Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 feb, 2011 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
He Co ...

Dat kende ik nog niet ,, mooi maar zeer duur !! zo,n klein flesje was even schrikken zag ik ...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ALSA-Mir ... veQ5fTools


De toepassing die ik laat doen is wat goedkoper dan ... ,,, maar er is dan een gehele huls on het onderdeel heen ,,

maar die astronaut,jes kun je kopen op ebay ,,,


http://cgi.ebay.com/Resin-Model-KIT-1-1 ... 4cefc5e55d

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 feb, 2011 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou luitjes ,,,

De de toolcarrier met canvas holder is terug ,,,, de man heeft weer vak werk geleverd ,,, !!!!!!!!!!

nu verder met de details erop en dan het diorama afmaken ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

in de tussentijd ,,, toch met een experiment bezig om de apollo astronaut toch eens anders te doen ... dus ik probeer het een op de manier dat de astronaut de dress suit room verlaat ...

zoals op deze foto,,

Afbeelding


meer werk maar eens wat anders ...

Tot zover ....

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 feb, 2011 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Ik ben begonnen met standaart het figuur inelkaar te zetten in een pose ,,, en toen begonnen met de headset microfoon wat zit weggemoffeld in een mutsje ...
Ik heb uit twee milescuule resin delen ze uit geschuurt en de toen met 0,5 mm plastick draad en 1mm draad de mic gmaakt ..
het is bijna niet meer te houden onder het schuuren .. :?
Morgen een laagje putty over het hoofdje heen leggen en afslijpen in een mutsje ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Vandaag verder gegaan met het mutsje ,,, eerst een flink drup filler op het hoofd laten drogen en voorzichtig schuuren en in modelmaken ... en daarna glad afwerken ... als er later primer op komt en het bijna is opgedroogt even een stofdoek strucktuur erin drukken en later geheel afschilderen in wit zwart ....

Morgen verder met de rug van de astronaut , een klitterband overlapping eruit schuuren en dan verder met het portable life
support unit , een soort koffer waar ik geloof zuurstof en stroom en druk systeem in zit ... ik moet het met een aantal foto,s doen, tekeningen vond ik niet ...


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding

Tot zover ........................

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 9:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
bubblegum schreef:
...en dan verder met het portable life
support unit , een soort koffer waar ik geloof zuurstof en stroom en druk systeem in zit ... ik moet het met een aantal foto,s doen, tekeningen vond ik niet ...

Afbeelding


Kleine correctie Bubble. De koffers die de Apollo astronauten meedroegen tijdens de 'walk-out' zijn geen portable life support units. Het zijn POV's: Portable Oxygen Ventilator.
Deze koffers werden gebruikt om zuurstof door het ruimtepak te circuleren als de astronaut nog op Aarde was en niet was aangesloten op een vast life support system. In de praktijk hield dat in dat de POV's voornamelijk gebruikt werden tijdens de korte trip van het astronauten verblijf naar het lanceerplatform.
De POV leverde zuurstof vanuit een kleine fles met vloeibare zuurstof. Een warmtewisselaar in de POV zette de vloeibare zuurstof om in gas-vorm. In deze gas-vorm was de zuurstof vrij van vocht en zeer koel, rond het vriespunt van water. Dat was nodig ook, want op deze manier werd de astronaut tijdens de 'walk-out' gekoeld. De standaard waterkoeling van het ruimtepak is niet beschikbaar tijdens de walk-out.

Gebruik van de POV was als volgt:
- De astronaut trekt in het astronautenverblijf zijn A7L ruimtepak (EMU - Extravehicle Mobility Unit) aan, geassisteerd door technici van ILC Dover. Handschoenen en helm worden nog niet aangetrokken.
- De astronaut gaat zitten in een comfortabele ligstoel en wordt met twee slangen aangesloten op de checkout equipment van de EMU.
- De handschoenen en drukhelm (bubble helmet) worden aangetrokken. De EMU is nu luchtdicht en de astronaut krijgt zuurstof via de checkout equipment.
- Een druktest wordt nu uitgevoerd, om te controleren dat de EMU niet lekt.
- Via een tweede set connectoren wordt de POV aangesloten en de levering van zuurstof vanuit de POV wordt op gang gebracht.
- De astronaut wordt losgekoppeld van de checkout equipment. Voor zuurstof is hij nu volledig afhankelijk van de POV.
- Astronaut loopt met zijn collega's naar de bus die hem naar het lanceerplatform brengt. Daarbij draagt hij de POV aan een handgreep, gelijk een koffer.
- Aangekomen in de white-room (lanceerplatform) zet de astronaut de POV rechts van het toegangluik van de Apollo capsule.
- De astronaut klimt in de Apollo capsule en gaat op zijn bank liggen.
- Een technicus sluit de vrije connectoren van het ruimtepak aan op het life support system van de Apollo capsule en activeert de zuurstofvoorziening vanuit de Apollo capsule.
- Diezelfde technicus de-activeert de POV en koppelt deze los van de EMU.
- De POV wordt aan de kant gezet en meegenomen door de technici zodra deze het lanceerplatform ontruimen, voorafgaand aan de lancering.

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dankje woods170 voor je extra toelichting ,,, :wink: altijd handig ....

nou vandaag bezig geweest dus met de POV: Portable Oxygen Ventilator.
een blokje gemaakt uit styreen en schuuren maar, toen gedeeltelijk details erop gemaakt ,,, toen de slangen met messing verloop stukjes ,,
Nu nog de slangen bekleden en later in kleur brengen .....

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Tot zover .....

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 feb, 2011 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
De vorderingen gaan verder ,,, na het vele schuuren wam de primer laag erop toen weer schuuren ,, toen de witte laag in aantal keer dun ... toen de eerste wash laag , dit moet als laatste nog een keer ..
er zit een extra riempje op de borst .
toen de handschoen ringen geschildert ,, toem de handschoen in rubber zwart .. ( met nog een gespje op)
daarna het gezichtje ,, en als laatste het hoofdmutsje en de mic ,, als laatste de zwembadslippers ... :wink:

morgen verder met de rug details en dan met de helm ... en ik noem um Mr swigert ...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Tot zover ................

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Vandaag het het helmpje met ring en nek kussen afgemaakt ...

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

:wink:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Vandaag de helm inelkaar gezet en afgewerkt ,,, toen verder met details aanbrengen op de astronaut ,, zoals rug gedeelte ..
het Portable Oxygen Ventilator is de deur uit voor een laagje zilver en morgen ga ik met de slangen verder ....en een klein horloge ... en ect ect ect

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

tot zover ,, brouw ze :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2011 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Alan bean,s diorama is klaar na menig uurtjes werk , kon ie op de foto ,, als laatste een doekje uit styreen gesneden wat primer iets dikker erop en daarna zijn techniek gebruikt ,, even de moonboot erin gedruk zoals ie dat ook bij zijn schilderijen doet ... in de tool carrier is een zakje gekomen ,, ( collect bag ) en in zijn hand een milescuul pallet sraaper , als laatste puntjes op de I gezet ...

Maandag gaat ie naar houston Texas .... :?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Tot zover ,,, alan,s dio :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement