Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Batavia
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 22:18 pm
Berichten: 295
Woonplaats: Tiel
Nou heren, hier is ie dan , de foto's van m'n batavia.
verwacht er niet al te veel van , ik ben niet zo'n erg goeie schilder maar hoop al met al er nog een beetje leuk mee af te komen.
Half januari was ik gestopt wegens mijn schoolproject met vooronderzoeken etc.
Op dat moment had ik al is een vraag gesteld over de romp om het zo realistisch te krijgen, waarna beagle het over een wash had, en zal ik jullie is vertellen?!... IK DURf NIET :oops:

De Batavia wordt uiteindelijk gebruikt voor mijn project op het Grafisch Lyceum en geplaatst op een manquette van een beurstand. (als ik hier aan toe kom tenminste). Voor degene die het leuk vinden, het project gaat over "Wordt een echte man in 3 weken". Dit moet een roleplaying/reanchemant vakantie worden waarin mannen hun ware aard ontdekken. Mijn voorbeeld van de "Echte man" zijn de ontdekkingsreizigers die verre continenten ontdekten zoals bijv. Columbus. Mannen die zich niet lieten afschrikken van bijgeloof zoals het eraf vallen van de aarde. Mannen met ballen dus ! die ontdekkingsreizigers :lol:

ik denk dat dit in ieder geval errug comentaarvolle foto's worden haha :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

enne ja, op de achtergrond zien jullie de Albatros van constructo (leuke kit trouwens). :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 maart, 2007 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Stephan, ik heb even je foto's bekeken, maar het ziet er best netjes uit hoor. je hebt de spiegel best netjes geverft, eventueel kan het nog wat strakker....maar toch chapeau!!! :brouw:

Misschien een tipje, je waterlijn is niet heel erg strak. Wellicht kun je voor een volgende keer wat Tamiya tape gebruiken om netjes deze lijn af te plakken. Wanneer je het tape verwijderd heb je een haarscherpe en strakke waterlijn.

Als je de buitenkant van het schip wat minder nieuw wil laten lijken, dan kun je het best een wash gebruiken van een donkere kleur bruin. Deze breng je aan op de romp met een doek en je wrijft na een halve minuut de grote hoeveelheden weg waardoor er alleen een klein beetje op je model blijft zitten. Dit creeerd diepgang en wat ouderdom op je model! :wink:

Een andere methode is drybrushing. Breng een donkere kleur verf aan op een kwastje, smeer deze vervolgens uit op een stuk papier waardoor en nauwelijks nog wat op je kwastje zit. Veeg nu over je werkstuk of tamponeer. Er ontstaat een grillig effect op je werkstuk waar licht en donker het gewenste effect geven.

Succes verder met de plaatsing van de ra's en eventueel zeilen! :wink:

gr.
Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 maart, 2007 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 22:18 pm
Berichten: 295
Woonplaats: Tiel
die zeilen , aargh inderdaad een rampen plan :p ... ik heb een beetje gekeken naar de hms beagle van jou ... kenonne dat ding zit er gelikt uit. ik heb getracht een beetje het zelfde te krijgen met die plastic dingen van revell, ik vind het nog steeds iets missen.

ik dacht eerst dat ik de zeilen beter van stof kon doen wat een beetje stug is. mijn ma maakte weer de opmerking 'tsja dat hele ding is van plastic dus waarom ook niet de zeilen".

wat is beter , die plastic zeilen of stukken stof op maat knippen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 maart, 2007 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
tja...lastig dat weatheren van de zeilen. Wanneer je het niet lukt die plastic zeilen te krijgen zoals je wilt, dan zou ik voor stoffen zeilen gaan.

Echter, de juiste stof kiezen valt niet mee. Je hebt een stof nodig die heel dicht geweven is. Beagle gaf eerder aan mij de tip om voeringen van jasjes te gebruiken, of anders de stof van een overhemd.

Om de stof te verkleuren hoef je ze enkel alleen onder te dompelen in een kom met thee.

gr.
Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr, 2007 21:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Al bij al een mooi resultaat, so far so good, zou ik zeggen. Met 1 ding heb ik echter wel een beetje moeilijk, en dat ligt niet aan jou, maar aan de kit ; dat want, dat lijkt er toch niet op hoor. Dat is ongetwijfeld een stuk plastic ? Als je met enige extra moeite een nog mooier model wilt hebben, zou ik zeggen, dat want eraf, en een "echt" touw-want maken...
Maar nogmaals, da's mijn idee hoor.

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr, 2007 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 22:18 pm
Berichten: 295
Woonplaats: Tiel
maar dan moet je wel de mogelijkheden hebben ... daarnaast ..tis en blijft plastic :S ik had dan ook het liefst een houten kit willen hebben , jammergenoeg nog nooit tegen gekomen dan die kant en klare dingen die je op et internet ziet staan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr, 2007 23:14 pm 
Hoe bedoel je dat? Die kant en klare dingen die je op het internet tegenkomt.

Bedoel je een ongebouwde houten bouwdoos? Die worden er anders genoeg aangeboden hoor.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2007 9:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 22:18 pm
Berichten: 295
Woonplaats: Tiel
nee ik bedoel die handmade gebeuren. zoals je zelf zegt, die kant en klare dingen. Van de batavia kom ik geen normale houten kit tegen, heb jij misschien een link. misschien is het wel wat :D.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2007 10:33 am 
http://www.model-ships.co.uk/index.php/ ... ductid/228

Maar ik geloof dat dit modelletje kant en klaar is. O ja, schrik niet van de prijs.........


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2007 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Mooi model (op de link vna ernie411) alleen de verkeerde kleur touwen gebruikt.
Het staande want was altijd donkerbruin-zwart, alleen het lopende want was manilla (lichtbruin).

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement