Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Amerigo Vespucci
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 21:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 jan, 2007 21:19 pm
Berichten: 5
Woonplaats: België
Hallo,

Ik ben Ronny en woonachtig te België.

Reeds verschillende maanden volg ik regelmatig dit forum, speciaal de houten modellen, daar het een droom is van mij om ooit eens zo'n groot schip; ong. 1m lang te bouwen.

Nu brengt toevallig DeAgostini een modelpakket uit van bovenvernoemd schip, details zie http://www.amerigovespucci.be

Als je de totale tijd berekent om alles te ontvangen heb je 30 maanden nodig wat redelijk lijkt.

Wat denken jullie van zo'n bouwproject ?

Groeten,
Ronny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Ik dacht dat er al een topic beston,d of een discutie over het wel of niet de voor en nadelen van deze manier van een modelboot te verkopen.
( Maar ik vind hem niet)

Ik zou dat niet kopen.
Reken eens uit heveel je die boot gaat kosten.
Prijs per pakket * aantal pakketten. Ik ben er zeker van dat een normale bouwdoos van het zelfde schip een stuk minder kost.


Nu moet je iedere week wachten totdat er een pakettje word geleverd. Je kan moeilijk afwijken van het aangebodene. Je bent niet vrij in hetgeen je nu wil maken. Koop je ineens een bouwkit, dat heb je alles ineens, al je hout, de volledige instructies. Je krijgt niet ineens al de spanten en ook niet ineens al het houtwerk voor de romp te maken.
dat je eerst de volledige romp kunt maken is wel een MUST.

Ik zou het afraden, maar dat is dan ook mijn eigen mening.

PS ik zie dat ze op hun site nog niet eens vermelden uit hoeveel kit's de algehele zending bestaat. Vergelijk ik even met de Bounty , ook door deagstino uitgebracht, waren er meer dan 120 paketjes. reken maar uit !!!
120 delen a 4 €. = 480 € :twisted: :roll:

Ik denk dat je voor minder geld een gelijkwaardige kit kunt vinden? al is het dan niet de "Americo.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 22:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 jan, 2007 21:19 pm
Berichten: 5
Woonplaats: België
Hallo Beagle,

Ergens kan ik je gedachten wel volgen, maar ik moet nog mijn eerste houten schip bouwen, dus ik dacht als beginneling om direkt zo'n schip te kunnen bouwen, het wel fantastisch zou zijn.

Als je de kostprijs uitrekent kom je uit op ongeveer 831 Euro, wat inderdaad heel veel is.

Dus toch maar beginnen met de goedkopere startkits die hier al besproken werden ?

Groeten,
Ronny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
je hebt nergens geschreven of je in het verleden al houten kits of scratch build schepen hebt gemaakt.

Ben je daarentegen een expert, (Wat ik niet veronderstel) dan zou je er niet aan denken van een kit te kopen en begin je een boot vanaf een plan.

Als dit je eerste schip zou zijn, dan zou ik toch zeker een 3 master zoals de Cutty-Sark ,de Americo enz.. als begin afrad. Dan is het beter dat je inderdaad begint met een iets minder moeilijk model.
Die beginners of gemiddelde kits kosten ook geen fortuin. Om de lat ineens hoog genoeg te leggen voor een beginner. kijk hier eens even :
http://www.billingboats.com/advanced%20beginner.htm

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 dec, 2005 12:31 pm
Berichten: 150
Dag Ronny,

Ik sluit me helemaal bij Beagle aan! Vaak zijn dit soort dingen kits die je ook in een keer kunt kopen, alleen onder een andere merknaam. Veel goedkoper! Komt nog eens bij dat er ergens in de voorwaarden kan staan dat zo'n serie zonder opgaaf van redenen gestopt kan worden. ZIt je dan met een halve boot... Ik denk dat je inderdaad beter een kit zo kunt kopen.

Groeten en succes!

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Ik zag deze reclame-comercial ook op tv. Ik ken niets van schepen, maar ik zou je zo'n soort van aankoop afraden.
Uiteidelijk is de rekening snel gemaakt. Ik las € 3,95 per magazine, en dat 45 keer lang = € 177,75. Elke keer een week wachten tot wanneer je een handvol onderdelen hebt lijkt mij erg frustrerend. Volgens mij moet je zoals Beagle al zei, alle onderdelen van je romp passen voordat dat je ze in 1 keer kunnen kunt maken. Wanneer je dan toch liever wacht totdat je al genoeg onderdelen hebt om eens flink van start te kunnen gaan, kan je beter in één keer een bouwpakket kopen.

Over de kwaliteit van de kit kan ik je niets vertellen...


autOverzicht

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 jan, 2007 21:19 pm
Berichten: 5
Woonplaats: België
Uit nieuwsgierigheid heb ik vandaag het eerste deel gekocht, op 3.95 Euro zal het niet aankomen.

Er zat een instructie-DVD bij, heb deze reeds bekeken en als je met die informatie een schip moet bouwen, dan kan dit niet goedkomen.

Ieder deel zal ongeveer uit 4 à 5 stukken bestaan, dus dat is ook al hopeloos.

Daarom zal ik eens goed rondneuzen op Billing Boats zoals eerder aangehaald en een startpakket kopen.

Weet er iemand toevallig een goede modelbouwwinkel in West-Vlaanderen ?

Groeten,
Ronny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
er is er een prima winkel in Oostende Met veel houtbouw kits en de baas zit in de vitrine houten schepen uit kits te maken ( Als er geen klanten in de Winkel zijn natuurlijk) Zojuist weet ik de straat niet ,maar het is een hoekpand en als je van Nieuwpoort naar Oostende rijdt kom je er bijna langs en dan is het nog voor dat je in het centrum bent.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 jan, 2007 21:19 pm
Berichten: 5
Woonplaats: België
Bedankt Eagle,

Ik denk dat ik weet welke winkel je bedoelt, alleen kon ik uit de informatie die ik had gevonden niet zien of er houten modellen werden verkocht.

Het adres zou zijn Koningsstraat 38 :idea:

Groeten,
Ronny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 jan, 2007 23:18 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Lommel België
2 jaar geleden is er zo ook iets geweest over de titanic. Aangezien ik een titanic fan ben heb ik toen ook op punt gestaan dit project te volgen en in het totaal kwam dit op 520 euro verspreid over 2 jaar en 100 delen.
Amati verkoopt dit model ook en het koste compleet 650 Euro. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan en maar geluk. ik heb 2 jaar later na alle delen binnen waren via markplaats het model kunnen kopen voor 200 euro, nu nog steeds vind je deze aanbiedingen van mensen die uiteindelijk beseffen dat ze het model toch niet in elkaar krijgen..

dus ik zou zeggen experimenteer 2 jaar met goedkope modellen, en tegen dat je een volleert brouwer bent kan je ergens het model nog wel vinden tegen een veel lagere prijs. ik heb op veel forums gelezen dat bouwers zeer gefrusteerd waren omdat er bepaalde delen niet gelevert werden en dergelijke..en over zo een bedrag vind ik dit toch link!!!

Maar als je eraan begint.. zeker posten!!

groeten tommy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement