Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2010 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Ha brouwers ,,,

Nu de twee andere projeckten klaar zijn en wacht op spullen voor een oorlogs diorama ,, start ik met dit projeckt ..
een museum vroeg me een oud studiomodel van nasa ( vrij kostbaar ongeveer $ 5000 dollar in deze staat en opgeknapt + _ $ 12000 dollar ) te renoveren ....

Afbeelding Afbeelding
Ik kreeg um vorige week binnen ,, en en was er wel behoorlijk aan toe , veel lak beschadigen breuken en ijzer delen die opnieuw gesoldeert moet worden en nieuwe plexyglas delen die moet worden aangebracht ....
Ik moet de verf erafhalen ... en opnieuw spuiten .... meschien heeft iemad een tip om deze zeer oude verflaag laag het beste eraf te kunnen halen zonder dat het plexyglas meer te beschadigen ....

Sommige zullen niet weten wat skylab is ,,, maar dat is een amerikaans ruimtestation dat na het apollo tijdperk in gebruik is genomen voor langdurige ruimtevluchten ... men had nog veel restanten aan onderdelen van de saturn v raket over .
In een van de trap segmenten heeft men gewoon een ruimtstation gebouwd waar normaal eigenlijk brandstof moest zitten voor de voorstuwing van de derde trap ....
Er zijn 4 missie,s naar skylab geweest .... als men er meer van wilt lezen kan men hier doen op wiki

http://nl.wikipedia.org/wiki/Skylab

Afbeelding Afbeelding

Als hij klaar is moet ie er zo komen uit te zien ....

Afbeelding

Tot zover ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Laatst bijgewerkt door bubblegum op di 08 maart, 2011 16:44 pm, in totaal 29 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2010 15:31 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Dat gaat weer een hele mooie worden! Kun je het plexiglas niet gewoon vernieuwen? Voor Lexan betaal je tegenwoordig ook niet meer zo heel veel.

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2010 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
Laat Wikipedia, en dan met name de Nederlandse, nou niet de meest geweldige bron voor info over Skylab zijn..... Maar dat even terzijde. Een jaar of twee geleden heb ik in de Aviodrome een avondlezing verzorgt over Skylab. Ik heb dus de nodige achtergrond informatie. Vandaar ook, Bubble, dat ik een paar correcties op je verhaal over Skylab wil geven:

- Skylab is niet gebouwd omdat men toevallig onderdelen van de Saturnus V maanraket over had. Skylab is het directe voortvloeisel van het Apollo Applications Program. De VS realiseerde zich dat ze meer met de investeringen in Apollo moesten doen dan alleen maar een paar astronauten op de maan laten rondlopen. Er werd dus gezocht naar een toepassing van Apollo technieken die een veel hogere toegevoegde waarde zou hebben. Een ruimtestation was het antwoord, en dit werd Skylab. De Sovjets (of meer populair: de Russen) hadden de maan race verloren en richtten zich vervolgens eveneens op ruimtestations. Hun ruimtestation Saljoet 1 was het eerste bemande ruimtestation. Skylab kwam daarna, hoewel Skylab als idee al lang voor Saljoet 1 bestond.
- De ombouw van een derde trap van de Saturnus V maanraket tot een ruimtestation was ook niet zomaar gerealiseerd. Uiteindelijk is van de betreffende S-IVB (de technische benaming van deze trap) maar 40% aan onderdelen gebruikt voor het station, en dan ook nog allemaal zwaar aangepast. De overige 60% was nieuwbouw. Achteraf gezien moesten de ingenieurs toegeven dat ze even snel waren klaar geweest als het hele zaakje van scratch af aan was ontworpen. Maar ja, men moest en zou zo nodig een S-IVB gebruiken, stomweg omdat die al onderdeel van de Saturnus V was.
- Er zijn geen vier missies naar Skylab geweest, maar drie. Dit is een vergissing die door veel mensen wordt gemaakt. De missie Skylab-1 is de lancering van het ruimtestation zelf. Maar het station werd onbemand gelanceerd. Skylab-2 was de eerste bemande missie naar Skylab. Deze missie duurde 28 dagen en had als primaire taak de schade te repareren die was ontstaan tijdens de lancering van Skylab. Skylab-3 was de tweede bemande missie (duur: 59 dagen). Skylab-4 was de derde en laatste bemande missie naar Skylab. De bemanning keerde na 84 dagen terug. Op 11 juli 1979 keerde Skylab zelf terug in de atmosfeer en werd verwoest. Brokstukken van Skylab vielen neer op Australie.

Tot zover.


bubblegum schreef:
Ha brouwers ,,,

Nu de twee andere projeckten klaar zijn en wacht op spullen voor een oorlogs diorama ,, start ik met dit projeckt ..
een museum vroeg me een oud studiomodel van nasa ( vrij kostbaar ongeveer $ 5000 dollar in deze staat en opgeknapt + _ $ 12000 dollar ) te renoveren ....
<snip>
Sommige zullen niet weten wat skylab is ,,, maar dat is een amerikaans ruimtestation dat na het apollo tijdperk in gebruik is genomen voor langdurige ruimtevluchten ... men had nog veel restanten aan onderdelen van de saturn v raket over .
In een van de trap segmenten heeft men gewoon een ruimtstation gebouwd waar normaal eigenlijk brandstof moest zitten voor de voorstuwing van de derde trap ....
Er zijn 4 missie,s naar skylab geweest .... als men er meer van wilt lezen kan men hier doen op wiki

http://nl.wikipedia.org/wiki/Skylab

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2010 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje woods170 ,,, voor de uitgebreide toelichting op mooi stukje geschiedenis .... :wink:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2010 13:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Hallo brouwers ,,,

Nu ik met de anderen modellen lekker opschiet ,,,ben ik nu verder gegaan met het skylab model .... ik ben begonnen met de sectie docking module en de opstaande construktie voor de vier uitklapbare zonnepanels .....
Ik ben toch een paar uurtjes bezig geweeste om het voorzichting te demonteren .... jammer genoeg kwam er ook flink rotte plekken te voorschijn :? qua roest , zelfs diepe roest ....
Ik probeer nu alles eerst eens goed schoon en verfvrij /blank te maken .... in de construktie van stangentjes die gesoldeert zijn zitten flink wat breuken ,,, die opnieuw gesoldeert moet worden ....

we gaan het gewoon eens proberen ....

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover ...............

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 10:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Gisteren flink druk geweest ,,,, vele delen gedemonteerd ,,,, het onderdeel op de eerste drie foto, s ( de construktie voor de grote zonnepanelen ... kan niet geheel uit elkaar ,,, dit wordt een moeilijke cleaning ,,, alles goed schuuren tot op de bone .
Daarna heb ik de docking module geheel gestript ,,, alle stangetjes ,,, details , trapjes eraf gehaalt ... .
toen even een testje ,of ik over de oude verf heen kon spuiten ,,, maar niet dus :? het ging gelijk bruisen ,,, dus alle verf moet eraf ... zotezien is ie al eens gerepareerd ,, er lagen 6 verflagen op .. in volgorde primer wit , zwart en opnieuw deze volgorde .. ik heb een mix gemaakt in een emmer voor het los weken van de oude verf ... na 3 uurtjes waren de grote delen zo goed als schoon , daarna moesten de kiertjes ,,,
Toen de gaatjes op nieuw uitboren opnieuw vullen met filler en dat laten drogen en later schuuren ... en dan kan de eerste primer erop .... de onderdelen verschuif ik later een aantal millimeters .
de draadconstruktie om de docking module heen zoals op de laatste foto,s moet ook helemaal schoon gemaakt worden ...

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Afbeelding

Tot zover ....

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 16:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Leuk project! Is het model helemaal uit metaal en plexiglas opgebouwd?

en uit welk museum komt dit model?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 apr, 2010 18:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam
Leuk om te mogen doen!

Maar hoe ga je alle teksten weer maken? Decal papier?

Groeten,

Jesse

_________________
Nu op de brouwtafel:

- Mijn "Brouw-kast" - - - Binnenkort foto's!

- Republic P-47 Thunderbolt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 15:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Eej Bubble, je hebt je weer een flink model op de hals gehaald zeg! Succes ermee!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 apr, 2010 10:43 am
Berichten: 30
Woonplaats: Tiel
heel veel succes met dit mooie project
groetjes Elvira

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement