede keer dat de VS een ruimtewandeling liet maken en men wist nog niks van de moeilijkheden die er bij kwamen kijken.)

De langste ruimtevlucht was het zeer zeker niet. Die stond wel op naam van Jim Lovell maar dat was Gemini 7 die hij met Frank Borman uitvoerde. Daarmee was hij veertien dagen in de ruimte. Lovell was na GT-12 de meest bereisde man ter wereld. GT-12 werd op 11 november 1966 gelanceerd en de splashdown was op 15 november.

De AMU ruimtebrommer werd later nog eens in Skylab indoors uitgeprobeerd maar het was Bruce McCandless die pas in februari 1984 de opvolger ervan, de MMU, in de ruimte uittestte.

(Voor ruimtevaartfeiten kan je beter de Engelse Wikipedia gebruiken (of NASA zelf) dan de Nederlandse, die staat barstensvol met fouten.)

Groeten,
PK

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2011 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje voor de toelichting weer Paper Kosmonaut , dat van aldrin kwam ik laats ook achter ... maar altijd handig je toelichting ...

Maar hij is af ,,, leuk model met upgrades om te bouwen ,,, wel een friemelwerkje deze schaal , maar ik vind um geslaagt ...

totale kosten dit projeckt kit met upgrade kit,s en op base en matriaal euro 125 ,-

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

dit vind ik de mooiste shotopname

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover ..... einde projeckt ....

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2011 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Mooi setje geworden! Jammer van het licht, kan je morgen nog een paar met daglicht tonen? Ik ben benieuwd naar de finish van de Agena.
En ach, wat is klein? jij bent gewend het groot(s) aan te pakken.
Ook leuk om de prijs eens te weten. Nu is dat vast de kostprijs, daar gooi je natuurlijk nog een goed werkloon bovenop hoop ik. (-;

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2011 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje ,,, Paper Kosmonaut ,, ik wil nog eens de 1/24 versie doen , en over een paar maanden de 1/12 gemini kit ,,, maar die kost meer ... en met werkloon dat heb ik niet , mag ik niet eens :? ik hoop meestal de kosten terug te krijgen ..
en trouwens hier in nederland koop men dit niet eens ... als je dit op bv marktplaats zet bieden ze er euro 10 voor terwijl er staat matriaal kosten euro 125 ,- ,

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement