Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 6:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 aug, 2010 20:47 pm
Berichten: 5
Dit wordt mijn eerste model (afgezien van een mini-kit die niet in elkaar paste). Ik ben vandaag door mijn broer Siebe overtuigd, dat ik het ook eens moest proberen, dus ik ging mee naar de modelbouwzaak en kocht daar een uil.

De doos:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=192927098&key=RFSWS7OJ
Afbeelding
Dit moet het worden:
Afbeelding

De onderdelen, het zijn er niet echt veel en ze zijn best wel groot, maar dit is dan ook mijn eerste set:
Afbeelding


Stap 1 was het in elkaar zetten van de kop, de naden vallen nogal op, maar dat ga ik nog wat beter maken:
Afbeelding
Afbeelding

Stap 2 was één van de poten. De stukjes pasten niet goed in elkaar en ze waren een beetje gebogen, dus ik heb wat moeten vijlen en ze iets teruggebogen vast moeten lijmen, maar het is gelukt en ik ben er best tevreden mee:
Afbeelding

Tips zijn welkom
Floriske

_________________
Floriske


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
welke winkel kan jij binnen lopen en een Sanyo Gunze Steenuil doos kopen :?: :?:

Een tip: maak een account aan bij het modelbrouw album en zet je foto's daar neer om ze hier te laten zien.
Wat je nu doet gaat niet werken.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik ben ook wel benieuwd waar je deze bouwdoos hebt gekocht, ik zou namelijk graag eens de ijsvogel uit die reeks willen bouwen.

Wat Bert al zegt, maak even een account aan bij het Modelbrouwers album dat te vinden is op deze site, en link de foto's direct door naar het bouwverslagje middels [img] URL van je foto [/img]

Succes, ben erg benieuwd hoe het schilderwerk je afgaat!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 19:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 aug, 2010 20:47 pm
Berichten: 5
Ik heb deze doos bij Wapstad gekocht, maar dit was de enige die ze hadden jammer genoeg :( .
Over de foto's, ik zal het proberen. Ik had het nu met mijnalbum.nl gedaan, maar de plaatjes deden het niet.
Ik hoop ook dat het schilderen goed gaat. Ik ga eerst op iets anders oefenen.

_________________
Floriske


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
TheFlyingDutchman schreef:
Ik ben ook wel benieuwd waar je deze bouwdoos hebt gekocht, ik zou namelijk graag eens de ijsvogel uit die reeks willen bouwen.


Van Airfix staat er een op Ebay, van Gunze heb ik nog nooit een Ijsvogel gezien.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 10:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 aug, 2010 20:47 pm
Berichten: 5
Ik ben inmiddels bij stap 4 aangekomen: de klauwen. Van de vier nagels, die allevier uit twee helften bestaan, kon ik er drie gewoon in elkaar klikken, door twee puntjes aan de ene helft en twee gaatjes aan de andere helft. De vierde paste niet, dus ik moest er een van de puntjes af vijlen.
Bij dit bericht kan ik helaas geen plaatjes doen, die zet ik hopelijk in de volgende, want als ik probeer Foto's in mijn brouwalbum te krijgen, moet ik eerst een tijdje wachten en dan kan hij de pagina niet openen.
Als ik ga verven, wil ik eerst oefenen op iets anders met een textuur, maar er zitten geen reserve-onderdelen bij. Moet ik dan gewoon een goedkope set kopen om op te oefenen, of heeft iemand een ander idee? Ik ben namelijk blut, dus dan moet ik best lang wachten voor ik kan verven.

_________________
Floriske


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Wat ik zou doen in jouw geval is gewoon dat ding netjes in elkaar zetten zonder te verven.
Echt gewoon echt basis modelbouwen, zorgen dat hij goed aan elkaar zit, proberen de naden wat glad te maken en weg te werken.
Meer niet. daarna netjes weg zetten. Pas later als je meer materiaal hebt dan kun je de steenuil alsnog schilderen, voor een beginnend bouwer heeft dat nog geen haast.
Ik heb zelf ook zo'n doos in de kast liggen maar "durf" er nog niet aan te beginnen want het is een lastig schilder project.

Heb je daarna nog zin in modelbouw dan moet je simpel beginnen.
Het liefst matchbox kitjes van € 5.00 of zoiets simpel spul wat je eerst netjes in elkaar lijmt en dan gaat bekijken of je en hoe je het wilt schilderen.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Dit is de doos.

Afbeelding

Op zicht werkt het wel alleen zou hij nog een eigenschapje verder moeten kijken voor de link :wink:
Een brouwersalbum vindt ik persoonlijk ook wel fijn werken.

Succes hiermee !

(voor een mod : als de links van http: //www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=192927098&key=RFSWS7OJ
naar http: //www.mijnalbum.nl/Foto-RFSWS7OJ.jpg aangepast kunnen worden zijn ze in zijn post ook zichtbaar !)


Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2010 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 aug, 2010 20:47 pm
Berichten: 5
Het uploden in mijn brouwalbum werkt nog steeds niet. Ik heb met voorbeeld nog even gekeken of de plaatjes van mijnalbum.nl het nu wel doen, dat is zo, maar ze zijn veel te groot dus ik hou het maar weer bij links, net als in mijn eerste post.

Dit zijn de nageltjes, nadat ik ze in elkaar geklikt/gelijmd heb:
Afbeelding

De nageltjes zitten er nu aan
Afbeelding

Het enige probleem is dat de poten totaal niet aan elkaar passen, de nagels zitten elkaar in de weg:
Afbeelding

Ik ga de middelste nagels losmaken en een beetje draaien. Dan hoef ik de poten maar een beetje te vijlen en blijft er een naad over die wel op te vullen is.

_________________
Floriske


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2010 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Leuk! Dat is eens wat anders!

En ik zie ze wel eens liggen in het buitenland al die Gunze vogeltjes..

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement