Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
dankje luitjes ,,,

ja klopt hobbes ,,, maar de clear coat zat er toen net vers er :wink: op .. het is nu al matter ..

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 nov, 2010 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Wow, echt een mooi model. Zo zie je maar dat een simpel model ook erg mooi kan worden :)
Heb je deze ook via ebay ergens gekocht?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 nov, 2010 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje Mental-Marco ,, je kunt ze hier bestellen .... http://www.picturetrail.com/sfx/album/l ... heremodels :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 nov, 2010 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
De opgegeven link werkt niet. Krijg een "filename error" :?
Maybe hoort ernog iets bij :?:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 nov, 2010 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
foutje van mij ,,, stond er niet goed op ... hier is ie ...

http://www.picturetrail.com/sfx/album/l ... heremodels

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 nov, 2010 1:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Hee Bubble, mooi strak dingetje!
Dat van die glanslak was ook mijn vraag. Ik had 'm mat afgewerkt. Dat komt bij mij veel realistischer over. Nu lijkt ie een beetje op die vliegtuigmodellen die je vroeger wel bij reisbureaus zag staan. Volgens mij zou de X33 met een isolatiedeken zijn afgedekt zoals de shuttle. En een beetje vuil worden na een vluchtje of twee.


@Woods, was 't niet zo dat één van de hoofdpunten van de Venture Star (en de kleine zus) was dat het allemaal innovatieve technieken moest herbergen? En dat toen het probleem met de composiettank de kop op stak men het dacht te kunnen ondervangen door er een aluminium (dan wel conventionele) en tevens lichtere tank van te maken. En dat dat vervolgens weer werd afgeblazen omdat het niet innovatief genoeg was?
En wat ik me altijd bij deze bak heb afgevraagd: Waar konden ze naar buiten kijken? Er is bovendien toch geen enkele piloot die een vliegtuig wil besturen waarin je niet kan zien waar die verdraaide landingsbaan ligt?
overigens blijft het eeuwig zonde dat al die andere innovaties nooit verder zijn beproefd. Die Aerospike is nog altijd een veel rendabeler motor. Maar goed, misschien waren ook de productie en onderhoudskosten van deze machines stukken hoger dan wat NASA kan ophoesten.

Het blijft jammer dat er geen 1 op 1 vliegend model van is gemaakt uiteindelijk. De hele infrastructuur en het frame waren er al.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 nov, 2010 9:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
hij is mat ,, deze foto was net na de final clear coat laag ... en je die isolatie .. weet je zeker dat ie er was ,,, volgens mij was het net zo,n boddy als de enterprise shuttle een mock up met fake tegels , maar kunne we nog eens doen ... deze was niet voor mij .. :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 nov, 2010 10:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Ik denk dat NASA niet weer alleen een testvliegtuig zou bouwen zoals de Enterprise dat was. (Overigens is de Enterprise ook geen mock-up, want mock-ups kunnen niet vliegen.) Oorspronkelijk was het plan immers ook de Enterprise ruimtewaardig te maken alleen kostte dat meer geld dan het ombouwen van OV-099 tot wat de Challenger zou worden. De X-33 zou naar alle waarschijnlijkheid echt de ruimte in zijn gegaan. de aerodynamische tests weren al door diverse schaalmodellen verricht.
Alle bekende afbeeldingen van de X-33 en Venture star waren computer gegenereerd, en zo midden jaren 90 was dat state of the art. alleen nog wat grof hier en daar in de structuur. Die komt in dit model niet erg gestroomlijnd over. Veel richeltjes waarlangs gemakkelijk wrijving kan ontstaan tijdens de terugkeer. Mijn vermoeden is dat de X-33 een iets verfijnder uiterlijk zou hebben gekregen in werkelijkheid. Maar zeker geen fake tegels. Het uiterlijk van deze resin kit is gebaseerd op die CGI plaatjes, denk ik. Maar dat is alleen maar wat ik er van denk te weten hoor. Zet je er ook nog een foto op van de gedroogde matte laag? Ben benieuwd hoe dat oogt, want het is een mooi model, vooral van vorm. Ik vind die massieve wigvorm een imposante verschijning. Ik was ook erg teleurgesteld dat NASA er mee ophield.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 nov, 2010 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
Paper Kosmonaut schreef:
@Woods, was 't niet zo dat één van de hoofdpunten van de Venture Star (en de kleine zus) was dat het allemaal innovatieve technieken moest herbergen? En dat toen het probleem met de composiettank de kop op stak men het dacht te kunnen ondervangen door er een aluminium (dan wel conventionele) en tevens lichtere tank van te maken. En dat dat vervolgens weer werd afgeblazen omdat het niet innovatief genoeg was?
En wat ik me altijd bij deze bak heb afgevraagd: Waar konden ze naar buiten kijken? Er is bovendien toch geen enkele piloot die een vliegtuig wil besturen waarin je niet kan zien waar die verdraaide landingsbaan ligt?
overigens blijft het eeuwig zonde dat al die andere innovaties nooit verder zijn beproefd. Die Aerospike is nog altijd een veel rendabeler motor. Maar goed, misschien waren ook de productie en onderhoudskosten van deze machines stukken hoger dan wat NASA kan ophoesten.

Het blijft jammer dat er geen 1 op 1 vliegend model van is gemaakt uiteindelijk. De hele infrastructuur en het frame waren er al.


Dat Venture Star allemaal innovatieve technieken opleverde was een bijkomend voordeel, dat in een later stadium door NASA werd gehanteerd om het project in leven te houden. Politiek Amerika wilde het project vanwege de budgetoverschrijdingen al veel eerder de nek omdraaien. Daarom ook wilde NASA op een conventionele (en ZWAARDERE) aluminiumtank overstappen, toen de composiettank faalde tijdens een test. In de architectuurfase bij aanvang van het project was oorspronkelijk een aluminiumtank voorzien. De overstap naar een composiettank is gemaakt toen bleek dat met aluminiumtank de beoogde vrachtcapaciteit niet gehaald kon worden. Na het falen van de composiettank werd de alu tank als optie weer tevoorschijn gehaald. Toen bleek dat de politieke steun voor VentureStar tanende was, heeft NASA de eer aan zichzelf gehouden en het project de nek omgedraaid. Geen politieke steun = geen geld. Zonder geld valt er niets te ontwikkelen. En bovendien was de reputatie van het hele project in politieke kringen al ernstig aangetast door de voortdurende vertragingen en budget overschrijdingen. De gefaalde composiettank was de spreekwoordelijke druppel.

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 nov, 2010 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Bedankt voor de link :)
Maar nog best aan de prijzige kant helaas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement