Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2009 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
Arend schreef:
Leuk projekt!
Al maak ik me wel wat zorgen over de gebruikte slangen bij genoemde drukken.
Kunnen die slangen de druk aan? En dan niet op gevoel maar volgens de specificaties?
Over het vastslaan, en het voorkomen ervan, werd op een ander forum al eerder geschreven:
http://www.airbrushforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=171


Nieuwe link naar het bovenstaande topic is http://www.airbrushforum.nl/forum/viewt ... ?f=4&t=171

Je compressor wil inderdaad niet meer aan omdat je geen ontlastventiel hebt. Deze moet je kopen voor de drukschakelaar die je hebt. En dan heb je ook een terugslagklep nodig, omdat je tank anders via je ventiel leegloopt.

_________________
Bugatti Portal :: Bugatti Register ::


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2009 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Je hebt een stukje geelgroene draad gebruikt voor een verbinding waar stroom door gaat, als schakeldraad dus. Dit werkt perfect, maar een geelgroene draad is voor aarding, en mag slechts voor aardingstoepassingen gebruikt worden (Ik neem aan dat een koelkast motor op 230 Volt werkt) :!: Ik zou dus als ik jou was een andere kleur draad pakken, want je kunt wel eens problemen krijgen met de verzekering als er brand of een ongeluk gebeurt :!: (de enige kleuren die vastsstaan zijn blauw voor de N (nul) en geelgroen voor de PE (aarding)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 nov, 2011 0:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 06 nov, 2011 1:17 am
Berichten: 2
Ideale dingen die koelkast compressoren hiervoor, stil en ook een redelijke lucht opbrengst. Met een oude LPG tank ( 15.- op de autosloop incl overdruk beveiliging).
Plaats er wel een olie afscheider tussen als je wilt airbruschen of stralen.

Wat je als tank ook gebruikt zorg voor een overdruk beveiliging, heel lief had mijn moeder er een gekocht op de vlooienmarkt, werkte super, tot ik 'm vergat uit te zetten en het hele ding met een mega knal explodeerde na 2 uur pompen oid. relatief weinig schade gelukkig omdat ik net even in een andere ruimte was. De tank was gemaakt van een CV drukvat die explodeerde.

Maar terzijde deze pompen zijn ook zeer geschikt om vacuüm te zuigen tot wel 98,5 % bij een goede.

In mijn werk als goudsmid maak ik erg veel gebruik van perslucht, vacuüm, zuurstof generators, Waterstofgas/zuurstofgas generators etc. ( solderen op waterstofgas 3200 C.)
Veiligheid is altijd nr 1 op gebied van gassen en hoge / lage druk toestellen.
Gastanks altijd vastzetten zodat ze niet kunnen omvallen en let op de datum van gasslangen NOOIT ouder dan 1 jaar anders keert de verzekering niets uit.

Groet Ruud


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement