Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 nov, 2007 15:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 12:31 pm
Berichten: 15
heeey vargen

ik ben nog nie begonen met die model tis nu ook te koud buiten om te spuiten maar weet ook nog nie persies hoe ik dit ga doen en zo op die web van die andere model krijg ik het denk ik ook niet :P tenzij iemand hiero mee wilt helpen met bouwen :P had wel eve wat foto s gemaakt

van paar modelen http://www.mijnalbum.nl/Album=RWKF46F4 sorie vooooor het slllechte kwalitijd foto s :P

op utube staan er ook een paar geweldige modelen die andere gebouwt heben dat is echt niet normaal meer zo mooi

en inderdaad waar ga je zo n model nu neer zetten hahaha maar das latere zorg :)

groetje s


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2008 9:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 jan, 2008 9:22 am
Berichten: 59
Ik heb dat zelfde grote model van polar lights ook aangeschaft, maar ik wilde nog een stapje verder gaan en ook de cargobay, de recreatieruimte etc maken, en figuurtjes binnen zetten :D
Dus ik ben een beetje aan het zwerven gegaan op internet, om te zoeken naar adressen waar ik nog extra spul en info over dit model kon vinden en ik heb nog al wat gevonden.
Hier een paar links die je misschien ook nog van pas komen:

Referentie fotos van het NCC 1701 studiomodel vind je hier

het model zo nauwkeurig mogelijk gelijk te maken aan het model dat voor de films is gebruikt

after sales extra's zoals een gedetaileerde hangar bay

1:350 kunststof figuurtjes die redelijk aan te passen zijn

nog een paar tips:
Scan de decals en print zelf met die scan nieuwe, want de originelen schijnen superdun te zijn en scheuren ontzettend snel
maak een stevige klein metalen frame in de engineering sectie met 1 drager naar boven en naar voren om de schijf te dragen, en 2 schuim omhoog links en rechts voor de pilonnen waar je het model omheen bouwt, zodat de schijf en de pilonnen/nacelles niet kunnen verzakken in de loop van de tijd.
Wat betreft kleuren: Het enterprise 1701 (A) studio model was wit, de illusie van verschillende tinten wit gekleurde vlakjes komt door dat over de grote witte vlakken diverse lagen matte en glanzende transparante lak in vlakjes over een pearlescence witte ondergrond is aangebracht. De belichtings hoek veroorzaakt dan de patronen.
Alle starfleet studio modellen die in october 2006 bij christies geveild zijn waren op die manier gelakt en deden gewoon pijn aan je ogen bij de volle belichting.

Voorlopig duurt het echter nog wel even voor ik aan die grote jongen begin.
Momenteel ben ik nog bezig aan een programeerbare verlichting voor de Voyager van Revell, een project waar ik al 1 jaar mee bezig ben.

Overigens is er ook van de NX-01 een 1:350 model in omloop als je die ook nog ooit wil maken moet je hem wel snel aanschaffen, omdat de startrek modellen van alle grote modelfabrikanten niet meer gemaakt worden. De licensies daarvan zijn verlopen en Paramount weigert om ze te verlengen. Dus wat er nu nog te koop is in winkels en op E-bay etc. is het laatste dat we zullen zien , totdat Paramount weer geldproblemen heeft.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2008 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 12:31 pm
Berichten: 15
heey nou jij bent eve goed bezig zeg :P ben wel benieuwt naar je foto s tanks voor de tips al werken de linkie s nie echt hiero :P

ik ben nog steeds nie er aan begonnen omdat het buite te koud is om te spuiten en omdat ik aan dit model nog nie durf te werken (ik zoek ook eigelek een beetje hulp bij dit model )

hier eve linkie van wat modelen http://mkhonda21.spaces.live.com/

ik zelf heb ook de Voyager maar dan van bandai :P

staat ook op de site met me nieuwste aanwinst airwolf :D

maar met een metalen frame werken geen iedee hoe je zo iets inmekaar zet :P of uberhoud bouwt maar dat komt nog wel

groetje s


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2008 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Ik heb de neiging om deze kit toch ook eens aan te schaffen. Hij's op zich niet heel duur en dan heb ik hem maar in huis. Het lijkt me enorm tof om hem volledig uit te bouwen met al die extra's die er voor verkrijgbaar zijn.

Het coolste zou natuurlijk zijn om er een Miranda-class (USS Reliant anyone?) van te maken, alleen weet ik niet of er conversie-kits voor dit model op de markt zijn daarvoor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2008 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Ik ga deze bouw zeker volgen ik heb zelf in het verleden veel sf gebouwd,ik heb nu aeen nog een voyager ncc 74656 staan.Maar in de toekomst wil ik er weer een gaan bouwen of een model uit star wars.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2008 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 jan, 2008 9:22 am
Berichten: 59
wat betreft dat metalen frame: een dezer dagen ga ik daarvoor in balsa een model maken zo gauw ik besloten heb of ik de metalen buis die als standaard gaat dienen door de onderkant of de zijkant de romp in breng.Als ik dat gedaan heb laat ik het wel weten en bezorg ik je wel de bouwtekening voor zo'n frame.

Ook ben ik van plan dat hele zaakje met een PIC te besturen, zodat ik alleen 2 draadjes voor de voeding + 2 draadjes voor de seriele poort door de standaard naar binnen hoef te brengen.
Ik ben met een firma bezig om 4 flatlite royal blue strippen + 2 inverters daarvoor te bemachtigen voor het blauw van de nacelles voor de E-1701 en de NX-01.
dan kan ik de hele zaak op 5v laten draaien, omdat EL strips nauwelijks vermogen gebruiken zodat ik geen warmte door desipatie genereer, wat wel het geval is als ik van 12 volt voor neon buisjes uitga en dan naar 5 volt terug moet transformeren voor de rest.

Die voyager verlichten duurt echter nog wel even, omdat ik bezig ben om te leren schakelingen met PIC's te bouwen en te programmeren.
Ik ben van de oude stempel, ik moest voor mijn A-machtiging nog in buizen techniek examen doen, digitale techniek kwam daarna pas :)
Het model zelf is al grotendeels klaar en gespoten.
Ik ben wel mijn decals voor de revell voyager kwijt, dus dat wordt nog een probleem.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2008 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Ik zou wel wat foto's willen zien als dat mogelijk is. :wink:

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2008 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
JKlinkt goed Kitty... Maar balsa als mal? Kun je dit uitleggen?

EN ook ik zou er graag foto's van willen zien als je het frame af hebt. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2008 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 jan, 2008 9:22 am
Berichten: 59
Niet balsa als mal, balsa om een model te maken.
Dat metalen frame moet wel in dat model passen en ik voel er weinig voor om aan messing, stalen of andere metalen blokjes en pijpjes van misschien wel 1 cm dik te gaan vijlen om dat passend te maken met een trial en error methode.
Dus moet ik een materiaal hebben dat makkelijk te bewerken is.
Als dat model eenmaal klaar is kan ik dat aan alle kanten opmeten en een tekening maken die ik dan bij een metaalbewerkingsbedrijf afgeef of een gereedschapmaker om dat in metaal te laten maken.
En balsa is verkrijgbaar in alle soorten en maten, ook rondhout om pijpjes te simuleren en heel gemakkelijk te bewerken.

nog even de linkjes als tekst dan zodat je ze kunt volgen.

Referentie fotos van het NCC 1701 studiomodel vind je hier: http://www.cloudster.com

het model zo nauwkeurig mogelijk gelijk te maken aan het model dat voor de films is gebruikt: http://showcase.netins.net/web/marc111c ... _WIP_1.htm

sales extra's zoals een gedetaileerde hangar bay: http://dlmparts.com/plrefitenterprise.html

1:350 kunststof figuurtjes die redelijk aan te passen zijn: http://www.whiteensignmodels.com/acatal ... atalogBody


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2008 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Aha, kijk dat verklaart het. Lijkt me een zeer handige werkwijze.

Uiteraard zijn we nog even nieuwsgierig. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement